Povestea unei afaceri de succes – ce poti invata din cei 60 de ani de Disneyland

  • 22 aug. 2017, 9:31
  • 740

Poate ca s-ar putea scrie o carte sau mai multe cu privire la modul in care Disneyland si-a mentinut popularitatea pana astazi, insa, iata o parte din cele mai importante lectii care pot fi aplicate aproape in orice afacere.

Toti cei care lucreaza la Disneyland sunt numiti “membri ai echipei de divertisment”. Aceste mici cuvinte comunica obiectivul final al celebrului parc de distractii. Ei sunt acolo pentru a crea o experienta unica de divertisment pentru toti oaspetii.

Ca membri ai unei echipe de divertisment, angajatii stiu ca performanta lor este vizualizata si evaluata tot timpul de catre public. Datorita acestui fapt, ei trebuie sa lupte pentru a-si pastra tot timpul o imagine impecabila.

Schimbarea odata cu timpurile

“Disneyland nu va fi niciodata complet. Atata timp cat va exista imaginatie in lume, acesta va continua sa creasca”, declara Walt Disney la 17 Iulie 1955, la doua zile dupa ce Disneyland a fost deschis. Membrii echipei Disneyland nu s-au lasat niciodata pe o ureche cu toate ca le-ar fi fost destul de usor sa faca asta. Au inchis ce era de inchis, au refacut ce era de refacut si au inlocuit ce era de inlocuit odata cu trecerea timpului.

Oamenii care au vizitat acest loc cel putin o data de-a lungul vietii, stiu ca acest lucru este cat se poate de adevarat. Chiar si dupa 60 de ani, celebra replica “Disneyland nu va fi niciodata complet “, ramane valabila si este inca un principiu central al companiei, un principiu dupa care s-ar putea ghida aproape orice afacere.

Atentia la detalii

Unul din primele lucruri care va impresiona orice persoana care viziteaza Disneyland, este atentia la detalii. De exemplu, nu vei gasi nici cea mai mica bucatica de gunoi pe strazi. Toti membrii echipei responsabili de curatenie sunt imbracati in uniforme si inarmati cu maturi si cosuri de gunoi, acestia fiind constant cu ochii pe orice ambalaj sau bucatica de popcorn.

Printre altele, acest lucru cu siguranta va fi unul din motivele care ii va face pe vizitatori sa revina. Acesta este si un motiv pentru care angajatii ar trebui sa se considere „membri ai unei echipe de divertisment” mai degraba decat “vanzatori de bauturi racoritoare” sau “casieri”.

Puterea brandului

Disney este unul din cele mai renumite si puternice branduri din lume. Atunci cand vedem un produs care poarta marca oficiala, il asociem imediat cu toate sentimentele frumoase experimentate la Disneyland. Asociem acest brand cu excelenta fiecarui produs care ii poarta numele.

Tot legat de branding, foarte important de retinut este faptul ca Disneyland poarta numele fondatorilor sai, Walt Disney si fratele acestuia, co-fondatorul Roy Disney.

Deci, daca ai o viziune clara pe care o poti comunica astfel incat ceilalti sa o poata vedea la fel de clar, afacerea ta poate fi la fel de eficienta pe viitor.