O bancă din Moldova renunţă la păstrarea bunurilor clienților în safeuri

  • 3 oct. 2019, 16:09
  • 2 081
  • 7

Victoriabank, a treia ca mărime instituţie bancară din Moldova, a încetat, începând cu luna septembrie 2019, la prestarea serviciului de păstrare a bunurilor în safeuri individuale.

Banca nu oferă o explicaţie a motivelor de renunţare la acest serviciu, anuțând doar clienții care dispun de safeuri individuale în cadrul Victoriabank, să se prezinte la sediile băncii pentru a semna actul de rezoluțiune a contractului de locațiune a safeului individual, cel târziu până la 31 decembrie 2019, transmite Mold-street.com.

În cazul în care, nu se va semna actul de rezoluțiune a contractului de locațiune a safeului individual, banca declară din 1 ianuarie 2020, rezoluțiunea unilaterală a contractelor de locațiune a safeurilor individuale care vor fi active la acel moment.

Rezoluțiunea se va realiza cu restituirea plăților de locațiune ce au fost achitate în avans peste termenul la care va avea loc rezoluțiunea, precum și restituirea sumei cauțiunii pentru chei cu condiția restituirii de către client a acestora.

Decizia vine după ce Banca Națională a Moldovei (BNM) a solicitat băncilor să verifice și să testeze serviciile de păstrare a bunurilor deponenților, cu scopul de a preveni eventualele riscuri.

Aceasta are loc şi după spargerea care a avut loc la o filială a MAIB şi de unde au dispărut bani și obiecte de valoare din safeurile închiriate clienților particulari. Consiliul MAIB a decis să despăgubească fiecare client vizat în spargere cu până la jumătate de milion de lei, doar că unele persoane sunt nemulţumite şi pretind sume mai mari.

Astfel de spargeri au mai avut loc şi în trecut. Una dintre cele mai mari spargeri de acest fel din istoria Moldovei s-a produs aproape trei ani în urmă, când din cutiile de valori ale unei filiale FinComBank din sectorul Râșcani au dispărut bani și bunuri de preț în valoare de câteva zeci de milioane de lei.