12 metode de a-ți crește vânzările. Mai mulți bani în compania ta

  • 28 aug. 2019, 15:54
  • 669

Scopul oricărei afaceri este să-și crească numărul de vânzări, pentru a avea profituri mai mari și pentru a crește la un alt nivel. Această nevoie este mult mai accentuată în rândul companiilor de proporții mici și medii, atunci când uneori sumele câștigate nu te avantajează sau abia de acoperă cheltuielile. Iată o serie de metode care te vor ajuta să mărești numărul de vânzări și, respectiv, veniturile și bunăstarea companie. 

12 sfaturi pentru creșterea vânzărilor

  1. Alege să faci un lucru, dar să-l faci cât mai bine posibil. Optează pentru o anumită nișă, dar în care să fii cel mai bun. În acest fel ai șansa să devii primul care vine în mintea cumpărătorului atunci când are nevoie de produsul tău.

  2. Utilizează sistemul CRM. Platforme precum amoCRM permit urmărirea preferințelor și istoriei de interacțiuni cu clienții. Plus, datorită integrării cu emailul, rețelele sociale (amoCRM se integrează cu Facebook, Viber etc.), calendar și alte instrumente, vei avea o viziune de 360 grade asupra clienților și tranzacțiilor. Astfel, vei construi o comunicare personalizată cu fiecare.

  3. Crează o concurență sănătoasă în interiorul echipei de vânzări. Angajații tăi au nevoie de motivație. Un concurs intern poate fi soluția potrivită, câștigătorii vor avea unele beneficii. Altă metodă este introducerea KPI-urilor, dar să nu fie raportate la sume de bani, ci la activități.

  4. Lasă calculatorul, începe să faci apeluri. Cam toți au trecut pe online, multe companii au uitat de apelurile clasice. Astăzi, clientul se simte special dacă este sunat și invitat la o întâlnire.

  5. Alege VoIP. Dacă tot am menționat apelurile, atunci voIP este soluția perfectă. În primul rând obții costuri mici, doi - este securizată. Cu atât mai mult, unele sisteme CRM oferă posibilitatea de integrare (ex. amoCRM integrare Telefonie IP). 

  6. Fii cu un pas înainte și oferă mereu ceva de valoare. Vizionarii mereu câștigă, mai ales în timpurile când totul se schimbă cu o viteză cosmică. Cei care se adaptează și mereu oferă ceva nou, dar sustenabil, rămân în joc.

  7. Adaptează metoda ta de vânzări la publicul țintă. Nu poți trimite email-uri cuiva care nu-l are decât pentru a face un cont în rețelele sociale, iar tinerii cu siguranță vor fi mai deschiși spre conținutul online. Alege metodele care se potrivesc publicului tău. 

  8. Încearcă să înțelegi dorințele clientului. Investigarea nevoilor, un lucru despre care mulți specialiști în vânzări uită. Doar dacă îi acorzi clientului mai multe întrebări poți afla de ce are nevoie el. 

  9. Nu există înțelegeri pierdute. Chiar dacă nu s-a întâmplat să faci o vânzare, nu e un client pierdut. Ai grijă să fii în vizorul lui: mesaje, emailuri, apeluri. Mereu furnizează informații (nu în exces), pentru că ulterior ar putea avea nevoie de un produs, iar astfel vei fi tu primul care îi va veni în minte.

  10. Oferă ceva gratuit clientului. Fie că e o perioadă de probă, fie că un sigur test, dacă produsul este unul calitativ, clientul se va convinge pe propria piele de acest lucru și sigur îl va dori. De exemplu, amoCRM demo este disponibil 14 zile gratis pentru cei interesați.

  11. Crează oferte irezistibile. „Îmi place foarte mult, dar nu am suficienți bani.” Oferă posibilitatea de a procura în credit sau alte metode care l-ar face pe client să-și cumpere, oricum, produsul mult dorit. 

  12. Împărtășește o istorie. Clientul trebuie să simtă că a fost în aceeași situație, că a trecut prin anumite experiențe în care ar fi avut nevoie de produsul tău, că el este conceput pentru a-l ajuta într-un anumit mod.