Typo-urile sau greșelile de scriere își fac loc cu abilitate în comunicările tale cu recrutorii, exact când ți-e lumea mai dragă. Atrag atenția mai ales dacă jobul presupune cunoașterea foarte bună a unei limbi. Avem tactici bune pentru a evita micile erori de redactare.
Tocmai i-ai trimis recrutorului un e-mail în care îi menționai punctele tale forte care te califică pentru job. Ești în culmea fericirii că ai avut idei și argumente pentru a-l convinge. Atât de mândru încât revii asupra e-mailului și descoperi că ai câteva typo-uri (trad. greșeli de scriere) care nu dau bine, mai ales că ai aplicat pentru postul de Marketing Director. Opțiunea Undo (trad. anularea mesajului) nu mai este valabilă, prin urmare, ce poți face este să corectezi aceste greșeli și să revii cu un e-mail ca la carte. Există trucuri gata să te ajute.
Citește mesajul de la sfârșit spre începutO cercetare a Universității din Cambridge arată că suntem mult mai atenți ca prima și ultima literă dintr-un cuvânt să fie corecte. Astfel, sunt mai multe șanse ca greșelile de scriere să apară în interiorul unui cuvânt, creierul fiind cel care are tendința de a vedea ceea ce te aștepți să vezi.
O strategie eficientă pentru a observa greșelile este să schimbi modul de a citi și să începi de la sfârșitul mesajului spre început. Nu e ordinea naturală a lucrurilor, însă te vei concentra cu adevărat pentru a identifica micile erori.
Citește-l cu voceSigur, nu te vei simți prea confortabil să faci acest lucru mai ales când ești la birou și colegii s-ar putea amuza copios pe ritualul tău. Dar poți avea acest obicei în mod discret. Când citești în gând, ai tendința de a parcurge mesajul mult mai repede și de a omite greșelile. Când citești cu voce, te concentrezi pe fiecare cuvânt, te asiguri că frazele curg lin și tonul este cel potrivit.
Revino asupra mesajului după câteva oreCreierul tău reține ideea pe care vrei să o comunici, însă aceasta nu este identică întotdeauna cu ceea ce scrii. Este și motivul pentru care merită să iei o scurtă pauză de relaxare a privirii și apoi să revii asupra textului. Astfel, vei da mai multă atenție cuvintelor scrise și nu ideilor de la care ai pornit scrierea textului. Pentru o citire cât mai riguroasă, poți reveni asupra textului și după un somn bun.
Setează fonturi mariPoți identifica mult mai ușor greșelile prin mărirea dimensiunii fontului. Metoda este eficientă dacă te gândești la o corelație: unde e mai ușor să observi o greșeală de scriere: pe un panou sau pe o carte de vizită? Fontul cât mai vizibil este și mai lizibil.
Folosește spell-checking toolPoți seta Spell Checking (trad. corectorul ortografic) din Tools -> Spelling. Pentru a folosi o anumită corectură, click pe Change. Pentru a folosi acea corectură pentru întreg documentul, alege Change all. Pentru a ignora o sugestie, click pe Ignore. Ține cont de faptul că îți vor fi subliniate anumite cuvinte, însă e bine ca înainte de a le corecta, să te gândești la normele gramaticale învățate. Verifică acele cuvinte cu DEX-ul și DOOM-ul care îți pot certifica forma corectă.
Prietenul la citit se cunoașteDacă ești contra cronometru cu predarea unui document sau a unui CV și nu ai timp să faci o pauză pentru a-ți relaxa privirea, un coleg sau prieten îți pot fi de ajutor. Este important ca persoana care face corectura să marcheze modificările făcute astfel încât să poți verifica dacă propunerile sunt corecte.
Printează cu moderațieDacă simți că observi mai bine greșelile pe un document printat (poate fi chiar CV-ul), poți imprima textul. Este dovedit că atenția ta scade cu 25% când citești pe un monitor. De fiecare dată când printezi un document, gândește-te și la natură și alege cu responsabilitate.
