Un angajat nepotrivit inseamna un lucru cert: rezultate proaste. Cu toate acestea, nu doar angajatii nepotriviti pot trage un intreg proiect sau o intreaga echipa in jos, ci si angajatii mediocri. Intr-adevar, nu poti crea o echipa doar din angajati supra-calificati. Toata lumea merita o sansa in la succes. Insa persoanele de succes sunt conduse de dorinta de a evolua si a deveni mai buni, de a excela.
Din pacate, nu toata lumea isi doreste acest lucru. Cel mai bun exemplu este insusi faptul ca sunt oameni fericiti sau multumiti sa ramana in acelasi post cu care sunt obisnuiti si nu necesita mult efort, ori un post ce nu vine cu multe responsabilitati la pachet, pentru ani de zile sau chiar pana la pensie. Acestia sunt exact oamenii in care nu are rost sa investesti ci, chiar din contra, ar trebui sa ii ajuti sa gaseasca un loc mult mai bun pentru ei insisi – chiar daca in alta firma. Poate suna dur, insa uneori cea mai buna solutie este ca fiecare sa mearga pe drumul sau.
Cu totii avem zile mai bune si zile mai proaste, proiecte mai usoare si proiecte grele. Sa spunem drept, sunt proiecte care ne vin total pe sub mana. Si intr-o masura mai mare sau mica, atunci cand lucram la ele suntem urmariti constant de emotii negative puternice. Insa la final suntem fericiti ca am invatat ceva si am evoluat. In definitiv, reusita unui proiect nu tine atat de evenimente de pe parcursul sau, cat de cum recapatam haturile si reactionam in fata adversitatilor. Si totusi, uneori apar intr-adevar obstacole de netrecut, iar aici diferenta dintre un om dispus sa se imbunatateasca si un om care nu isi doreste acest lucru o face modul in care omul isi asuma esecul sau nu.
Insa inainte de a lua o decizie ar trebui sa recunoastem cele mai importante 3 semne ca un angajat isi trage echipa in jos:
1. Oamenii mediocri, fara dorinta de a se imbunatatii, nu realizeaza cand dau gres
Oamenii care isi doresc sa se imbunatateasca isi vad neajunsurile si gasesc mereu oportunitati de a se imbunatatii. Insa cei care pot trage cu adevar o intreaga firma sau companie in jos (un studiu de la Harvard Business a scos la iveala ca sunt companii care pierd peste 100 de mii de dolari anual investind in angajati mediocrii care nu isi doresc sa se imbunatateasca) sunt cei care cred ca tot ceea ce fac este perfect – in toate domeniile in care lucreaza. Ba mai mult, acesti oameni reactioneaza impulsiv, nervos daca incerci sa ii indrepti spre ce ar trebui sa corecteze in ceea ce fac. De asumatul esecului nici nu se mai pune problema.
Solutia? Lista lui Benjamin Franklin.
Franklin credea ca se poate imbunatatii si isi poate dezvolta talentele si caracterul doar prin a fi supra constient de sine insusi (astazi, studiile confirma ceea ce credea acesta). Lista consta intr-o foaie impartita in doua. Pe o parte se noteaza lucrurile si trasaturile pe care omul le considera cele mai placute, mai notabile si puternice la el insasi. Pe cealalta parte se trec lucrurile pe care considera ca ar trebui sa le imbunatateasca.
Cei care isi dores sa progreseze o sa aiba o lista de lucruri de corectat putin, daca nu chiar cu mult, mai lunga decat cei care sunt un pericol pentru o echipa intreaga.
2. Nu isi doresc sa invete nimic nou, sa isi asume riscuri sau sa imbunatateasca talente deja existente
Oamenii care tind spre mai bine isi asuma riscuri. Intra in proiecte ce le sunt total pe sub mana, proiecte care necesita atentie, concentrare, rabdare si dorinta de a invata lucruri noi. Oamenii mediocri nu. Teama de esec este mult mai puternica decat dorinta de a invata. Acestia tind sa considere feedback-ul un fel de critica nemeritata. Mai mult decat atat, tot acesti oameni considera ca nu primesc destula apreciere sau ca fac mai multa treaba decat ar trebui.
Poate sunt pe o pozitie nepotrivita pentru ei sau poate pur si simplu nu isi doresc sa se imbunatateasca. Cea mai buna metoda de a afla acest lucru este metoda 3M. Acorda timp anagajatiilor tai sa se ocupe de proiecte personale in orele de munca. Un fel de 20-80, vechea politica a google. 20% din timpul de munca al angajatilor era alocat proiectelor lor personale.
Asa au venit multe ideei originale si chiar utile firmei sau angajatilor in sine.
3. Iubesc sa faca pe victima
Cei mai buni angajati isi sufleca manecile si cauta solutii in momente de razbeliste. Angajatii mediocri nu numai ca se spala pe maini de problema, ba din contra sunt chiar fericiti cand responsabilitatea li se ia de pe mana.
Acestia sunt oamenii care daca pot da vina pe toata lumea cu exceptia lor or sa o faca fara intarziere. Nu isi asuma, nu cauta solutii si ei sunt mereu blamati pentru greselile altora.
Ce poti face? Sa ii ajuti sa gaseasca altceva.
Fie ca ii ajuti sa mearga in alt departament, intr-o alta firma unde pot evolua sau sa isi deschida propria afacere unde ar putea lucra altfel ii poti ajuta sa faca tranzitia. E optiunea castig-castig.
Un angajat nepotrivit inseamna un lucru cert: rezultate proaste. Cu toate acestea, nu doar angajatii nepotriviti pot trage un intreg proiect sau o intreaga echipa in jos, ci si angajatii mediocri. Intr-adevar, nu poti crea o echipa doar din angajati supra-calificati. Toata lumea merita o sansa in la succes. Insa persoanele de succes sunt conduse de dorinta de a evolua si a deveni mai buni, de a excela.
Din pacate, nu toata lumea isi doreste acest lucru. Cel mai bun exemplu este insusi faptul ca sunt oameni fericiti sau multumiti sa ramana in acelasi post cu care sunt obisnuiti si nu necesita mult efort, ori un post ce nu vine cu multe responsabilitati la pachet, pentru ani de zile sau chiar pana la pensie. Acestia sunt exact oamenii in care nu are rost sa investesti ci, chiar din contra, ar trebui sa ii ajuti sa gaseasca un loc mult mai bun pentru ei insisi – chiar daca in alta firma. Poate suna dur, insa uneori cea mai buna solutie este ca fiecare sa mearga pe drumul sau.
Cu totii avem zile mai bune si zile mai proaste, proiecte mai usoare si proiecte grele. Sa spunem drept, sunt proiecte care ne vin total pe sub mana. Si intr-o masura mai mare sau mica, atunci cand lucram la ele suntem urmariti constant de emotii negative puternice. Insa la final suntem fericiti ca am invatat ceva si am evoluat. In definitiv, reusita unui proiect nu tine atat de evenimente de pe parcursul sau, cat de cum recapatam haturile si reactionam in fata adversitatilor. Si totusi, uneori apar intr-adevar obstacole de netrecut, iar aici diferenta dintre un om dispus sa se imbunatateasca si un om care nu isi doreste acest lucru o face modul in care omul isi asuma esecul sau nu.
Insa inainte de a lua o decizie ar trebui sa recunoastem cele mai importante 3 semne ca un angajat isi trage echipa in jos:
1. Oamenii mediocri, fara dorinta de a se imbunatatii, nu realizeaza cand dau gres
Oamenii care isi doresc sa se imbunatateasca isi vad neajunsurile si gasesc mereu oportunitati de a se imbunatatii. Insa cei care pot trage cu adevar o intreaga firma sau companie in jos (un studiu de la Harvard Business a scos la iveala ca sunt companii care pierd peste 100 de mii de dolari anual investind in angajati mediocrii care nu isi doresc sa se imbunatateasca) sunt cei care cred ca tot ceea ce fac este perfect – in toate domeniile in care lucreaza. Ba mai mult, acesti oameni reactioneaza impulsiv, nervos daca incerci sa ii indrepti spre ce ar trebui sa corecteze in ceea ce fac. De asumatul esecului nici nu se mai pune problema.
Solutia? Lista lui Benjamin Franklin.
Franklin credea ca se poate imbunatatii si isi poate dezvolta talentele si caracterul doar prin a fi supra constient de sine insusi (astazi, studiile confirma ceea ce credea acesta). Lista consta intr-o foaie impartita in doua. Pe o parte se noteaza lucrurile si trasaturile pe care omul le considera cele mai placute, mai notabile si puternice la el insasi. Pe cealalta parte se trec lucrurile pe care considera ca ar trebui sa le imbunatateasca.
Cei care isi dores sa progreseze o sa aiba o lista de lucruri de corectat putin, daca nu chiar cu mult, mai lunga decat cei care sunt un pericol pentru o echipa intreaga.
2. Nu isi doresc sa invete nimic nou, sa isi asume riscuri sau sa imbunatateasca talente deja existente
Oamenii care tind spre mai bine isi asuma riscuri. Intra in proiecte ce le sunt total pe sub mana, proiecte care necesita atentie, concentrare, rabdare si dorinta de a invata lucruri noi. Oamenii mediocri nu. Teama de esec este mult mai puternica decat dorinta de a invata. Acestia tind sa considere feedback-ul un fel de critica nemeritata. Mai mult decat atat, tot acesti oameni considera ca nu primesc destula apreciere sau ca fac mai multa treaba decat ar trebui.
Poate sunt pe o pozitie nepotrivita pentru ei sau poate pur si simplu nu isi doresc sa se imbunatateasca. Cea mai buna metoda de a afla acest lucru este metoda 3M. Acorda timp anagajatiilor tai sa se ocupe de proiecte personale in orele de munca. Un fel de 20-80, vechea politica a google. 20% din timpul de munca al angajatilor era alocat proiectelor lor personale.
Asa au venit multe ideei originale si chiar utile firmei sau angajatilor in sine.
3. Iubesc sa faca pe victima
Cei mai buni angajati isi sufleca manecile si cauta solutii in momente de razbeliste. Angajatii mediocri nu numai ca se spala pe maini de problema, ba din contra sunt chiar fericiti cand responsabilitatea li se ia de pe mana.
Acestia sunt oamenii care daca pot da vina pe toata lumea cu exceptia lor or sa o faca fara intarziere. Nu isi asuma, nu cauta solutii si ei sunt mereu blamati pentru greselile altora.
Ce poti face? Sa ii ajuti sa gaseasca altceva.
Fie ca ii ajuti sa mearga in alt departament, intr-o alta firma unde pot evolua sau sa isi deschida propria afacere unde ar putea lucra altfel ii poti ajuta sa faca tranzitia. E optiunea castig-castig.