6 modalități de a-ți îmbunătăți concentrarea când lucrezi

  • 26 feb. 2019, 11:44
  • 359

Ți se întâmplă des să îți pierzi concentrarea când lucrezi? Ți-am pregătit câteva sfaturi care te vor ajuta să lucrezi mai cu spor.

De câte ori nu ți s-a întâmplat să stai în fața monitorului și să încerci să lucrezi, dar să te surprinzi că te gândești la cine știe ce, care nu are nicio legătură cu sarcina pe care trebuie să o termini în 20 de minute? Cu toții am fost măcar o dată în această situație, dar avem vești bune: problema poate fi remediată foarte ușor!

Iată câteva sfaturi pentru a-ți îmbunătăți concentrarea când lucrezi, oferite de cosmopolitan.ro.

În primul rând, ai grijă de sănătatea ta. Începe-ți ziua cu un mic dejun sănătos, care să te umple de energie și nu sări peste prânz! Adu cu tine la birou și niște gustări sănătoase, precum fructe sau legume proaspete ori migdale. Bea suficientă apă, pentru că deshidratarea te poate face să îți pierzi concentrarea mai ușor și să fii irascibilă.

Apoi, trebuie să lucrezi într-un mediu confortabil. Ai scaunul fixat la o înălțime corespunzătoare? Când te uiți pe birou, cum te simți? Trebuie să îți facă plăcere să lucrezi acolo. Pune-ți ca wallpaper un peisaj care te calmează și folosește astfel de imagini și pe moodboard, dacă ai unul. De asemenea, o mică plantă pe birou te poate face să te simți mult mai bine.

Dacă asculți muzică în timp ce lucrezi, alege piese care să nu îți distragă atenția. Îți recomandăm sunete din natură, muzică clasică, jazz sau altele asemănătoare.

Pentru a-ți începe ziua mai ușor, fă-ți un to-do list în fiecare după-masă, înainte de a pleca acasă. Astfel, dimineața, când ajungi la birou, știi deja cam ce ai de făcut în ziua respectivă. Când primești task-uri noi, adaugă-le pe listă, în ordinea importanței. Dacă ești organizată, îți va fi mult mai simplu să te concentrezi.

Este foarte important să te ocupi de sarcini pe rând. Niciodată nu lăsa baltă o sarcină la mijloc pentru a te ocupa de alta! Dacă vei face asta, în cel mai scurt timp te vei simți copleșită.

De asemenea, în timp ce lucrezi, închide mail-ul și aplicațiile de chat. Odată la o oră, să zicem, verifică dacă ai vreun mail nou, însă nu ține tab-ul acela deschis mereu, pentru că îți vei pierde concentrarea când vei observa că ai un mesaj nou.