Top 3 cele mai atrăgătoare joburi care nu există oficial

  • 15 feb. 2018, 11:21
  • 1 928

Globalizarea a venit peste România ca un tăvălug. Locurile de muncă s-au adaptat nevoilor actuale, dar oficializarea lor a rămas un pic în urmă. Astfel, în ultimii ani, au apărut pe piața muncii mai multe joburi care încă dau eroare 404 (job not found) nomenclatorului de meserii. Care sunt cele mai atrăgătoare dintre ele?

Fiecare dintre noi cunoaștem cel puțin o persoană care profesează în următoarele domenii, dar șansele să știm mai multe, ba chiar să lucrăm noi în pozițiile acestor specialiști sunt chiar mai mari. Așadar, dacă sunt niște joburi atât de cunoscute și atât de profesate, de ce oare rămân un mister pentru nomenclator? Nu avem un răspuns pentru această întrebare încă, dar suntem de părere că dacă familiarizăm mai mulți oameni cu ele, sigur vor ajunge în catalogul oficial! Așadar, iată topul nostru pentru cele mai atrăgătoare joburi care nu există oficial:

Social media specialist

Specialistul de social media este acea persoană care gestionează multiple conturi de brand în rețelele de socializare. Responsabilitățile sale includ crearea de conținut, managementul comunității în online, formularea de răspunsuri la mesaje și comentarii și optimizarea strategiei de social media pentru a atinge obiectivele dorite de către brand. Mai mult, specialistul în social media poate face diferența dintre o campanie de comunicare de succes și una care să tragă în jos compania, așadar alegerea unui candidat pentru această poziție trebuie făcută cu mare atenție.  

Dacă în SUA un specialist de social media este plătit cu minimum 10 dolari pe oră, la noi salariul într-o astfel de poziție poate fluctua între 2500 și 4500 de lei, în medie, în funcție de compania pentru care lucrează și anii de experiență.

Dacă vrei să ai succes în acest domeniu nu îți trebuie neapărat o pregătire anume, ci doar să ai o minte ageră și să știi să răspunzi provocărilor zilnice pe care ți le lansează online-ul. Familiaritatea și experiența cu cât mai multe rețele de socializare (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Tumblr etc.) ajută și ea!  

Blogger/vlogger

În România, multe persoane câștigă binișor din „jurnalismul nelicențiat”. Oricine poate avea un blog, însă nu oricine face din asta și un trai de viață, așa că e foarte important să trasăm diferența din acest punct de vedere. Rareori vei realiza un venit dintr-un blog pe care nu îl monetizezi intenționat.

Companiile mari preferă să colaboreze cu bloggerii deoarece aceștia sunt portavocile ideale pentru mesajele pe care brand-urile le au de transmis, spre deosebire de jurnaliști care sunt mai selectivi datorită politicilor redacționale.

În cazul vloggerilor, adică persoanele care au un video blog, câștigurile pot fi chiar de mii sau zeci de mii de euro pe lună, în România, iar cazuri de succes sunt destule. De menționat că sunt și bloggeri cu tradiție, la noi, care au ajuns să câștige astfel de sume, unii dintre ei fiind adevărați formatori de opinie.

În general, cei care „au condei” sau au de transmis un mesaj clar și știu să îl împacheteze asemeni unui pumn de fier într-o mănușă de catifea au succesul garantat.

Designer de interior

Aici nu vorbim de copiii de până la 4-5 ani, care au un talent anume la a picta pereții când sunt lăsați nesupravegheați, ci de oamenii care au un adevărat simț al esteticului. Au la bază Arhitectura sau studii în Arte Plastice și, în general, lucrează pe proiect.

Ei sunt oamenii care se ocupă de feng shui-ului tău, acasă, la cafeneaua ta preferată sau chiar la birou. Deși pare genul de job pe care vei spune că știi să-l faci și tu, un designer de interior este creierul din spatele look-ului unei clădiri întregi. El e cel care plănuiește, face tot felul de cercetări, studiază, și apoi îți pune planul pe masă pe care ar fi bine să-l urmezi cu sfințenie.

La nivel european, un salariu pentru un designer de interior ajunge undeva pe la 4000 de euro.