Mulţi au cântat deja prohodul scrisorilor de intenţie. Şi, dacă în urmă cu câţiva ani, trimiteam automat CV-ul însoţit de scrisoarea de intenţie, acum ne gândim rar la asta. Şi totuşi, sunt manageri care vor scrisori de intenţie, care le citesc şi cărora le pasă ce scrii. Rămâne să te decizi ce mesaj să transmiţi în scrisoarea de intenţie.
Mesajul principal al scrisorii de intenţie este „Angajează-mă!”. El nu trebuie spus aşa, pur şi simplu. Mesajul trebuie să conţină şi un „de ce”, trebuie să explici care sunt motivele pentru care meriţi să fii angajat. Dacă ar trebui să rezumi, într-o propoziţie, de ce meriţi un job, mesajul ar fi „Angajează-mă pentru că am o experienţă puternică şi relevantă” sau „Angajează-mă pentru că pot face multe lucruri pentru compania ta” sau „Angajează-mă pentru că sunt foarte încântat de jobul pe care îl ai disponibil”.
Aşa cum poate ai remarcat şi tu, ultima propoziţie nu transmite un mesaj la fel de puternic precum primele două. Arată interesul tău foarte mare, dar nu arată ce poţi oferi în schimb. Sigur că eşti entuziasmat de job, admiri foarte mult compania şi eşti fan al industriei. Dar dacă o să fii prea entuziasmat, vei fi rapid plictisitor şi va părea că scrisoare ta de intenţie este de fapt una pentru fan clubul companiei.
Hai să vedem cum ai putea reformula câteva fraze:
Text vechi: De ani de zile visez să lucrez în compania dumneavoastră.
Text nou: Am observat că, îl ultimul timp, compania dumneavoastră a schimbat...
Atunci când spui că îţi doreşti de-o viaţă să lucrezi la o companie nu spui, de fapt, nimic. Oricine poate spune asta. E ca şi cum ai spune că ai visat dintotdeauna să fii bucătar, dar nu ai intrat niciodată în bucătărie, nu ştii să pregăteşti o masă. Dacă ai urmărit compania îndeaproape, ştii cu siguranţă care este publicul ţintă şi cum a evoluat. Asta te poate face mai valoros decât o persoană care doar ce a aflat cu se ocupă firma. Concentrează-te, aşadar, pe lucrurile pe care le ştii foarte bine despre companie, ca să dovedeşti că eşti cel mai bun candidat. Poţi spune că ai observat cum s-a schimbat mesajul companiei sau cum s-au schimbat ambalajul şi alte detalii pe care doar cineva care a urmărit îndeaproape compania şi a folosit produsele pe care le oferă le poate şti. Arăţi astfel că poţi contribui cu o opinie pertinentă încă din prima zi de lucru.
Text vechi: Îmi doresc acest job mai mult decât vă puteţi închipui.
Text nou: Am fost foarte încântat să văd că printre principalele responsabilităţi se numără...
Mulţi oameni îşi fac griji ca scrisorile lor de intenţie să nu pară lipsite de personalitate. Aşa că fac excese. Mai-mai că scriu răvaşe de amor. În loc să arăţi cât de mult iubeşti un job, mai bine vezi ce aspect specific al poziţiei pentru care aplici te face cel mai bun candidat. Scrie de ce eşti entuziasmat şi ce vei aduce valoros, aşa că scrisoarea ta nu se va pierde printre multe altele, pline, desigur, de cele mai bune intenţii.
Text vechi: Sunt cel mai mare admirator al companiei/CEO-ului
Text nou: Fiind un mare admirator al companiei/CEO-ului, ştiu că...
Poate că urmăreşti compania sau pe fondatorul ei în presă şi în social media şi ştii atâtea lucruri încât, auzindu-te vorbind, oamenii ar putea crede că lucrezi deja acolo. Intervievatorul trebuie să ştie că eşti unul dintre ambasadorii companiei şi că eşti pregătit să faci asta la un nivel aprofundat. Doar să nu dai impresia de om care ar spune da la orice, doar ca să aibă postul. Subliniază aspectele pozitive ale faptului că urmăreşti îndeaproape activitatea companiei şi spune cum poţi şi ţi-ar plăcea să contribui la dezvoltarea acesteia.
În concluzie? În niciun caz nu lua un model de scrisoare de intenţie de pe net, pe care să îţi completezi doar numele. Treci peste limbajul de lemn şi peste frazele emfatice, nu are rost să încarci textul cu fraze de genul mi-ar plăcea foarte mult să lucrez în compania dumneavoastră. Scrie sincer şi explică de ce te potriveşti cel mai bine pentru jobul la care aplici. Pentru că sigur că te recomandă mai mult decât vocea şi talentul.
