Peste 80 de producători de pe ambele maluri ale Nistrului şi reprezentanţii marilor reţele comerciale din Moldova au iniţiat joi un dialog şi au stabilit parteneriate în cadrul unui forum comercial, organizat de proiectul "Dezvoltarea capacităţilor de export pe malurile Nistrului" (AdTrade), finanţat de Suedia şi implementat de PNUD.
Surse din cadrul PNUD Moldova au comunicat agenţiei Infotag că subiectele dezbătute de participanţi în prima parte a evenimentului au fost tendinţele comerţului cu amănuntul, termenii şi condiţiile de accesare a lanţurilor de magazine din Moldova.
Câţiva reprezentanţi ai companiilor de retail din Moldova au prezentat istoria de dezvoltare a reţelelor lor, cerinţele tehnice de colaborare, termenii de plată şi alte informaţii utile pentru producători.
Astfel, participanţii la forum s-au familiarizat cu schimbările majore din retail şi tendinţele-cheie care se vor dezvolta în următorii ani, precum şi cu instrumentele inovative care pot fi aplicate de producători pentru a cuceri piaţa locală.
"Dezvoltarea economică este una din priorităţile asistenţei de dezvoltare a Suediei în Republica Moldova, inclusiv prin dezvoltarea capacităţilor companiilor de pe ambele maluri ale Nistrului de a-şi exporta produsele pe piaţa Uniunii Europene. Potenţialul de dezvoltare economică trebuie valorificat nu doar în Chişinău, dar şi în regiuni.
Creşterea schimburilor comerciale va fi impulsionată şi prin asigurarea unui climat de cooperare dintre producătorii de pe ambele maluri ale Nistrului, creând astfel oportunităţi de muncă cu venituri bune pentru toţi locuitorii Republicii Moldova", a menţionat coordonatoare de programe la Ambasada Suediei în Moldova, Oxana Paierele.
Potrivit managerului proiectului, Maxim Cataranciuc, scopul AdTrade este de a spori prezenţa produselor autohtone pe rafturile magazinelor din Moldova.
"Asemenea iniţiative oferă producătorilor de pe ambele maluri ale Nistrului oportunitatea de a interacţiona între ei şi de a găsi noi posibilităţi de dezvoltare a afacerilor, contribuind astfel la crearea mai multor locuri de muncă", a spus el.
Peste 80 de producători de pe ambele maluri ale Nistrului şi reprezentanţii marilor reţele comerciale din Moldova au iniţiat joi un dialog şi au stabilit parteneriate în cadrul unui forum comercial, organizat de proiectul "Dezvoltarea capacităţilor de export pe malurile Nistrului" (AdTrade), finanţat de Suedia şi implementat de PNUD.
Surse din cadrul PNUD Moldova au comunicat agenţiei Infotag că subiectele dezbătute de participanţi în prima parte a evenimentului au fost tendinţele comerţului cu amănuntul, termenii şi condiţiile de accesare a lanţurilor de magazine din Moldova.
Câţiva reprezentanţi ai companiilor de retail din Moldova au prezentat istoria de dezvoltare a reţelelor lor, cerinţele tehnice de colaborare, termenii de plată şi alte informaţii utile pentru producători.
Astfel, participanţii la forum s-au familiarizat cu schimbările majore din retail şi tendinţele-cheie care se vor dezvolta în următorii ani, precum şi cu instrumentele inovative care pot fi aplicate de producători pentru a cuceri piaţa locală.
"Dezvoltarea economică este una din priorităţile asistenţei de dezvoltare a Suediei în Republica Moldova, inclusiv prin dezvoltarea capacităţilor companiilor de pe ambele maluri ale Nistrului de a-şi exporta produsele pe piaţa Uniunii Europene. Potenţialul de dezvoltare economică trebuie valorificat nu doar în Chişinău, dar şi în regiuni.
Creşterea schimburilor comerciale va fi impulsionată şi prin asigurarea unui climat de cooperare dintre producătorii de pe ambele maluri ale Nistrului, creând astfel oportunităţi de muncă cu venituri bune pentru toţi locuitorii Republicii Moldova", a menţionat coordonatoare de programe la Ambasada Suediei în Moldova, Oxana Paierele.
Potrivit managerului proiectului, Maxim Cataranciuc, scopul AdTrade este de a spori prezenţa produselor autohtone pe rafturile magazinelor din Moldova.
"Asemenea iniţiative oferă producătorilor de pe ambele maluri ale Nistrului oportunitatea de a interacţiona între ei şi de a găsi noi posibilităţi de dezvoltare a afacerilor, contribuind astfel la crearea mai multor locuri de muncă", a spus el.