Încă de acum 5 ani, de la Conferința anuală a HR a Deloitte, discuțiile s-au axat în special pe modul în care HR ar putea contribui la construirea unui loc de muncă Agile. HR este una dintre funcțiile de business cu o contribuție semnificativă în direcția agilității organizației, iar principiile Agile sunt esențiale pentru sprijinirea învățării continue, a atragerii continue a talentelor și asigurării proceselor transparente care permit organizațiilor să atragă, să dezvolte și să implice talentul secolului al XXI-lea.
Potrivit Alianței Agile, Agile reprezintă "abilitatea de a crea și de a răspunde schimbărilor pentru a reuși într-un mediu incert și turbulent". Aceste capacități sunt foarte apreciate de organizațiile care trebuie să facă afaceri în "vortexul VUCA" - termen folosit pentru prima dată de către armata Statelor Unite și care este acum folosit mai frecvent pentru a defini furtuna perfectă de volatilitate, incertitudine, complexitate și ambiguitate care caracterizează piețele globale actuale. În vortexul VUCA, este esențial ca organizațiile să fie agile și receptive, pe măsură ce peisajul se schimbă frecvent și în moduri neașteptate. Planurile inflexibile și ierarhiile rigide pot funcționa atunci când lumea se mișcă încet și previzibil, dar, într-un vortex, blochează inovația, consumă timp și împiedică organizațiile să profite de noi oportunități.
Atunci când este aplicat la resursele umane, principiile Agile schimbă concentrarea de la impunerea de controale și standarde la consolidarea colaborării și a inovării. Iată câteva dintre pașii cheie pentru un Agile HR:
1. Păstrează-ți mică echipa de HR
Cu o echipă mai mică, vei putea beneficia de mai multă viteză și vei fi capabil să reacționezi cu mai multă agilitate.
2. Pune capăt tuturor întâlnirilor regulate
Ia-ți o secundă și adună tot timpul pe care îl petreci în aceste întâlniri regulate. Întâlnirea de luni dimineață cu echipa ta. Cea de luni de după prânz și, deseori, o mare parte din după-amiază cu echipa de management. Întâlnirea regulată 1 la 1 cu membrii echipei tale și cu șeful tău. Întâlnirea bisăptămânală cu echipa de marketing... Întâlnirea lunară cu HR-ii regionali...Întâlnirea cu clubul tău de....Întâlnirea săptămânală cu...Oprește-te! Pune capăt tuturor acestor întâlniri și petrece-ți timpul pe a concretiza lucrurile.
3. Asigură-te că există în mod regulat un membru nou în echipa ta
Vei avea nevoie de a aduce și asigura intrări noi în echipa ta. Mai mult de 7 ani într-o echipă reprezintă o perioadă mare de timp. Un membru tânăr și nou poate aduce multă valoare și o perspectiva proaspătă.
4. Găsește parteneri inovativi și flexibili
Din moment ce echipa ta este mică, vei avea nevoie de parteneri. Parteneri care pot fi inovativi și flexibili. Încearcă să eviți procesele de licitație și rămâi departe de achizițiile corporative. Relațiile pe termen lung cu parteneri de încredere sunt esențiale pentru o echipă de HR agilă.
5. Nu te strădui să fii perfect
Continuă să te miști și să acționezi și nu te chinui să găsești soluții perfecte. În timp ce tu muncești pentru soluția perfectă, lumea s-a mișcat și a înaintat deja, iar soluția ta nu mai este perfectă.
6. Practică Scrum
Unul dintre cele mai importante elemente ale abordării Scrum este acela de a lucra în echipă în sprinturi scurte de două până la patru săptămâni. Scopul este de a avea la sfârșitul perioadei rezultate livrabile clare. Sfârșitul perioadei constituie momentul de regrupare, de discuție a lecțiilor învățate și de determinare a rezultatelor livrabile pentru următoarea perioadă.
