Prima impresie este mereu importanta, mai ales cand vorbim despre locul de munca. Realitatea este ca oamenii fac presupuneri cu privire la tine din primele secunde in care va intalniti, analizeaza felul in care te imbraci, vorbesti, atitudinea ta.
Gandeste-te doar de cate ori ai placut sau displacut o persoana din primele secunde in care ai cunoscut-o. Cateodata, nu putem sa scapam de aceste impresii de moment chiar daca lucrurile nu se dovedesc a fi cum am intuit la inceput. Chiar daca stim bine ca nu ar trebui sa judecam dupa aparente, creierul nostru totusi o face, iar o prima impresie este cruciala pentru o viitoare relatie profesionala de succes.
La locul de munca, primele impresii impacteaza nu numai perceptiile pe termen scurt despre tine, dar si reputatia ta pe termen lung si succesul tau in cariera. Am pentru tine niste sfaturi despre cum poti sa faci o buna prima impresie la locul de munca:
1. Mentine o atitudine pozitiva. Desi acest lucru iti poate parea simplu, cand vei fi in mijlocul stresului nu vei crede acelasi lucru. Daca reusesti sa pastrezi o atitudine pozitiva, te vei descurca cu problemele intr-un mod mai sanatos si ii vei arata sefului ca poti sa faci fata situatiilor dificile cu calm.
2. Asculta cu atentie. Cu totii vrem sa fim auziti, dar in multe situatii este mai important sa auzi ce au ceilalti de spus. Fii atent si mentine contactul vizual pentru a arata ca apreciezi parerile celorlalti si ca poti face parte din echipa lor.
3. Atentie la manierele tale. Comporta-te politicos si corespunzator unui loc de munca, si nu atrage atentia asupra ta pe chestiuni care nu sunt legate de munca.
4. Fii atent la politica de birou, care poate fi formala sau informala. Cauta sa devii familiar cu procedurile de la birou, care pot varia de la rutina zilnica la modul in care colegilor le place sa lucreze: de exemplu, cu muzica sau fara. Ca nou-venit, este responsabilitatea ta sa observi si sa te adaptezi cat poti de mult noului mediu de munca.
5. Cunoaste-ti colegii. Prezinta-te celor cu care vei lucra, retine-le numele, vei face o impresie buna daca arati interes in oamenii cu care vei lucra.
6. Fii atent la ce porti. Hainele cu care mergi la locul de munca spun multe despre tine. Chiar daca este bine sa-ti mentii stilul personal, este recomandat sa urmezi dress-code-ul cat poti de mult.
7. Fii atent la ce spui si cum o spui, deoarece cuvintele pe care le alegi influenteaza impresia pe care o lasi. Evita expresiile colorate pe care le folosesti cu prietenii si foloseste in schimb un vocabular mai formal.
Aceste sfaturi te ajuta sa-ti construiesti o prima impresie pozitiva la locul tau de munca, dar le poti adapta si aplica in oricare alta situatia in care vrei sa lasi o prima impresie buna.
Prima impresie este mereu importanta, mai ales cand vorbim despre locul de munca. Realitatea este ca oamenii fac presupuneri cu privire la tine din primele secunde in care va intalniti, analizeaza felul in care te imbraci, vorbesti, atitudinea ta.
Gandeste-te doar de cate ori ai placut sau displacut o persoana din primele secunde in care ai cunoscut-o. Cateodata, nu putem sa scapam de aceste impresii de moment chiar daca lucrurile nu se dovedesc a fi cum am intuit la inceput. Chiar daca stim bine ca nu ar trebui sa judecam dupa aparente, creierul nostru totusi o face, iar o prima impresie este cruciala pentru o viitoare relatie profesionala de succes.
La locul de munca, primele impresii impacteaza nu numai perceptiile pe termen scurt despre tine, dar si reputatia ta pe termen lung si succesul tau in cariera. Am pentru tine niste sfaturi despre cum poti sa faci o buna prima impresie la locul de munca:
1. Mentine o atitudine pozitiva. Desi acest lucru iti poate parea simplu, cand vei fi in mijlocul stresului nu vei crede acelasi lucru. Daca reusesti sa pastrezi o atitudine pozitiva, te vei descurca cu problemele intr-un mod mai sanatos si ii vei arata sefului ca poti sa faci fata situatiilor dificile cu calm.
2. Asculta cu atentie. Cu totii vrem sa fim auziti, dar in multe situatii este mai important sa auzi ce au ceilalti de spus. Fii atent si mentine contactul vizual pentru a arata ca apreciezi parerile celorlalti si ca poti face parte din echipa lor.
3. Atentie la manierele tale. Comporta-te politicos si corespunzator unui loc de munca, si nu atrage atentia asupra ta pe chestiuni care nu sunt legate de munca.
4. Fii atent la politica de birou, care poate fi formala sau informala. Cauta sa devii familiar cu procedurile de la birou, care pot varia de la rutina zilnica la modul in care colegilor le place sa lucreze: de exemplu, cu muzica sau fara. Ca nou-venit, este responsabilitatea ta sa observi si sa te adaptezi cat poti de mult noului mediu de munca.
5. Cunoaste-ti colegii. Prezinta-te celor cu care vei lucra, retine-le numele, vei face o impresie buna daca arati interes in oamenii cu care vei lucra.
6. Fii atent la ce porti. Hainele cu care mergi la locul de munca spun multe despre tine. Chiar daca este bine sa-ti mentii stilul personal, este recomandat sa urmezi dress-code-ul cat poti de mult.
7. Fii atent la ce spui si cum o spui, deoarece cuvintele pe care le alegi influenteaza impresia pe care o lasi. Evita expresiile colorate pe care le folosesti cu prietenii si foloseste in schimb un vocabular mai formal.
Aceste sfaturi te ajuta sa-ti construiesti o prima impresie pozitiva la locul tau de munca, dar le poti adapta si aplica in oricare alta situatia in care vrei sa lasi o prima impresie buna.