Nina Brătfălean este Marketing Manager la BMW Group, România. Împreună cu echipa sa, gestionează campaniile pentru mărcile BMW şi MINI. În ultimii doi ani a călătorit lunar între Londra şi New York pentru un Executive MBA la London Business School şi Columbia Business School. Următoarea treaptă în carieră pentru Marketing Managerul BMW Group ar putea fi un post de executiv în cadrul grupului, la nivel internaţional.
Pentru Nina Brătfălean studiile de EMBA sunt o treaptă normală în evoluția profesională, în ideea de a accede către o poziție de top management după ce a activat 15 ani în industria auto pe poziții de middle management. „De mult mi-am dorit să studiez la Londra, pentru că de la Londra vibrează businessul în Europa”, spune Nina Brătfălean. „Am vrut ca, dacă tot fac efortul acesta uriaș, să merg la cel mai bine cotat program de Executive MBA din lume”, adaugă Nina Brătfălean.
De ce EMBA
A aplicat pentru EMBA în noiembrie 2013, în perioada în care London Business School și Columbia Business School au deschis un program de burse pentru femei, pentru că numărul femeilor de peste 35 de ani e foarte mic în programele de management, din cauza faptului că femeile iau o pauză în carieră și se dedică mai mult familiei. Nina Brătfălean spune că din dorința de a aduce în școli creierele valoroase, școlile respective au oferit diverse burse de studiu inclusiv pentru doamne. „Pentru bursele de la Columbia Business School nu m-am calificat, pentru că trebuia să fiu cetățean al Statelor Unite ale Americii, dar m-am calificat pentru cele de la London Business School. Bursa a acoperit aproximativ o treime din costul programului, ceea ce este fantastic”.
În grupa din care a făcut parte erau 69 de cursanți din 42 de țări. Doar 12 au fost femei. „E complexă aplicarea pentru înscriere, e un dosar destul de gros, ai nevoie de recomandări serioase din partea conducerii, iar examenul constă dintr-un test GMAT care în funcție de școală are un scor de admitere diferit. Testul este dur, cronometrat și necesită cunoștințe avansate de matematică, logică și de limba engleză.” Examenul l-a dat online în București.
„În aprilie am fost acceptată, iar în mai 2014 am început școala deja. Și în fiecare lună eram câte o săptămână la Londra sau la New York”.
Teoretic cursurile de EMBA se termină în 20 de luni. De fapt, spune proaspăta absolventă de EMBA, „nu vorbim despre o diplomă ca în cazul absolvirii unui master sau al unui examen de doctorat. Eu am avut 20 de cursuri și am dat examen la fiecare. De exemplu, pentru Managing Accounting examenul durează cinci ore, fără pauză. Examenul îl dai de acasă, dar este conceput în așa fel încât singura sursă de inspirație este doar creierul tău. După examenul ăsta mi-am luat două zile libere,” glumește Nina. Marketing managerul BMW spune că informația brută a cursului a contat mai puțin pentru ea, având deja cunoștințe avansate de business management, câștigul uriaș fiind acela de a-și putea compara puterile, viziunea, cu top manageri, CEO și CFO din alte țări.
Așteptări după absolvire
„Pe un career path foarte clar stabilit în companie (BMW) voi fi, în curând, în discuție spre o altă poziție, pentru că din experiența celor care au trecut prin această etapă, cunoștințele dobândite într-un EMBA trebuie folosite acum, într-un an, doi, maximum trei, cât sunt de actualitate. Desigur că le folosești toată viața, dar eficiența e mai mare acum. Îmi doresc o ascensiune în managementul companiei, însă nu mă grăbesc”, spune Nina Brătfălean.
„Pe parcursul programului de Executive MBA mi-am dat seama că îmi doresc să mă bucur de experiența școlii cât mai mult și nu mă grăbesc cu avansarea în carieră. Prețuiesc momentul prezent. Pentru acest an nu am niciun plan de schimbare de job, pentru că avem obiective de câștigat foarte mari anul acesta în România și vreau să contribui la ele, împreună cu echipa mea. Nu exclud pe viitor antreprenoriatul sau schimbarea industriei, inclusiv relocarea în altă țară, știind că investiția în dezvoltarea personală și profesională va atrage după sine drumul de carieră corect, care mi se potrivește întru totul.”
