L&D: pregătiți pentru Generația Z?

  • 18 nov. 2018, 12:48
  • 488

Potrivit unei noi cercetări realizate de LinkedIn, lucrătorii cu vârsta sub 24 de ani își văd altfel cariera decât cei dinaintea lor. Aproape 80% declară că ar lua în considerare fie schimbarea carierei, fie a rolului, fie a industriei în care activează.

Mai mult de o cincime dintre ei au avut deja 4 sau mai multe joburi full-time și sunt mult mai predispuși să își schimbe joburile de-a lungul carierei în comparație cu Baby Boomers.
Toată lumea vorbește despre Millennials, însă, păzea! O altă generație vine tare din urmă și cere concentrare și atenție. Generația Z. Formată din cei născuți după 1995 și care, între timp, au crescut și milioane dintre ei încep acum să se integreze în mediul de muncă și alte 60 de milioane sunt așteptate să li se alăture în următorii 20 de ani.

Așa că, încă o dată, angajatorii trebuie să se adapteze, iar profesioniștii din L&D să se pregătească din timp. 

Dar cum este Generația Z și ce vrea ea de la noi? :)

Similar cu Millennials, ei tind să valorizeze învățarea la locul de muncă, ceea ce înseamnă că oportunitățile de învățare pe care le oferiți le pot oferi lor ocazii de învățare și vouă posibilități de retenție. 

Generația Z preferă să primească lucruri la cerere. Mulți dintre ei vor să învețe atunci când ajung la punctul de necesitate și- evident!- sunt digitali în mod nativ. 

Potrivit expertului în schimbările generationale, Ryan Jenkins, 40% din Generația Z preferă să aibă wi-fi funcțional decât băi funcționale.

Ei se așteaptă ca tehnologia să fie parte naturală și frecventă a învățării și a muncii, motiv pentru care organizațiile trebuie să se asigure că învățarea ce le este destinată este și mobilă și socială. Prin asta, ele pot livra Generației Z o experiență de învățare mai personalizată, relevantă și continuă, putând fi bine "servită" prin articole și conținut de suport prin intermediul canalelor de social media și alte platforme online.

Iar dacă Millennials valorizează munca în echipă, Generația Z este cu mult mai probabil să valorizeze independența, ceea ce este o mare problemă pentru acele organizații în care colaborarea este cheia de boltă. 

Poate de aceea, o treime dintre manageri consideră că membrii Generației Z sunt mult mai dificil de pregătit decât actualii angajați. Motiv pentru care trebuie luată în considerare crearea de experiențe de învățare care să cultive soft skill-surile precum comunicarea și ascultarea efectivă pentru a încuraja munca în echipă.