Copywriting. Principiile esențiale de lucru a unui freelancer copywriter

  • 21 mar. 2018, 11:26
  • 2 769

De cîte ori v-ați gândit că cunoștințele dobândite în cadrul lecțiilor de limbă și literatură vor fi utile pentru a face bani online? Haideți să studiem copywriting-ul mai detaliat.

Ce este copywriting-ul și ce face un copywriter?

Copywriting este un proces de scriere a textului unei reclame sau a unui material promoțional. A fi copywriter – să scrii în așa mod încît să atragi şi menţii atenţia cititorilor. Diferenţa notabilă între un copywriter şi un scriitor e finalitatea textului: un copywriter scrie pentru a vinde.

Calitățile unui copywriter:
  • Cunoașterea ortografiei limbii în care scrie;
  • Creativitatea;
  • Dispunerea de timp liber;
  • Bun comunicator;
  • Prezicerea așteptărilor cititorilor;
  • Captureze atenția.
  • Multă răbdare;
  • Bun strateg.

Deci, tot de ce ai nevoie este un dispozitiv conectat la internet și calitățile enumerate mai sus. Probabil vă puneți întrebarea cum totuși are loc procesul de contactare cu potențialul client, cum puteți accesa o piață de copywriting și cum se stabilesc prețurile pentru texte?

Pentru a scrie un text care să vândă, trebuie să stabiliți scopul textului și publicul țintă. Atunci cînd clientul vine cu o tematică, trebuie identificate persoanele care acesta dorește să le cointereseze. E important să fii la curent cu domeniul de activitate a clientului, să folosești o termenologie corespunzătoare tematicii și să formulezi textul în mod accesibil. Trebuie să dai textului un titlu atractiv, să atragi atenția cititorilor și să le câștigi încrederea. Este important ca articolul scris să aibă un îndemn la acțiune – Call to actionindiferent de natura acestuia. Ca de exemplu: butoane, link-uri, expresii care te determina să faci ceva etc.

Ce este Rewriting? De ce îl folosim?

Rewriting-ul este procesul de rescriere a unor texte deja existente cu scopul de a obține un text nou păstrînd ideile de bază a celui exemplu. Rewriting-ul se face în așa mod încît textul obținut să fie unical. Despre unicitatea unui text și instrumentele pe care le puteți folosi pentru determinarea acesteia, vă voi vorbi mai jos. Deci, rewriting-ul e pe de o parte folosirea unor texte străine pentru inspiație cînd ești în pană de ei, iar pe de altă parte o formă mai simplă de crearea a unui text, atunci cînd clientul nu îți cere scrierea de la zero a articolului.

Înainte de a exempla o comandă aș vrea să diferențiem content writing și copywriting. Copywriting este folosit strict în scrierea de reclame, de orice fel, și are ca scop final vânzarea. Poate conține texte scurte sau texte mai lungi, însă niciodată nu va fi scris doar ca să informeze sau ca să educe sau să schimbe vreo atitudine, pe cînd content writing poate avea o arie mai largă de folosire. Se referă la scrierea de conținut textual pentru site-uri, blog-uri, reviste online, newslettere, profile de social media (Facebook, Twitter, LinkedIn, etc), și alte mijloace online de comunicare.

Aceste cerințe sunt doar un exemplu la cum ar putea arata o comandă. Ele pot varia în funcție de forma textului pe care o cere clientul. Mai sus am menționat că un client indică și unicitatea textului pe care o dorește. Există Instrumente care vă vor ajuta să determinați unicitatea textului vostru. Cel pe care l-am folosit eu și vi-l recomand și vouă este : https://text.ru/. El lucrează simplu: facem un copy textului și îl dăm spre verificareVă indică și numărul de simboluri, spații și cuvinte care le-ați folosit.

Paragraful scris anterior are unicitatea de 100%, deci nu este plagiat. Mi-a identificat 3 greșeli, 528 de simboluri și 92 de cuvinte. Acest instrument se descurcă bine și cu identificarea apei în textul scris și a procentajulului reclamei folosite. Eu am făcut trimitere la site-ul lor și mi-au dat 52%.

Există și o scală de evaluare comună a unicității:

  • Foarte mare – 95-100%;
  • Ridicată – 90-94%;
  • Medie – 80-89%;
  • Scăzută – 79% sau mai jos.

Exemplu dat se referă în mare parte la persoanele care se ocupă îndeosebi de content writing. Mai jos vă expun lucrul unor copywriteri din Republica Moldova, cei care administrează pagini Facebook. Deci, unele companii, persoane populare etc., angajează administrator pentru paginele lor Facebook, Instagram. Analizați exemplele care vi le dau eu și fiți siguri că și voi puteți fi unul dintre administratorii unei pagini. Totul e simplu : abilitățile enumerate mai sus + contactarea cu clientul pentru a vă înțelege asupra prețului, cerințelor, termenului etc.