7 întrebări care te vor ajuta să angajezi superstaruri

  • 15 iun. 2016, 13:51
  • 782

Fie că sunteţi un startup la care muncesc 2 persoane, sau o corporaţie de 500 de persoane, un lucru trebuie să rămână la fel pentru toţi: concentrarea dvs. La angajarea superstarurilor.

Mai mult decât orice altceva, angajarea oamenilor potriviţi poate determina destinul business-ului dvs. Angajaţi superstaruri şi ei vor fi în faţa viziunii dvs. Şi o vor face reală. Angajaţi persoanele nepotrivite şi veţi descoperi că pe măsură ce afacerea dvs. Creşte, veţi avea o cultură de interpreţi medii care se uită la ceas şi nu sunt la fel de motivaţi ca şi dvs.

Cum vă asiguraţi că angajaţi persoanele potrivite? Acordaţi-le aceste 7 întrebări:

1. Ce vă place la afacerea noastră? Cum veţi schimba ceea ce nu vă place?

Această întrebare face 2 lucruri. Primul, vă oferă o perspectivă asupra modului în care candidatul verbalizează ceea ce nu-i place. Va vorbi despre problema și apoi va sugera imediat o soluție, sau va spune că afacerea ta este perfectă  când de fapt în realitate, probabil că nu este?

Găsiţi persoane care vorbesc 5% despre problemă şi 95% despre soluţie.

Întrebând cum ar schimba ceea ce nu le place, aveţi ocazia să auziţi ce ar face referitor la rezolvarea problemelor. De exemplu, dacă ei spun că serviciul clientelă din cadrul companiei dvs. „şchiopătează”, dar nu poate sugera o idee de bază pentru a remedia problema, ce șanse au ei să rezolve problemele atunci când lucrează pentru tine? Vor renunţa şi vor merge să facă altceva? Probabil. Cei mai buni angajaţi rezolvă problemele rapid și pe cont propriu.

2. Ce carte citiţi la moment?

Oamenii pasionaţi tind să citească sau să asculte cărţi, pentru a-şi îmbunătăţi aptitudinile. Fie că citesc lectură specifică unei anumite aptitudini cum ar fi vânzările sau marketingul sau citesc o carte focusată de pe dezvoltare personală, nu are importanţă, acesta deja este un semn bun.

Superstarurile întotdeauna se dezvoltă şi cei mai deştepţi oameni pe care îi cunosc întotdeauna învaţă şi absorb informative nouă.

3. Numiţi o problemă pe care aţi fost pus să o soluţionaţi la jobul curent. Cum aţi rezolvat-o?

Iarăşi, aceasta vă ajută să aflaţi despre capacitatea persoanei de a rezolva problemele și abilitatea de a gândi creativ sau lipsa ei. Persoana are o abordare grijulie pentru rezolvarea problemei sau o pasează altcuiva?

4. Numiţi unul dintre lucrurile realizate în cariera dvs. cu care vă mândriţi cel mai mult.

Acest lucru vă oferă posibilitatea să vedeţi cum oamenii îşi apreciază propria personalitate și să evaluaţi modul în care ei definesc succesul. Dacă de exemplu au lucrat în compania precedentă 12 ani şi cea mai mare realizare a lor a fost să depăşească ținta de vânzări într-un singur trimestru, acestea nu pot fi un superstar.

Pe de altă parte, în cazul în care persoana a fost promovată de cinci ori în rolul său anterior în cursul unei perioade de doi ani, atunci este posibil să aveți un superstar adevărat în faţa dvs.

5. Aţi jucat vreun sport de echipă înainte?

Persoanele care practică un sport de echipă, cum ar fi baschet, fotbal și canotaj sunt axate pe atingerea obiectivelor și sunt apte fizic, iar sportul le ajută să-şi menţină mintea în condiţii de vârf. În general, ei vor fi de asemenea comunicatori foarte buni, capabili să lucreze sub presiune și să organizeze evenimente pentru echipă.

6. Ce faceţi pentru a vă distra?

Balanţa este o parte importantă a succesului, și am constatat că superstarurile se străduie să facă bine în cele mai multe dacă nu în toate domeniile vieții lor, inclusiv sală de fitness, relații și învățare.

Ca un exemplu, dacă cineva merge la sala de sport trei zile pe săptămână, face voluntariat în fiecare sâmbătă, şi învață să cânte la pian “doar pentru distracție”, atunci este corect să spun că valorile realizate, şi obiectivele stabilite sunt continuu în proces de îmbunătăţire. Acest lucru se va simţi şi la locul lor de muncă.

7. “Nu sunt sigur dacă vă potriviţi pentru acest rol…”

Aceasta funcționează cel mai bine atunci când angajaţi persoane cu personalități puternice, care au nevoie să „împingă” chiar dacă li se spune în mod constant “nu”, cum ar fi reprezentanţii de vânzări și este mai mult un comentariu decât o întrebare.

Prin această simplă declarație, ei pot face unul dintre aceste trei lucruri. Pot ignora comentariul. Pot fi de acord şi să încerce să meargă mai departe. Sau pot încerca să-ţi vândă beneficiile angajării lor în compania dvs. concentrându-se în special pe principalele motive pentru care nu îţi poţi permite să îi angajezi.

Aceste întrebări nu sunt un glonț de argint pentru angajarea superstarurilor, dar le-au permis multor antreprenori să aleagă mai bine între oamenii care vor fi sau nu potriviţi pentru afacerea lor şi care pot obţine succes în activitatea pe care o desfăşoară

În afară de a pune întrebări, nu trece cu vederea ceea ce simți în timpul unui interviu. Dacă ceva nu e în regulă sau nu eşti absolut sigur despre angajarea cuiva, atunci spune nu – de fiecare dată.

Va dura mai mult să angajezi persoana potrivită, dacă doriți să construiţi o companie plină de persoane care sunt corecte.