Greu de concediat - Cum sa iti cresti relevanta la locul de munca

  • 21 sept. 2016, 17:52
  • 1 073

Nu iti mai cauti de ceva timp job-ul visat si nu pentru ca ai renuntat la ideea ca exista, ci pentru ca deja l-ai gasit. Ai experienta in domeniul in care profesezi, ai un CV plin de realizari si ai lansat proiecte inedite pentru compania ta, cu rezultate exceptionale?

Cum faci, deci, sa ramai relevant la locul de munca? Cum faci sa te asiguri ca nu poti fi concediat, ca esti apreciat la adevarata ta valoare si ca ramai un angajat cheie in echipa companiei tale? Ti-am pregatit cateva sfaturi de cariera care sa te ajute nu doar sa iti pastrezi locul de munca, ci si sa iti cresti productivitatea:

  • Urmareste si analizeaza dinamica domeniului in care lucrezi
Nu ignora schimbarile din industria in care profesezi! Simpla indeplinire a sarcinilor zilnice nu iti creste relevanta la locul de munca. Inovatia este cuvantul cheie in orice domeniu. Analizeaza evolutia competitiei, gaseste metodele cele mai eficiente de lucru, vino cu propuneri noi pentru departamentul tau sau pentru modul de lucru al companiei tale per ansamblu, incearca sa intelegi schimbarile, nu doar sa le asimilezi. Capacitatea de adaptare este intotdeauna apreciata - atat de superiori, cat si de colegi. Documenteaza-te si nu te rezuma doar la ceea ce tine strict de atributiile tale, ci incearca sa intelegi contextul in care au avut loc schimbarile, ce le-a determinat si cum poti profita de ele in compania ta.

  • Invata tot timpul ceva nou
Ca profesionist, trebuie sa te documentezi in legatura cu domeniul tau. Aboneaza-te la publicatii de specialitate, la newslettere, acceseaza site-uri de cariera sau de profil, urmareste emisiuni relevante. Evolutia tehnologica a generat, printre altele, un acces mult mai facil la informatie. Profita de asta! Nu astepta sa ti se sugereze sa inveti ceva nou, ci fa-o voluntar si impartaseste cunostintele nou dobandite si cu colegii si superiorii tai. Demersurile tale vor fi cu siguranta apreciate si laudate. Astfel, iti poti extinde constant bagajul de cunostinte si te poti asigura ca ai un avans in fata celor din acelasi domeniu ca si tine.

  • Specializeaza-te pe una dintre nisele domeniului in care lucrezi
Procesul de invatare continua iti va aduce noi informatii pe care, grupandu-le pe categorii clar delimitate, le poti folosi in momente oportune. Incearca sa iti alegi un domeniu de specialitate si acumuleaza toate informatiile la care ai acces, informatii pe care le poti structura in prezentari interesante si interactive si pe care le poti impartasi cu colegii de birou. Acestia vor stii pe cine sa intrebe atunci cand au nevoie de lamuriri pe acel subiect specific. Vei deveni, astfel, expertul biroului intr-un domeniu - ceea ce iti va creste cu siguranta valoarea si relevanta in companie.

  • Nu te teme sa experimentezi
Nu este suficient doar sa fii la curent cu schimbarile din domeniul tau de activitate - trebuie sa le si pui in practica, sa le adaptezi profilului companiei tale si sa le testezi. Flexibilitatea si dorinta de a-ti depasi zona de confort te vor ajuta sa demonstrezi ca te poti adapta oricaror schimbari - atat in domeniu, cat si in companie.

Fii deschis la propuneri noi, analizeaza-le si fa alegeri bazate pe argumente. Chiar daca esti de parere ca ceva nu ti se potriveste, nu se potriveste modului tau de lucru sau modului de lucru al companiei, nu refuza propunerea din start, ci vino cu argumente care sa justificie raspunsul tau.


  • Lucreaza constant la profilul tau public
Chiar daca esti angajat pe pozitia pe care ti-ai dorit intotdeauna sa profesezi, nu inseamna ca trebuie sa iti pui CV-ul intr-un sertar si sa-l dai uitarii. Actualizeaza-ti profilurile online de pe retelele de socializare si de pe portalurile de cariera, adaugand toate realizarile noi, diplomele obtinute, proiectele coordonate. Fa din numele tau un brand - nu doar pentru colegii si superiorii din companie, ci pentru intreaga industrie in care lucrezi. Vei deveni, astfel, un angajat valoros pentru compania ta si pentru industrie.

  • Socializeaza si participa la activitati de grup
Nu vorbi doar cu colegul de birou, doar cu cei din acelasi departament ca si tine sau doar cu superiorii tai. Incearca sa legi legaturi de colegialitate sau chiar prietenie cu toti oamenii din compania in care lucrezi. Fii sociabil si participa la activitatile de grup, la petrecerile organizate cu diverse ocazii, la team building-uri sau sedinte. Fa-ti simtita prezenta in companie. Nu este suficient sa iti indeplinesti munca cu responsabilitate, ci trebuie sa demonstrezi ca esti un om de echipa, care, in cazul unei restructurari sau reorganizari, se poate integra cu succes in orice departament.

  • Impartaseste echipei rezultatele muncii tale
Realizeaza documente de evaluare dupa finalizarea fiecarui proiect pe care il coordonezi si impartaseste-le cu colegii tai. Astfel, ii tii la curent cu evolutia lucrurilor care tin de tine in companie, ii ajuti in proiectele lor cu sugestii relevante si arati, in acelasi timp, ca esti organizat. Pentru aproximativ 20% dintre angajatori, motivatia de a lucra in domeniu este extrem de importanta, de aceea este important sa arati constant ca ceea ce faci este si ceea ce te pasioneaza. Astfel de documente de evaluare iti pun in evidenta munca si rezultatele si, cel mai important, aptitudinile de autoanaliza si dorinta de a imbunatati performantele viitoare.
 
Urmeaza pasii de mai sus si asigura-te ca iti pastrezi job-ul dorit pe o perioada nedeterminata. Daca nu te-am convins, ti-am pregatit un material video, in care un reprezentant al Bayt.com, unul dintre cele mai mari portaluri de recrutare, iti ofera 5 sfaturi de cariera utile pentru a ramane relevant la locul de munca:

SI daca inca nu te-am convins, iata si un infografic cu 20 de sfaturi utile pentru a-ti pastra locul de munca: