De ce modestia nu te ajută mereu în carieră. 4 moduri prin care poți stăpâni lauda de sine

  • 12 mar. 2021, 12:18
  • 1 294

Un expert în piața muncii explică pentru CNBC de ce modestia nu îi ajută mereu pe oameni la locul de muncă, în special pe femei. Femeile s-au confruntat întotdeauna cu provocări unice la locul de muncă, în special dacă ne referim la modul în care se promovează.

Un sondaj din 2019 efectuat pe mai mult de 1.000 de femei care lucrează arată că 84% au spus că se simt inconfortabil vorbind despre realizările profesionale sau academice și mai mult de 69% au spus că preferă să minimizeze realizările.

Dar modestia nu este întotdeauna un lucru bun. Pentru femeile aflat la început de carieră este extrem de util să se promoveze pentru a încerca să fie vizibile. Dacă ele nu fac acest lucru, există șanse mari să nu fie recunoscute atât de mult la locul de muncă sau să rămână mai mult timp pe o singură poziție.

Iată 4 sfaturi utile pentru a putea lăsa mai ușor în spate modestia, pentru a te putea promova mai bine.

1. Spune-ți povestea

Unul dintre cele mai bune sfaturi pe care le poți primi în acest sens vine de la expertul în afaceri și marketing Seth Godin, care a spus: „Oamenii nu cumpără bunuri și servicii; cumpără relații, povești și magie.”

Spune-ți, așadar povestea, care sunt abilitățile care te definesc, ce mică experiență te face diferit față de ceilalți? În toată această ecuație, nu uita să strecoară niște carismă.

Pentru puțină inspirație, uită-te la femeile de succes precum: Sheryl Sandberg (COO Facebook), Kamala Harris (vicepreședinte SUA) sau chiar Oprah Winfrey. Ce îți vine în minte când te gândești la fiecare dintre acele femei? Cum au ajuns acolo unde sunt? Care sunt cele mai interesante povești din viața lor?

2. Alege câteva lucruri pentru care vrei să fii cunoscut de colegii tăi

Pe scurt, la ce ești tu bun, la ce te pricepi cel mai bine? Gândește-te la subiectele care se aliniază cel mai bine cu abilitățile și punctele tale forte, precum și la rolul tău în companie. Folosește aceste informații pentru a-ți crea o imagine care te va direfernția de ceilalți.

3. Identifică acele cuvinte cheie pentru a te descrie

Vino cu cel puțin trei sau patru cuvinte puternice care te descriu cel mai bine, în funcție de expertiza pe care o ai. Cerința asta s-ar putea să fie puțin mai dificilă pentru că este adesea mai ușor să îi vedem și să îi definim pe ceilalți mai clar decât o facem pentru noi înșine. Este abilitatea ta de a te conecta cu ceilalți, dorința ta de a merge mai departe sau fiabilitatea ta neclintită? Sau poate ești un nativ digital și ești pasionat de tech și de inovație în această direcție?

4. Prezintă-ți abilitățile în fața celorlalți, atunci când e nevoie

Vrei să te asiguri că ceilalți știu despre tine și că vei fi la îndemână atunci când vor avea nevoie de cineva ca tine? Iată cum poți să faci asta:

  • Fii creativ. Extrage mesajele din contextul general și încearcă să le explici pe înțelesul tuturor atunci când e nevoie și dacă ți se cere la job
  • Spune cine ești în fața colegilor sau a clienților. Doar așa te vor cunoaște
  • Specializează-te mai mult pe ceea ce știi deja
  • Fii vizibil. Oamenii nu vor auzi niciodată de tine dacă te uiți permament la ceas și aștepți zi de zi doar să treacă timpul mai repede. Mergi la eveniment, ia cuvântul.
  • Împărtășește cu alții resursele tale. Fii deschis cu privire la ideile tale și răspândește pozitivitatea pentru a-i captiva și inspira pe cei din jur.