Oamenilor le place să învețe de la experți, pentru că aceştia din urmă reprezintă o autoritate în domeniu. Totuşi, într-o eră în care informaţia este accesibilă tuturor, în orice moment, în orice loc, experţii pot fi autodidacţi şi se pot forma mult mai uşor decât în trecut.
Epoca tehnologiei a adus cu ea şi distrugerea notorietăţii omului „bun la toate”, în ideea că el nu este, de fapt, bun cu adevărat la nimic. Serviciile externalizate sunt la îndemâna oricui, aşa că tot mai multe companii optează pentru această variantă pentru a găsi experţi pe un anumit domeniu.
Cum să te poziționezi ca expert?
Există un principiu simplu pe care ai nevoie să îl urmezi pentru a te poziționa ca expert pe piață: oferă valoare în domeniul tău!
Cum poți să oferi valoare:
1. Educă oamenii în domeniul tău cu ajutorul unui curs de calitate.
Dacă domeniul în care ești expert este Managementul resurselor umane, poți să te pozitionezi ca expert printr-un curs despre principiile de bază ale managementului resurselor umane pe care să-l oferi oamenilor care vor să lucreze în domeniu.
În branșa trainingului, funcționeză foarte bine seminariile gratuite deoarece persoanele care participă au șansa de a gusta și testa produsul înainte de a cumpăra ceva.
2. Scrie articole de calitate.
Dacă domeniul în care ești expert este jurnalismul, poți să îi înveți pe alți jurnaliști sau realizatori de emisiuni cum să facă acest lucru mai eficient.
De exemplu: dacă scrii un articol pe un site specializat, te poziționezi în mintea celor care citesc articolul ca un expert în domeniul în care ai scris acel articol. În acest fel, oamenii când vor avea nevoie de o persoană care să ştie să le rezolve provocările în activitatea lor, se vor gândi în primul rând la tine.
3. Învață să vorbești în public.
Nimic nu te poziționeză mai rapid ca expert într-un domeniu precum o prezentare foarte bine făcută. Pe de altă parte, atunci când ai prezentări plictisitoare, îți distrugi credibilitatea și reputația ca expert.
Oamenii sunt obișnuiți să vadă în fața lor un expert. Noi toți am învătat acest tipar de gândire din școală și suntem educați pe parcursul vieții în acest fel. Decât să schimbi tiparul, mai bine să îl folosești în avantajul tău.
Care sunt primii pași prin care să te poziționezi ca expert?
Îți propunem 3 pași simpli:
1. Creează un curs de o oră în care să explici elementele esențiale pe care are nevoie o persoană să le cunoască atunci când dorește să pornească în același domeniu în care activezi.
2. Scrie un articol cu „Cele 3 mituri care există despre domeniul tău” (în fiecare domeniu există mituri și, dacă activezi de mult timp, cu siguranță le cunoști).
3. Învață să vorbești în public (poți să faci acest lucru în cadrul diferitor comunităţi de speakeri).
Oamenilor le place să învețe de la experți, pentru că aceştia din urmă reprezintă o autoritate în domeniu. Totuşi, într-o eră în care informaţia este accesibilă tuturor, în orice moment, în orice loc, experţii pot fi autodidacţi şi se pot forma mult mai uşor decât în trecut.
Epoca tehnologiei a adus cu ea şi distrugerea notorietăţii omului „bun la toate”, în ideea că el nu este, de fapt, bun cu adevărat la nimic. Serviciile externalizate sunt la îndemâna oricui, aşa că tot mai multe companii optează pentru această variantă pentru a găsi experţi pe un anumit domeniu.
Cum să te poziționezi ca expert?
Există un principiu simplu pe care ai nevoie să îl urmezi pentru a te poziționa ca expert pe piață: oferă valoare în domeniul tău!
Cum poți să oferi valoare:
1. Educă oamenii în domeniul tău cu ajutorul unui curs de calitate.
Dacă domeniul în care ești expert este Managementul resurselor umane, poți să te pozitionezi ca expert printr-un curs despre principiile de bază ale managementului resurselor umane pe care să-l oferi oamenilor care vor să lucreze în domeniu.
În branșa trainingului, funcționeză foarte bine seminariile gratuite deoarece persoanele care participă au șansa de a gusta și testa produsul înainte de a cumpăra ceva.
2. Scrie articole de calitate.
Dacă domeniul în care ești expert este jurnalismul, poți să îi înveți pe alți jurnaliști sau realizatori de emisiuni cum să facă acest lucru mai eficient.
De exemplu: dacă scrii un articol pe un site specializat, te poziționezi în mintea celor care citesc articolul ca un expert în domeniul în care ai scris acel articol. În acest fel, oamenii când vor avea nevoie de o persoană care să ştie să le rezolve provocările în activitatea lor, se vor gândi în primul rând la tine.
3. Învață să vorbești în public.
Nimic nu te poziționeză mai rapid ca expert într-un domeniu precum o prezentare foarte bine făcută. Pe de altă parte, atunci când ai prezentări plictisitoare, îți distrugi credibilitatea și reputația ca expert.
Oamenii sunt obișnuiți să vadă în fața lor un expert. Noi toți am învătat acest tipar de gândire din școală și suntem educați pe parcursul vieții în acest fel. Decât să schimbi tiparul, mai bine să îl folosești în avantajul tău.
Care sunt primii pași prin care să te poziționezi ca expert?
Îți propunem 3 pași simpli:
1. Creează un curs de o oră în care să explici elementele esențiale pe care are nevoie o persoană să le cunoască atunci când dorește să pornească în același domeniu în care activezi.
2. Scrie un articol cu „Cele 3 mituri care există despre domeniul tău” (în fiecare domeniu există mituri și, dacă activezi de mult timp, cu siguranță le cunoști).
3. Învață să vorbești în public (poți să faci acest lucru în cadrul diferitor comunităţi de speakeri).