Typo-urile sau greșelile de scriere își fac loc cu abilitate în comunicările tale cu recrutorii, exact când ți-e lumea mai dragă. Atrag atenția mai ales dacă jobul presupune cunoașterea foarte bună a unei limbi. Avem tactici bune pentru a evita micile erori de redactare.
Tocmai i-ai trimis recrutorului un e-mail în care îi menționai punctele tale forte care te califică pentru job. Ești în culmea fericirii că ai avut idei și argumente pentru a-l convinge. Atât de mândru încât revii asupra e-mailului și descoperi că ai câteva typo-uri (trad. greșeli de scriere) care nu dau bine, mai ales că ai aplicat pentru postul de Marketing Director. Opțiunea Undo (trad. anularea mesajului) nu mai este valabilă, prin urmare, ce poți face este să corectezi aceste greșeli și să revii cu un e-mail ca la carte. Există trucuri gata să te ajute.
Citește mesajul de la sfârșit spre începutO cercetare a Universității din Cambridge arată că suntem mult mai atenți ca prima și ultima literă dintr-un cuvânt să fie corecte. Astfel, sunt mai multe șanse ca greșelile de scriere să apară în interiorul unui cuvânt, creierul fiind cel care are tendința de a vedea ceea ce te aștepți să vezi.
O strategie eficientă pentru a observa greșelile este să schimbi modul de a citi și să începi de la sfârșitul mesajului spre început. Nu e ordinea naturală a lucrurilor, însă te vei concentra cu adevărat pentru a identifica micile erori.
Citește-l cu voceSigur, nu te vei simți prea confortabil să faci acest lucru mai ales când ești la birou și colegii s-ar putea amuza copios pe ritualul tău. Dar poți avea acest obicei în mod discret. Când citești în gând, ai tendința de a parcurge mesajul mult mai repede și de a omite greșelile. Când citești cu voce, te concentrezi pe fiecare cuvânt, te asiguri că frazele curg lin și tonul este cel potrivit.
Revino asupra mesajului după câteva oreCreierul tău reține ideea pe care vrei să o comunici, însă aceasta nu este identică întotdeauna cu ceea ce scrii. Este și motivul pentru care merită să iei o scurtă pauză de relaxare a privirii și apoi să revii asupra textului. Astfel, vei da mai multă atenție cuvintelor scrise și nu ideilor de la care ai pornit scrierea textului. Pentru o citire cât mai riguroasă, poți reveni asupra textului și după un somn bun.
Setează fonturi mariPoți identifica mult mai ușor greșelile prin mărirea dimensiunii fontului. Metoda este eficientă dacă te gândești la o corelație: unde e mai ușor să observi o greșeală de scriere: pe un panou sau pe o carte de vizită? Fontul cât mai vizibil este și mai lizibil.
Folosește spell-checking toolPoți seta Spell Checking (trad. corectorul ortografic) din Tools -> Spelling. Pentru a folosi o anumită corectură, click pe Change. Pentru a folosi acea corectură pentru întreg documentul, alege Change all. Pentru a ignora o sugestie, click pe Ignore. Ține cont de faptul că îți vor fi subliniate anumite cuvinte, însă e bine ca înainte de a le corecta, să te gândești la normele gramaticale învățate. Verifică acele cuvinte cu DEX-ul și DOOM-ul care îți pot certifica forma corectă.
Prietenul la citit se cunoașteDacă ești contra cronometru cu predarea unui document sau a unui CV și nu ai timp să faci o pauză pentru a-ți relaxa privirea, un coleg sau prieten îți pot fi de ajutor. Este important ca persoana care face corectura să marcheze modificările făcute astfel încât să poți verifica dacă propunerile sunt corecte.
Printează cu moderațieDacă simți că observi mai bine greșelile pe un document printat (poate fi chiar CV-ul), poți imprima textul. Este dovedit că atenția ta scade cu 25% când citești pe un monitor. De fiecare dată când printezi un document, gândește-te și la natură și alege cu responsabilitate.