Comisia parlamentară de anchetă a constatat încălcări grave în procesul de privatizare a companiei "Аir Мoldova".
Potrivit reporterului agenţiei Infotag, acest subiect a fost discutat la şedinţa de marţi a comisiei.
Preşedintele comisiei, Igor Munteanu, a declarat că "există dovezi directe cu privire la încălcarea condiţiilor contractelor şi a procedurilor de concesionare a Aeroportului Internaţional Chişinău şi de privatizare a companiei "Air Moldova".
"După privatizare, datoriile "Air Moldova" nu au fost achitate, iar obiectivul privatizării nu a fost atins. Există toate motivele pentru a rezilia contractul şi a întoarce compania în proprietatea statului", a spus deputatul.
El a mai spus că reprezentanţii companiei care a câştigat concursul de privatizare a "Air Moldova" au părăsit teritoriul Moldovei.
"Comisia parlamentară solicită implicarea Ministerului de Interne, după ce reprezentanţii "Civil Aviation Group" şi "Blue Air" nu s-au prezentat la audieri în parlament", a spus Munteanu.
Comisia parlamentară de anchetă a analizat rapoartele preliminare privind legalitatea concesiunii Aeroportului Internaţional Chişinău şi privatizării "Air Moldova". Raportul final cu privire la aceste două cazuri va fi prezentat în şedinţa plenară a Parlamentului în cadrul sesiunii actuale.
Marţi, Nathaniel Rothschild, noul proprietar al companiei "Avia Invest", cea care a concesionat Aeroportul Internaţional Chişinău, a declarat că este dispus "să îndeplinească toate condiţiile contractuale pentru a îmbunătăţi gestionarea aeroportului şi a creşte numărul de pasageri".
El a propus Guvernului să înceapă negocierile pentru a obţine garanţii referitor la faptul că aeroportul va rămâne în concesiunea "Avia Invest".
"Titularul concesiunii "Avia Invest" trebuie să finanţeze aproximativ 72 mil. euro pentru cheltuieli capitale până la sfârşitul acestui an. În continuare, vor fi necesare 83,9 mil. euro atunci când numărul de pasageri depăşeşte 3,2 mil. pe an.
Investiţiile totale (conform acordului de concesiune) se vor ridica la 242 mil. euro, o sumă semnificativă pentru susţinerea şi creşterea acestui obiectiv important.
Băncile occidentale şi finanţatorii trebuie să aibă garanţia, înainte de a face investiţii substanţiale, că drepturile contractuale ale "Avia Invest" nu vor fi potenţial supuse rezilierii sau altor acţiuni prejudiciabile din partea Guvernului într-o bază arbitrară", se arată într-un comunicat al companiei lui Rothschild.
Comisia parlamentară de anchetă a constatat încălcări grave în procesul de privatizare a companiei "Аir Мoldova".
Potrivit reporterului agenţiei Infotag, acest subiect a fost discutat la şedinţa de marţi a comisiei.
Preşedintele comisiei, Igor Munteanu, a declarat că "există dovezi directe cu privire la încălcarea condiţiilor contractelor şi a procedurilor de concesionare a Aeroportului Internaţional Chişinău şi de privatizare a companiei "Air Moldova".
"După privatizare, datoriile "Air Moldova" nu au fost achitate, iar obiectivul privatizării nu a fost atins. Există toate motivele pentru a rezilia contractul şi a întoarce compania în proprietatea statului", a spus deputatul.
El a mai spus că reprezentanţii companiei care a câştigat concursul de privatizare a "Air Moldova" au părăsit teritoriul Moldovei.
"Comisia parlamentară solicită implicarea Ministerului de Interne, după ce reprezentanţii "Civil Aviation Group" şi "Blue Air" nu s-au prezentat la audieri în parlament", a spus Munteanu.
Comisia parlamentară de anchetă a analizat rapoartele preliminare privind legalitatea concesiunii Aeroportului Internaţional Chişinău şi privatizării "Air Moldova". Raportul final cu privire la aceste două cazuri va fi prezentat în şedinţa plenară a Parlamentului în cadrul sesiunii actuale.
Marţi, Nathaniel Rothschild, noul proprietar al companiei "Avia Invest", cea care a concesionat Aeroportul Internaţional Chişinău, a declarat că este dispus "să îndeplinească toate condiţiile contractuale pentru a îmbunătăţi gestionarea aeroportului şi a creşte numărul de pasageri".
El a propus Guvernului să înceapă negocierile pentru a obţine garanţii referitor la faptul că aeroportul va rămâne în concesiunea "Avia Invest".
"Titularul concesiunii "Avia Invest" trebuie să finanţeze aproximativ 72 mil. euro pentru cheltuieli capitale până la sfârşitul acestui an. În continuare, vor fi necesare 83,9 mil. euro atunci când numărul de pasageri depăşeşte 3,2 mil. pe an.
Investiţiile totale (conform acordului de concesiune) se vor ridica la 242 mil. euro, o sumă semnificativă pentru susţinerea şi creşterea acestui obiectiv important.
Băncile occidentale şi finanţatorii trebuie să aibă garanţia, înainte de a face investiţii substanţiale, că drepturile contractuale ale "Avia Invest" nu vor fi potenţial supuse rezilierii sau altor acţiuni prejudiciabile din partea Guvernului într-o bază arbitrară", se arată într-un comunicat al companiei lui Rothschild.