Nina Brătfălean este Marketing Manager la BMW Group, România. Împreună cu echipa sa, gestionează campaniile pentru mărcile BMW şi MINI. În ultimii doi ani a călătorit lunar între Londra şi New York pentru un Executive MBA la London Business School şi Columbia Business School. Următoarea treaptă în carieră pentru Marketing Managerul BMW Group ar putea fi un post de executiv în cadrul grupului, la nivel internaţional.
Pentru Nina Brătfălean studiile de EMBA sunt o treaptă normală în evoluția profesională, în ideea de a accede către o poziție de top management după ce a activat 15 ani în industria auto pe poziții de middle management. „De mult mi-am dorit să studiez la Londra, pentru că de la Londra vibrează businessul în Europa”, spune Nina Brătfălean. „Am vrut ca, dacă tot fac efortul acesta uriaș, să merg la cel mai bine cotat program de Executive MBA din lume”, adaugă Nina Brătfălean.
De ce EMBA
A aplicat pentru EMBA în noiembrie 2013, în perioada în care London Business School și Columbia Business School au deschis un program de burse pentru femei, pentru că numărul femeilor de peste 35 de ani e foarte mic în programele de management, din cauza faptului că femeile iau o pauză în carieră și se dedică mai mult familiei. Nina Brătfălean spune că din dorința de a aduce în școli creierele valoroase, școlile respective au oferit diverse burse de studiu inclusiv pentru doamne. „Pentru bursele de la Columbia Business School nu m-am calificat, pentru că trebuia să fiu cetățean al Statelor Unite ale Americii, dar m-am calificat pentru cele de la London Business School. Bursa a acoperit aproximativ o treime din costul programului, ceea ce este fantastic”.
În grupa din care a făcut parte erau 69 de cursanți din 42 de țări. Doar 12 au fost femei. „E complexă aplicarea pentru înscriere, e un dosar destul de gros, ai nevoie de recomandări serioase din partea conducerii, iar examenul constă dintr-un test GMAT care în funcție de școală are un scor de admitere diferit. Testul este dur, cronometrat și necesită cunoștințe avansate de matematică, logică și de limba engleză.” Examenul l-a dat online în București.
„În aprilie am fost acceptată, iar în mai 2014 am început școala deja. Și în fiecare lună eram câte o săptămână la Londra sau la New York”.
Teoretic cursurile de EMBA se termină în 20 de luni. De fapt, spune proaspăta absolventă de EMBA, „nu vorbim despre o diplomă ca în cazul absolvirii unui master sau al unui examen de doctorat. Eu am avut 20 de cursuri și am dat examen la fiecare. De exemplu, pentru Managing Accounting examenul durează cinci ore, fără pauză. Examenul îl dai de acasă, dar este conceput în așa fel încât singura sursă de inspirație este doar creierul tău. După examenul ăsta mi-am luat două zile libere,” glumește Nina. Marketing managerul BMW spune că informația brută a cursului a contat mai puțin pentru ea, având deja cunoștințe avansate de business management, câștigul uriaș fiind acela de a-și putea compara puterile, viziunea, cu top manageri, CEO și CFO din alte țări.
Așteptări după absolvire
„Pe un career path foarte clar stabilit în companie (BMW) voi fi, în curând, în discuție spre o altă poziție, pentru că din experiența celor care au trecut prin această etapă, cunoștințele dobândite într-un EMBA trebuie folosite acum, într-un an, doi, maximum trei, cât sunt de actualitate. Desigur că le folosești toată viața, dar eficiența e mai mare acum. Îmi doresc o ascensiune în managementul companiei, însă nu mă grăbesc”, spune Nina Brătfălean.
„Pe parcursul programului de Executive MBA mi-am dat seama că îmi doresc să mă bucur de experiența școlii cât mai mult și nu mă grăbesc cu avansarea în carieră. Prețuiesc momentul prezent. Pentru acest an nu am niciun plan de schimbare de job, pentru că avem obiective de câștigat foarte mari anul acesta în România și vreau să contribui la ele, împreună cu echipa mea. Nu exclud pe viitor antreprenoriatul sau schimbarea industriei, inclusiv relocarea în altă țară, știind că investiția în dezvoltarea personală și profesională va atrage după sine drumul de carieră corect, care mi se potrivește întru totul.”