Mulţi au cântat deja prohodul scrisorilor de intenţie. Şi, dacă în urmă cu câţiva ani, trimiteam automat CV-ul însoţit de scrisoarea de intenţie, acum ne gândim rar la asta. Şi totuşi, sunt manageri care vor scrisori de intenţie, care le citesc şi cărora le pasă ce scrii. Rămâne să te decizi ce mesaj să transmiţi în scrisoarea de intenţie.
Mesajul principal al scrisorii de intenţie este „Angajează-mă!”. El nu trebuie spus aşa, pur şi simplu. Mesajul trebuie să conţină şi un „de ce”, trebuie să explici care sunt motivele pentru care meriţi să fii angajat. Dacă ar trebui să rezumi, într-o propoziţie, de ce meriţi un job, mesajul ar fi „Angajează-mă pentru că am o experienţă puternică şi relevantă” sau „Angajează-mă pentru că pot face multe lucruri pentru compania ta” sau „Angajează-mă pentru că sunt foarte încântat de jobul pe care îl ai disponibil”.
Aşa cum poate ai remarcat şi tu, ultima propoziţie nu transmite un mesaj la fel de puternic precum primele două. Arată interesul tău foarte mare, dar nu arată ce poţi oferi în schimb. Sigur că eşti entuziasmat de job, admiri foarte mult compania şi eşti fan al industriei. Dar dacă o să fii prea entuziasmat, vei fi rapid plictisitor şi va părea că scrisoare ta de intenţie este de fapt una pentru fan clubul companiei.
Hai să vedem cum ai putea reformula câteva fraze:
Text vechi: De ani de zile visez să lucrez în compania dumneavoastră.
Text nou: Am observat că, îl ultimul timp, compania dumneavoastră a schimbat...
Atunci când spui că îţi doreşti de-o viaţă să lucrezi la o companie nu spui, de fapt, nimic. Oricine poate spune asta. E ca şi cum ai spune că ai visat dintotdeauna să fii bucătar, dar nu ai intrat niciodată în bucătărie, nu ştii să pregăteşti o masă. Dacă ai urmărit compania îndeaproape, ştii cu siguranţă care este publicul ţintă şi cum a evoluat. Asta te poate face mai valoros decât o persoană care doar ce a aflat cu se ocupă firma. Concentrează-te, aşadar, pe lucrurile pe care le ştii foarte bine despre companie, ca să dovedeşti că eşti cel mai bun candidat. Poţi spune că ai observat cum s-a schimbat mesajul companiei sau cum s-au schimbat ambalajul şi alte detalii pe care doar cineva care a urmărit îndeaproape compania şi a folosit produsele pe care le oferă le poate şti. Arăţi astfel că poţi contribui cu o opinie pertinentă încă din prima zi de lucru.
Text vechi: Îmi doresc acest job mai mult decât vă puteţi închipui.
Text nou: Am fost foarte încântat să văd că printre principalele responsabilităţi se numără...
Mulţi oameni îşi fac griji ca scrisorile lor de intenţie să nu pară lipsite de personalitate. Aşa că fac excese. Mai-mai că scriu răvaşe de amor. În loc să arăţi cât de mult iubeşti un job, mai bine vezi ce aspect specific al poziţiei pentru care aplici te face cel mai bun candidat. Scrie de ce eşti entuziasmat şi ce vei aduce valoros, aşa că scrisoarea ta nu se va pierde printre multe altele, pline, desigur, de cele mai bune intenţii.
Text vechi: Sunt cel mai mare admirator al companiei/CEO-ului
Text nou: Fiind un mare admirator al companiei/CEO-ului, ştiu că...
Poate că urmăreşti compania sau pe fondatorul ei în presă şi în social media şi ştii atâtea lucruri încât, auzindu-te vorbind, oamenii ar putea crede că lucrezi deja acolo. Intervievatorul trebuie să ştie că eşti unul dintre ambasadorii companiei şi că eşti pregătit să faci asta la un nivel aprofundat. Doar să nu dai impresia de om care ar spune da la orice, doar ca să aibă postul. Subliniază aspectele pozitive ale faptului că urmăreşti îndeaproape activitatea companiei şi spune cum poţi şi ţi-ar plăcea să contribui la dezvoltarea acesteia.
În concluzie? În niciun caz nu lua un model de scrisoare de intenţie de pe net, pe care să îţi completezi doar numele. Treci peste limbajul de lemn şi peste frazele emfatice, nu are rost să încarci textul cu fraze de genul mi-ar plăcea foarte mult să lucrez în compania dumneavoastră. Scrie sincer şi explică de ce te potriveşti cel mai bine pentru jobul la care aplici. Pentru că sigur că te recomandă mai mult decât vocea şi talentul.