Sloganul unei afaceri. De ce trebuie să se țină cont pentru a fi înregistrat de AGEPI

  • 16 oct. 2018, 16:12
  • 1 609

Examinarea distinctivității sloganului în raport cu produsele/serviciile solicitate nu se deosebește de examinarea distinctivității în cazul cuvintelor. Potrivit informațiilor publicate în Ghidul de examinare a cererilor de înregistrare a mărcilor, caracterul distinctiv al sloganului va fi cu atât mai diminuat, cu cât ar fi mai mare probabilitatea ca alți producători/prestatori de servicii să utilizeze sloganul respectiv în activitatea sa curentă.

De obicei, sloganurile sunt folosite în practicile comerciale și publicitare pentru a promova o cauză, o idee sau un produs. Caracterul distinctiv al sloganului poate fi recunoscut dacă, dincolo de mesajul promoțional pe care îl transmite referitor la produsele/serviciile revendicate, poate fi perceput de către public ca o indicație a originii produselor/serviciilor în cauză.

Un slogan apt de înregistrare poate fi perceput mai mult decât un simplu mesaj publicitar, care laudă calitățile produsului sau serviciului, în cazurile în care:

  • are mai multe înțelesuri;
  • reprezintă un joc de cuvinte;
  • introduce elemente creative, surprinzătoare sau imprevizibile;
  • are o anumită originalitate;
  • implică un efort de interpretare din partea publicului relevant.

Exemple de sloganuri care au fost refuzate la înregistrare ca fiind lipsite de caracter distinctiv:1

Exemple de sloganuri acceptate spre înregistrare:

2