Cu toate că Internetul a pornit inițial precum un loc în care puteam fi oricine și puteam spune orice, mediul online de astăzi a devenit mult mai puțin permisiv, iar imaginea pe care o construim pe rețelele sociale ne poate afecta cariera.
În prezent oricine poate fi persoană publică. Ne putem exprima atât dorințele și pasiunile, cât și lucrurile care ne displac în mediul online, iar cuvintele noastre vor fi mult mai vizibile decât dacă le-am fi exprimat într-o discuție. Ne putem plânge prietenilor, spre exemplu, când ne afectează ceva la job, dar aceeași reacție exprimată online ne poate dăuna grav. Șansele ca șeful nostru să ne audă vorbind liber cu prietenii sunt mai mici comparativ cu șansele ca șeful nostru să ne citească statusul negativ de pe Facebook. În acest context, recrutorii au învățat că e mai bine să știe în avans ce fel de candidat invită la interviu, iar cel mai ușor mod de a afla este să îl observe pe Facebook și pe alte rețele similare. Iată la ce se uită ei când verifică profilele de social media:
Posibilul conținut compromițător
Dacă aplici pentru un post în finanțe, sales sau management, spre exemplu, ținuta și comportamentul tău sunt esențiale. Poți veni îmbrăcat impecabil la interviu, dar dacă pe Facebook sau pe alte rețele sociale ai poze compromițătoare, recrutorii se vor gândi cum ar putea influența această imagine a ta compania, colegii și chiar clienții. Înainte de a aplica la un nou job, e indicat să îți revizuiești albumele foto și check-in-urile prin baruri ca să eviți orice posibilă neînțelegere din acest punct de vedere.
Legătura cu vechii angajatori
Unul din motivele pentru care cei din HR verifică rețelele sociale este să se asigure că nu ai mințit în CV. Desigur, nu toate persoanele își adaugă joburile pe Facebook, așa că acest lucru nu e întotdeauna un factor esențial. Totuși, nu strică să confirmi pozițiile tale anterioare în companiile pentru care ai lucrat, în caz că nu ai făcut-o deja.
Personalitatea ta
Nu poți să cunoști un om dintr-o singură discuție, iar uneori imaginea acestuia pe social media poate fi mai revelatoare decât un al doilea interviu, spre exemplu. Dacă ești o fire tristă, pesimistă sau agresivă, recrutorii s-ar putea să nu îți facă o ofertă de teamă să nu afectezi starea echipei cu care vei lucra. Iar dacă ai reacții negative dese în mediul online, angajatorii s-ar putea să se gândească că o astfel de atitudine va afecta compania și bunul mers al lucrurilor în departamentul la care ai aplicat. Oricât ți-ai dori să nu conteze felul în care ești în viața personală cu felul în care ești la job, recrutorii au devenit vigilenți și în această privință.
Cu toate că Internetul a pornit inițial precum un loc în care puteam fi oricine și puteam spune orice, mediul online de astăzi a devenit mult mai puțin permisiv, iar imaginea pe care o construim pe rețelele sociale ne poate afecta cariera.
În prezent oricine poate fi persoană publică. Ne putem exprima atât dorințele și pasiunile, cât și lucrurile care ne displac în mediul online, iar cuvintele noastre vor fi mult mai vizibile decât dacă le-am fi exprimat într-o discuție. Ne putem plânge prietenilor, spre exemplu, când ne afectează ceva la job, dar aceeași reacție exprimată online ne poate dăuna grav. Șansele ca șeful nostru să ne audă vorbind liber cu prietenii sunt mai mici comparativ cu șansele ca șeful nostru să ne citească statusul negativ de pe Facebook. În acest context, recrutorii au învățat că e mai bine să știe în avans ce fel de candidat invită la interviu, iar cel mai ușor mod de a afla este să îl observe pe Facebook și pe alte rețele similare. Iată la ce se uită ei când verifică profilele de social media:
Posibilul conținut compromițător
Dacă aplici pentru un post în finanțe, sales sau management, spre exemplu, ținuta și comportamentul tău sunt esențiale. Poți veni îmbrăcat impecabil la interviu, dar dacă pe Facebook sau pe alte rețele sociale ai poze compromițătoare, recrutorii se vor gândi cum ar putea influența această imagine a ta compania, colegii și chiar clienții. Înainte de a aplica la un nou job, e indicat să îți revizuiești albumele foto și check-in-urile prin baruri ca să eviți orice posibilă neînțelegere din acest punct de vedere.
Legătura cu vechii angajatori
Unul din motivele pentru care cei din HR verifică rețelele sociale este să se asigure că nu ai mințit în CV. Desigur, nu toate persoanele își adaugă joburile pe Facebook, așa că acest lucru nu e întotdeauna un factor esențial. Totuși, nu strică să confirmi pozițiile tale anterioare în companiile pentru care ai lucrat, în caz că nu ai făcut-o deja.
Personalitatea ta
Nu poți să cunoști un om dintr-o singură discuție, iar uneori imaginea acestuia pe social media poate fi mai revelatoare decât un al doilea interviu, spre exemplu. Dacă ești o fire tristă, pesimistă sau agresivă, recrutorii s-ar putea să nu îți facă o ofertă de teamă să nu afectezi starea echipei cu care vei lucra. Iar dacă ai reacții negative dese în mediul online, angajatorii s-ar putea să se gândească că o astfel de atitudine va afecta compania și bunul mers al lucrurilor în departamentul la care ai aplicat. Oricât ți-ai dori să nu conteze felul în care ești în viața personală cu felul în care ești la job, recrutorii au devenit vigilenți și în această privință.