Single's Day în China: Vânzări de miliarde de euro, în doar câteva ore, pe platformele de comerț online

  • 13 nov. 2017, 8:42
  • 717

Chinezii s-au conectat într-un număr impresionant sâmbătă, 11 noiembrie, pe platformele de comerț online cu ocazia „Zilei celibatarilor”, un eveniment dedicat cumpărăturilor cu prețuri reduse, care a generat și în acest an un volum uriaș de tranzacții în primele 12 ore, estimate la cel puțin 1,5 miliarde de euro.

În China, la miezul nopții de vineri spre sâmbătă (16.00 GMT vineri, n.r.), internauții s-au grăbit să se conecteze pe telefoanele mobile sau pe PC-uri pentru a profita din plin de reducerile de preț oferite cu ocazia acestui eveniment lansat în 2009 de Alibaba, un gigant național al vânzărilor pe internet, imitat de atunci de toate platformele online rivale.

După modelul evenimentului american „Black Friday” (tr. vinerea neagră), data de 11 noiembrie — cunoscută și sub numele de „Ziua celibatarilor” din cauza succesiunii cifrei „1” în această dată calendaristică — reprezintă pentru Alibaba și concurenții lui o bună ocazie de a-și spori masiv vânzările prin intermediul promoțiilor, contribuind în același timp la impulsionarea afacerilor dintr-un sector aflat în plin avânt — livrările de colete, informează Agerpres.

Or, până la jumătatea zilei de sâmbătă, Alibaba afirmă că a înregistrat, prin intermediul sistemului său de plăți electronice Alipay, miliarde de dolari din tranzacțiile operate pe platformele sale începând de la miezul nopții de vineri spre sâmbătă și până la ora transmiterii acestor informații.

Această sumă a depășit deja recordul de 17,8 miliarde de dolari stabilit în 2016 pe parcursul întregii zile — acea cifră marca o creștere cu 32% față de anul precedent. Noul record echivalează cu PIB-ul anual al Mozambicului.

În contextul în care peste 600 de milioane de chinezi posedă un smartphone, aproximativ 91% din tranzacțiile realizate pe principala platformă online a grupului Alibaba, Taobao, au fost realizate prin intermediul telefoanelor mobile.

Evenimentul este considerat un barometru-cheie pentru a analiza evoluția acestui sector de activitate. Niciun sector — produse electronice, lapte matern, orez, îmbrăcăminte, mobilier, produse cosmetice etc — nu a fost uitat de aceste reduceri importante de prețuri.

Grupul Alibaba — care nu vinde el însuși produsele propuse pe aceste platforme administrate de terți, persoane private sau companii — profită din plin de pe urma „exploziei” comerțului online în China: în trimestrul iulie-septembrie, cifra sa de afaceri a crescut cu 61%.

Performanța reușită de grupul Alibaba la Bursa din New York, unde este cotat, îl plasează foarte aproape de gigantul american Amazon în topul celor mai mari profituri mondiale obținute în domeniul comerțului electronic.

Site-ul JD.com, numărul doi în acest sector din China, a beneficiat, de asemenea, sâmbătă, de această frenezie a consumatorilor: în prima oră de după miezul nopții, vânzările sale de produse alimentare proaspete au crescut cu 350%, iar cele de lapte matern au crescut de cinci ori, a precizat un purtător de cuvânt al companiei.

Pentru Cheng Huaibao, patronul în vârstă de 28 de ani al unei fabrici de paturi suprapuse din Jiangsu, "Ziua celibatarilor" totalizează în doar 24 de ore o șesime din comenzile anuale. Jiangsu este unul dintre cele 1.300 de "sate Taobao" care trăiesc de pe urma avântului luat de comenzile online.

„Cu această ocazie, noi oferim nenumărate reduceri și nu obținem aproape niciun beneficiu", însă e dificil să eviți un astfel de eveniment, a declarat el pentru AFP. "Suntem pur și simplu mulțumiți să luăm parte la așa ceva”, a conschis tânărul antreprenor chinez.