Încă de acum 5 ani, de la Conferința anuală a HR a Deloitte, discuțiile s-au axat în special pe modul în care HR ar putea contribui la construirea unui loc de muncă Agile. HR este una dintre funcțiile de business cu o contribuție semnificativă în direcția agilității organizației, iar principiile Agile sunt esențiale pentru sprijinirea învățării continue, a atragerii continue a talentelor și asigurării proceselor transparente care permit organizațiilor să atragă, să dezvolte și să implice talentul secolului al XXI-lea.
Potrivit Alianței Agile, Agile reprezintă "abilitatea de a crea și de a răspunde schimbărilor pentru a reuși într-un mediu incert și turbulent". Aceste capacități sunt foarte apreciate de organizațiile care trebuie să facă afaceri în "vortexul VUCA" - termen folosit pentru prima dată de către armata Statelor Unite și care este acum folosit mai frecvent pentru a defini furtuna perfectă de volatilitate, incertitudine, complexitate și ambiguitate care caracterizează piețele globale actuale. În vortexul VUCA, este esențial ca organizațiile să fie agile și receptive, pe măsură ce peisajul se schimbă frecvent și în moduri neașteptate. Planurile inflexibile și ierarhiile rigide pot funcționa atunci când lumea se mișcă încet și previzibil, dar, într-un vortex, blochează inovația, consumă timp și împiedică organizațiile să profite de noi oportunități.
Atunci când este aplicat la resursele umane, principiile Agile schimbă concentrarea de la impunerea de controale și standarde la consolidarea colaborării și a inovării. Iată câteva dintre pașii cheie pentru un Agile HR:
1. Păstrează-ți mică echipa de HR
Cu o echipă mai mică, vei putea beneficia de mai multă viteză și vei fi capabil să reacționezi cu mai multă agilitate.
2. Pune capăt tuturor întâlnirilor regulate
Ia-ți o secundă și adună tot timpul pe care îl petreci în aceste întâlniri regulate. Întâlnirea de luni dimineață cu echipa ta. Cea de luni de după prânz și, deseori, o mare parte din după-amiază cu echipa de management. Întâlnirea regulată 1 la 1 cu membrii echipei tale și cu șeful tău. Întâlnirea bisăptămânală cu echipa de marketing... Întâlnirea lunară cu HR-ii regionali...Întâlnirea cu clubul tău de....Întâlnirea săptămânală cu...Oprește-te! Pune capăt tuturor acestor întâlniri și petrece-ți timpul pe a concretiza lucrurile.
3. Asigură-te că există în mod regulat un membru nou în echipa ta
Vei avea nevoie de a aduce și asigura intrări noi în echipa ta. Mai mult de 7 ani într-o echipă reprezintă o perioadă mare de timp. Un membru tânăr și nou poate aduce multă valoare și o perspectiva proaspătă.
4. Găsește parteneri inovativi și flexibili
Din moment ce echipa ta este mică, vei avea nevoie de parteneri. Parteneri care pot fi inovativi și flexibili. Încearcă să eviți procesele de licitație și rămâi departe de achizițiile corporative. Relațiile pe termen lung cu parteneri de încredere sunt esențiale pentru o echipă de HR agilă.
5. Nu te strădui să fii perfect
Continuă să te miști și să acționezi și nu te chinui să găsești soluții perfecte. În timp ce tu muncești pentru soluția perfectă, lumea s-a mișcat și a înaintat deja, iar soluția ta nu mai este perfectă.
6. Practică Scrum
Unul dintre cele mai importante elemente ale abordării Scrum este acela de a lucra în echipă în sprinturi scurte de două până la patru săptămâni. Scopul este de a avea la sfârșitul perioadei rezultate livrabile clare. Sfârșitul perioadei constituie momentul de regrupare, de discuție a lecțiilor învățate și de determinare a rezultatelor livrabile pentru următoarea perioadă.