Daca vrei sa transformi o oportunitate intr-un job de durata, este important sa stii care sunt acele calitati care te pot ajuta sa devii un angajat valoros pentru orice companie, un coleg respectat si un manager bun. De obicei, urcarea pe scara ierarhica a unei profesii este conditionata de posedarea unor valori personale si trasaturi de personalitate care, in functie de natura postului, pot cantari chiar mai mult decat abilitatile profesionale.
Daca vrei ca parcursul tau profesional sa fie unul ascendent si sa iti creezi o cariera de care sa fii mandru, trebuie sa stii care sunt trasaturile asupra carora ar trebui sa te concentrezi si pe care sa le cultivi in permanenta:
Incredere si stima de sine
Increderea de sine a fost recunoscuta drept ingredientul-cheie pentru construirea unei persoane de succes. Oamenii care au stima de sine reusesc sa ii inspire pe cei din jur, sa devina lideri apreciati, nu se tem sa isi recunoasca greselile si sa invete din ele, iar increderea nu le poate fi zdruncinata de un esec. Stima de sine nu trebuie confundata cu aroganta: acele persoane care se respecta isi cunosc foarte bine punctele tari, dar isi recunosc si punctele slabe si incearca in mod constant sa le imbunatateasca. Cresterea stimei de sine sau inlaturarea unui complex despre care simti ca te trage in jos pot fi facute prin numeroase modalitati. Un blocaj emotional poate fi rezolvat prin terapie, siguranta de sine poate fi exersata, iar complexele fizice pot fi indepartate odata pentru totdeauna intr-o clinica estetica, daca simti ca din cauza lor nu poti avea atitudinea pe care ti-ai dori-o.
O atitudine pozitiva
Companiile cauta angajati care sa preia initiativa, sa fie motivati si sa ii incurajeze si pe cei din jurul lor sa adopte o atitudine la fel de pozitiva si proactiva. Aceste lucruri contribuie din plin la crearea unui mediu de lucru placut, productiv, in care oamenii lucreaza bine si constructiv impreuna. In schimb, este suficient sa ai in echipa o singura persoana cu o atitudine toxica pentru a vedea cum atmosfera de la locul de munca devine tensionata, predispusa spre conflict si lipsita de productivitate.
Adaptabilitate si flexibilitate
Indiferent de natura jobului sau domeniului in care lucrezi, adaptabilitatea si flexibilitatea sunt doua abilitati care iti vor folosi pe termen lung. Unele domenii sunt supuse mai des unor schimbari radicale, in timp ce transformarile se petrec mai greu in altele. Cert este ca nicio companie nu poate supravietui daca nu se adapteaza la cerintele pietei. Iar pentru a face acest lucru, o firma are nevoie de angajati care sa nu se teama de schimbari si care sa fie dispusi sa se adapteze la orice situatie, pentru a face lucrurile sa mearga.
Disponibilitatea de a invata si a te perfectiona
Intr-un mediu de lucru aflat intr-o continua schimbare, companiile cauta oameni care sa fie interesati de a tine pasul cu aceste schimbari si care isi doresc constant sa se imbunatateasca, sa invete si sa se adapteze. Dezvoltarea si perfectionarea profesionala nu sunt valoroase doar pentru companie, ci si pentru tine, mai ales daca intentionezi sa evoluezi, sa obtii o pozitie mai buna in firma sau sa te asiguri ca nu vei fi lasat in urma de ritmul in care progreseaza lucrurile in domeniul in care activezi.
O etica impecabila
Orice angajator valoreaza oamenii care au dorinta de a munci din greu pentru lucrurile pe care si le doresc, dar care stiu si sa lucreze inteligent, prin gasirea celor mai eficiente modalitati de a se achita de o sarcina si a gasi metode prin care sa economiseasca timp. Profesionalismul, o etica impecabila a muncii si responsabilitatea sunt unele dintre cele mai importante atuuri. Un manager trebuie sa stie ca se poate baza si poate avea incredere oricand in tine. De aceea, angajatii care profita de timpul de lucru pentru a-si rezolva problemele personale, nu ajung niciodata la timp, dar sunt primii care pleaca, salariatii care nu respecta termenele-limita sau care nu isi indeplinesc sarcinile cu profesionalism nu vor fi niciodata priviti cu ochi buni, nici de management, nici de catre colegi.
