Pentru cei mai mulți dintre noi, un birou dezordonat este reprezentativ pentru ceea ce se întâmplă în interior. Este vorba despre organizarea biroului tău pentru a maximiza productivitatea și randamentul. Iată câteva sfaturi pentru a proiecta un birou care să te ajute să lucrezi eficient.
Nu trebuie să elimini dezordinea complet
Dezordinea poate fi, de fapt, stimulatoare pentru unii. În același timp, sigur îți dorești o anumită organizare pentru a evita pierderea timpului căutând materialele de care ai nevoie. Dacă dezordinea îți afectează energia și productivitatea, luptă-te să ai un spațiu curat. Hârtia este o mare sursă de dezordine, însă, nu este singura. Pixurile, agrafele, clemele, cărțile și multe altele pot ocupa spațiu în zona de lucru. O dată pe săptămână, elimină aceste obiecte și pune-le într-un loc pe care să-l accesezi cu ușurință. Folosește suporturi pentru pixuri și agrafe, spre exemplu, dar și diverse alte tipuri de organizatoare, agățate pe perete și scaune.
Păstrează elementele necesare în apropiere
Căutarea materialelor de lucru sau nevoia să te ridici pentru a obține ceva solicită timp. Dacă trebuie să folosești ceva frecvent – telefon, cărți de referință, planificator, fișiere, consumabile poștale, imprimantă, etc- păstrează-l în apropierea biroului. Dacă ai multe articole de care ai nevoie frecvent, îți este util un birou mai mare. Sau poți achiziționa, un set în formă de U, astfel încât vei obține ceea ce îți este necesar, doar rotindu-te pur și simplu.
Orice lucru pe care nu îl folosești zilnic sau de mai multe ori pe săptămână nu trebuie să fie pe birou sau în apropierea zonei de lucru. Poți stoca aceste materiale în alte zone.
Ai grijă de confortul tău
Nimic nu poate afecta negativ productivitatea mai mult decât disconfortul. Dacă te doare spatele sau ai ochii obosiți, vei lucra cu dificultate.
Biroul tău ar trebui să aibă lumină naturală, dar și lumină artificială adecvată pentru a evita oboseala ochilor atunci când este întuneric. Reglează scaunul sau monitorul computerului astfel încât să poți privi drept înainte, nu în sus sau în jos, evitând, astfel, problemele de gât și spate.
Înconjoară-te cu tot ce te încântă sau te inspiră
Ai lăsat un birou mohorât pentru a-ți conduce propria afacere la domiciliu, oferindu-ți posibilitatea de a-ți configura spațiul de lucru la domiciliu în modul cel mai potrivit pentru tine.
Acum, nu există reguli cu privire la alegerea de a avea sau nu imagini personale sau o plantă pe birou. De fapt, îți poți maximiza energia și productivitatea decorând biroul într-un mod care îți aduce bucurie și inspirație.
Poți picta propriul birou într-o culoare care îți place. Agață imagini sau postere care te inspiră sau te motivează. Utilizează instrumente și consumabile decorative de birou, cum ar fi fișiere colorate. Înconjoară-te cu obiecte care te inspiră. Dacă îți place plaja, spre exemplu, creează un raft cu un cadru care include un mini palmier, o ceașcă și scoici.
Productivitatea și motivația nu trebuie să provină doar din voința pură ci și din ceea ce te înconjoară. Pentru a maximiza productivitatea muncii tale, organizează-te în mod deliberat și decorează-ți biroul într-un mod care te ajută să fii cel mai bun.
Pentru cei mai mulți dintre noi, un birou dezordonat este reprezentativ pentru ceea ce se întâmplă în interior. Este vorba despre organizarea biroului tău pentru a maximiza productivitatea și randamentul. Iată câteva sfaturi pentru a proiecta un birou care să te ajute să lucrezi eficient.
Nu trebuie să elimini dezordinea complet
Dezordinea poate fi, de fapt, stimulatoare pentru unii. În același timp, sigur îți dorești o anumită organizare pentru a evita pierderea timpului căutând materialele de care ai nevoie. Dacă dezordinea îți afectează energia și productivitatea, luptă-te să ai un spațiu curat. Hârtia este o mare sursă de dezordine, însă, nu este singura. Pixurile, agrafele, clemele, cărțile și multe altele pot ocupa spațiu în zona de lucru. O dată pe săptămână, elimină aceste obiecte și pune-le într-un loc pe care să-l accesezi cu ușurință. Folosește suporturi pentru pixuri și agrafe, spre exemplu, dar și diverse alte tipuri de organizatoare, agățate pe perete și scaune.
Păstrează elementele necesare în apropiere
Căutarea materialelor de lucru sau nevoia să te ridici pentru a obține ceva solicită timp. Dacă trebuie să folosești ceva frecvent – telefon, cărți de referință, planificator, fișiere, consumabile poștale, imprimantă, etc- păstrează-l în apropierea biroului. Dacă ai multe articole de care ai nevoie frecvent, îți este util un birou mai mare. Sau poți achiziționa, un set în formă de U, astfel încât vei obține ceea ce îți este necesar, doar rotindu-te pur și simplu.
Orice lucru pe care nu îl folosești zilnic sau de mai multe ori pe săptămână nu trebuie să fie pe birou sau în apropierea zonei de lucru. Poți stoca aceste materiale în alte zone.
Ai grijă de confortul tău
Nimic nu poate afecta negativ productivitatea mai mult decât disconfortul. Dacă te doare spatele sau ai ochii obosiți, vei lucra cu dificultate.
Biroul tău ar trebui să aibă lumină naturală, dar și lumină artificială adecvată pentru a evita oboseala ochilor atunci când este întuneric. Reglează scaunul sau monitorul computerului astfel încât să poți privi drept înainte, nu în sus sau în jos, evitând, astfel, problemele de gât și spate.
Înconjoară-te cu tot ce te încântă sau te inspiră
Ai lăsat un birou mohorât pentru a-ți conduce propria afacere la domiciliu, oferindu-ți posibilitatea de a-ți configura spațiul de lucru la domiciliu în modul cel mai potrivit pentru tine.
Acum, nu există reguli cu privire la alegerea de a avea sau nu imagini personale sau o plantă pe birou. De fapt, îți poți maximiza energia și productivitatea decorând biroul într-un mod care îți aduce bucurie și inspirație.
Poți picta propriul birou într-o culoare care îți place. Agață imagini sau postere care te inspiră sau te motivează. Utilizează instrumente și consumabile decorative de birou, cum ar fi fișiere colorate. Înconjoară-te cu obiecte care te inspiră. Dacă îți place plaja, spre exemplu, creează un raft cu un cadru care include un mini palmier, o ceașcă și scoici.
Productivitatea și motivația nu trebuie să provină doar din voința pură ci și din ceea ce te înconjoară. Pentru a maximiza productivitatea muncii tale, organizează-te în mod deliberat și decorează-ți biroul într-un mod care te ajută să fii cel mai bun.