Forța de muncă a viitorului. Următoarea provocare

  • 19 iul. 2021, 13:37
  • 5 885
  • 4

Piața muncii se va confrunta în viitor cu multe provocări. Nu este o noutate că lumea s-a schimbat dintotdeauna, dar acum viteza este mult mai accelerată, iar angajații și angajatorii sunt nevoiți să se adapteze. Mașinile, soft-urile, aplicațiile și roboții vor lua locul unor posturi, iar cei rămași fară job vor trebui pregătiți dinainte, reprofilați și integrați pentru a avea noi locuri de muncă.

Conform studiilor, 74% dintre angajați sunt gata să deprindă noi abilități sau să se recalifice pentru a rămâne angajabili în viitor.

Telemunca sau sistemul hibrid vor deveni noua normalitate, însă provocarea va fi ca oamenii să rămână motivați, sociabili, echilibrați, feriți de burn out și bine coordonați de la distanță. Managerul va avea un loc strategic de a ști cum să conducă fiecare membru al echipei, să-i descopere abilitățile cele mai dezvoltate și să le îmbunătățească pe cele mai slabe prin traininguri, cursuri, mentoring.

Tehonologia va aduce la pachet atât avantaje cât și dezavantaje. Există angajați care sunt foarte fericiți să lucreze de acasă, simtindu-se mai liberi, însă nu de puține ori uită să-și ia o pauză sau depășesc cu mult terminarea programului, acest fapt ducând la epuizare, burn out și automat o productivitate scăzută în timp. Este un trend care va continua și secretul este autocontrolul, echilibrul, adaptabilitatea și autocunoașterea. Putem lucra de oriunde și oricând, însă nu ne vom mai putea deconecta de device-uri și nu vom mai avea zilele libere sau concediile de altădată, care erau caracterizate prin relaxare și reîncărcare.

Industria serviciilor financiare a fost în topul adoptării digitalizării, iar sectorul bancar, retail, fmcg, va vedea probabil o schimbare semnificativă a cererii de competențe. Numărul angajaților cum ar fi comercianții, contabilii sau manipulanții va scădea odată cu adoptarea automatizării.

Necesitatea unei forțe de muncă care folosește doar competențe cognitive de bază, cum ar fi introducerea și procesarea datelor va scădea și ea în timp ce numărul de specialiști în digitalizare va crește.

În ceea ce privește strategiile referitoare la forța de muncă, companiile vor modifica aspecte precum planurile de compensație și dezvoltare profesională sau tehnologiile pentru managementul resurselor umane. 

Angajatorii își doresc pentru viitor tehnologie pentru HR, care să susțină mai bine strategiile și nevoile lor, aflate în permanentă schimbare.

Intrarea generației „millenials” pe piață muncii are și va avea un impact major, iar nevoia de aptitudini va crește.

Forța de muncă a viitorului va fi din ce în ce mai diversă și va avea stiluri distincte de lucru. Companiile trebuie să înțeleagă acest lucru și să dezvolte noi strategii prin care să șusțină diversitatea și să promoveze un nou model de colaborare a angajaților și o forță de muncă alternativă.