Cum să ajungi la interviu fără să fi aplicat

  • 3 oct. 2016, 17:18
  • 800

Cel mai frumos scenariu despre un job nou sună cam aşa: să primeşti zilnic invitaţii la interviu şi oferte de la companii unde simţi că te potriveşti postului. Reţeta este simplă.

Să primeşti invitaţii dese de interviuri şi mesaje de la recrutori pe diferite reţele de socializare presupune un efort mai mare decât actualizarea CV-ului şi a scrisorii de intenţie. Înseamnă să ai o opinie în mediul online, să cunoşti o limbă străină sau să ai o calificare tehnică mai puţin întâlnită, să fii sociabil şi să-ţi construieşti o imagine online şi offline bazată pe valori. Iată cum poţi să găseşti un job într-un mod cât mai lejer fără să petreci serile în faţa laptopului în încercarea de a adapta CV-ul la cerinţele angajatorilor. De multe ori, aceste cerințe se dovedesc mult mai flexibile în practică decât în descrierea jobului.

Fii simpatic prin conţinut de impact

Găseşte modalităţi prin care poţi să fii o voce în domeniul tău şi investeşte frumos în imaginea ta online, într-un site şi în prezenţa pe reţelele de socializare. Este cea mai bună modalitate pentru a te evidenţia în faţa companiilor cu influenţă. Vino cu idei la problemele acestora şi fii acolo când au nevoie de o moderare prietenoasă pentru fani. 

Vei spune, probabil, că nu ai talent la scris, însă îl poţi educa prin exerciţiu şi prin lectură zilnică pentru că, la un moment dat, ai nevoie de cuvinte frumoase şi de viziuni noi. Poţi investi într-un site de tip portofoliu, uşor de creat şi cu design prietenos. În plus, caută şi colaborări la siteuri care au nevoie de opinii. Trimite-le un demo bine realizat şi creativ pentru a-ţi spori şansele de a primi o propunere din partea echipei. Astfel, îţi construieşti un job bazat pe credibilitate şi arăţi că nu vânezi doar un loc de muncă. 

Atrage atenţia recrutorilor, nu aştepta să te observe ei 

Actorul de comedie Steve Martin te sfătuieşte: „Fii atât de bun, încât recrutorii să nu poată să te ignore”. Şi nu este suficient să ai doar o imagine frumoasă pe reţelele de socializare şi nici să aştepţi să fii sunat după ce ai aplicat la multe joburi. Chiar le poţi scrie companiilor sau recrutorilor un e-mail în care să vorbeşti despre tine într-un limbaj prietenos, să povesteşti punctele tale forte, realizările şi să le oferi link către portofoliul tău şi către lucrurile wow pe care le faci.

Împrieteneşte-te cu recrutorii prin aşa numitul „Wink Marketing” 

Dacă nu te-au observat până acum, e momentul să apelezi la „Wink Marketing”, adică le faci cu ochiul prin tool-uri (trad. instrumente) de marketing.

Împrieteneşte-te cu ei pe reţelele profesionale şi pe siteurile de socializare, comentează la postările lor şi ai în vedere evenimentele la care merg şi care sunt potrivite şi domeniului tău de interes sau hobby-urilor tale. Pentru crearea de noi contacte, împrieteneşte-te şi cu project managerii. Lucrează cu oameni diferiţi, cu pregătiri şi niveluri diferite de experienţă şi pot fi pentru tine adevărate punţi de legătură.

Fii uşor de găsit în baza de date 

Actualizează CV-ul periodic, ori de câte ori ai câte o realizare, ai deprins o nouă abilitate sau ai făcut un nou curs. Acordă atenţie specializării tale şi alege cuvinte cheie după care CV-ul tău să fie uşor de găsit.

Referinţe sau cum să treci de interviul clasic 

Dacă întrebi recrutorii ce CV ar citi mai întâi: pe cel al unui candidat care, la prima vedere, se potriveşte jobului sau pe cel al unui candidat recomandat de un angajat (pentru că a lucrat cu respectiva persoană), ar spune că recomandările sunt de încredere. 

Creează un video despre tine pe YouTube sau Facebook

Dacă ştii că ai în lista de prieteni lideri de opinie şi recrutori, creează videouri în care să vorbeşti despre anumite subiecte din aria ta de interes sau despre tine. Poţi să ai chiar un Vlog (video blog) pe YouTube cu videouri pe o anumită tematică sau poţi să apelezi la opţiunea Live Video din Facebook. Are o notorietate tot mai mare şi notifică lista ta de prieteni când ai un mesaj important de transmis.