Piața serviciilor TV contra plată a crescut în 2018

  • 3 apr. 2019, 14:57
  • 385

În 2018, numărul abonaților la serviciile de televiziune contra plată (prin rețelele de cablu și rețele IPTV) a crescut cu 1,8% față de 2017 și a alcătuit 329,7 mii de utilizatori.

Volumul vânzărilor a crescut cu 1,6% și a însumat 162,1 milioane de lei, transmite IPN.

Potrivit datelor procesate de către Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), 159,2 mii este numărul de abonați la serviciile IPTV și 170 de mii – la rețelele prin cablu. 62,5% din abonați au recepționat semnal TV în format digital, iar 37,5% – în format analogic.

Rata de penetrare a serviciilor TV contra plată, raportată la 100 locuitori ai republicii, a însumat 9,3%. Venitul mediu lunar per abonat a scăzut cu 4,5% și a alcătuit 41,8 lei.

Sporirea veniturilor provenite din vânzarea serviciilor TV contra plată a fost determinată de creșterea vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele IPTV. Cifra de afaceri a acestora a crescut, față de anul 2017, cu 6,8% și a alcătuit 79,1 milioane de lei, în timp ce veniturile furnizorilor de servicii TV prin cablu au scăzut cu 2,8% și au însumat 82,8 milioane de lei.

În perioada de referință, cei mai mari furnizori de pe piața serviciilor TV contra plată au deținut, în funcție de venituri: Moldtelecom – 34,6%, Sun Communications – 19,6% și TV BOX – 12,8%. Cota de piață cumulativă a celorlalți 77 furnizori era de 33%.