Daca vrei sa transformi o oportunitate intr-un job de durata, este important sa stii care sunt acele calitati care te pot ajuta sa devii un angajat valoros pentru orice companie, un coleg respectat si un manager bun. De obicei, urcarea pe scara ierarhica a unei profesii este conditionata de posedarea unor valori personale si trasaturi de personalitate care, in functie de natura postului, pot cantari chiar mai mult decat abilitatile profesionale.
Daca vrei ca parcursul tau profesional sa fie unul ascendent si sa iti creezi o cariera de care sa fii mandru, trebuie sa stii care sunt trasaturile asupra carora ar trebui sa te concentrezi si pe care sa le cultivi in permanenta:
Incredere si stima de sine
Increderea de sine a fost recunoscuta drept ingredientul-cheie pentru construirea unei persoane de succes. Oamenii care au stima de sine reusesc sa ii inspire pe cei din jur, sa devina lideri apreciati, nu se tem sa isi recunoasca greselile si sa invete din ele, iar increderea nu le poate fi zdruncinata de un esec. Stima de sine nu trebuie confundata cu aroganta: acele persoane care se respecta isi cunosc foarte bine punctele tari, dar isi recunosc si punctele slabe si incearca in mod constant sa le imbunatateasca. Cresterea stimei de sine sau inlaturarea unui complex despre care simti ca te trage in jos pot fi facute prin numeroase modalitati. Un blocaj emotional poate fi rezolvat prin terapie, siguranta de sine poate fi exersata, iar complexele fizice pot fi indepartate odata pentru totdeauna intr-o clinica estetica, daca simti ca din cauza lor nu poti avea atitudinea pe care ti-ai dori-o.
O atitudine pozitiva
Companiile cauta angajati care sa preia initiativa, sa fie motivati si sa ii incurajeze si pe cei din jurul lor sa adopte o atitudine la fel de pozitiva si proactiva. Aceste lucruri contribuie din plin la crearea unui mediu de lucru placut, productiv, in care oamenii lucreaza bine si constructiv impreuna. In schimb, este suficient sa ai in echipa o singura persoana cu o atitudine toxica pentru a vedea cum atmosfera de la locul de munca devine tensionata, predispusa spre conflict si lipsita de productivitate.
Adaptabilitate si flexibilitate
Indiferent de natura jobului sau domeniului in care lucrezi, adaptabilitatea si flexibilitatea sunt doua abilitati care iti vor folosi pe termen lung. Unele domenii sunt supuse mai des unor schimbari radicale, in timp ce transformarile se petrec mai greu in altele. Cert este ca nicio companie nu poate supravietui daca nu se adapteaza la cerintele pietei. Iar pentru a face acest lucru, o firma are nevoie de angajati care sa nu se teama de schimbari si care sa fie dispusi sa se adapteze la orice situatie, pentru a face lucrurile sa mearga.
Disponibilitatea de a invata si a te perfectiona
Intr-un mediu de lucru aflat intr-o continua schimbare, companiile cauta oameni care sa fie interesati de a tine pasul cu aceste schimbari si care isi doresc constant sa se imbunatateasca, sa invete si sa se adapteze. Dezvoltarea si perfectionarea profesionala nu sunt valoroase doar pentru companie, ci si pentru tine, mai ales daca intentionezi sa evoluezi, sa obtii o pozitie mai buna in firma sau sa te asiguri ca nu vei fi lasat in urma de ritmul in care progreseaza lucrurile in domeniul in care activezi.
O etica impecabila
Orice angajator valoreaza oamenii care au dorinta de a munci din greu pentru lucrurile pe care si le doresc, dar care stiu si sa lucreze inteligent, prin gasirea celor mai eficiente modalitati de a se achita de o sarcina si a gasi metode prin care sa economiseasca timp. Profesionalismul, o etica impecabila a muncii si responsabilitatea sunt unele dintre cele mai importante atuuri. Un manager trebuie sa stie ca se poate baza si poate avea incredere oricand in tine. De aceea, angajatii care profita de timpul de lucru pentru a-si rezolva problemele personale, nu ajung niciodata la timp, dar sunt primii care pleaca, salariatii care nu respecta termenele-limita sau care nu isi indeplinesc sarcinile cu profesionalism nu vor fi niciodata priviti cu ochi buni, nici de management, nici de catre colegi.