Succesul la locul de munca nu se construieste numai prin rezultate spectaculoase din cand in cand, ci si prin constanta, prin increderea pe care cei din jurul tau o au in tine si prin seriozitatea de care dai dovada atunci cand toti cei din jurul tau au nevoie de implicarea ta. Asa cum rezultatele bune atrag si aprecieri din partea angajatorului, greselile pot fi de multe ori catastrofale pentru cariera ta. Mai ales daca unele dintre ele se tot repeta.
6 greseli care iti pot afecta serios cariera:
1. Obisnuiesti sa intarzii mereu
Lipsa de organizare, insomniile, traficul ingreunat pana la munca, faptul ca trebuie sa-ti duci copilul la scoala inainte de a ajunge la birou, toate acestea pot fi cauze pentru faptul ca nu reusesti niciodata sa ajungi la timp la munca. Aceasta este una dintre cele mai frecvente greseli pe care multi angajati o fac, insa repetata poate duce la multe probleme la job. In primul rand, vei parea neserios si neimplicat, iar increderea este unul dintre cei mai importanti factori intr-un colectiv. Pentru cei care locuiesc in orasele aglomerate, problema deplasarii prin trafic la orele de varf a fost rezolvata de multi angajati care au ales sa foloseasca o trotineta electrica. Avand o autonomie indeajuns de mare cat sa te poti deplasa linistit prin oras, pana la munca si inapoi acasa, aceasta se poate plia, ca sa o poti transporta usor cu tine. Alaturi de un mijloc de transport in comun alternativ, e important sa-ti faci un plan zilnic, ca sa nu mai pierzi vremea in fiecare dimineata, si sa te trezesti putin mai devreme decat o faci de obicei, chiar daca asta va insemna sa sacrifici fie si jumatate de ora din somn.
2. Esti la birou, dar ultimul lucru pe care il faci este sa muncesti
O alta greseala care poate deveni o rutina la locul de munca este pierderea timpului la birou, fara sa lucrezi. Clipurile pe Youtube, discutiile pe Facebook, pauzele lungi si dese la o cafea, toate acestea par de multe ori ca trec neobservate, insa marele risc in acest caz este sa ramai in urma cu proiectele si sa nu mai dai randament. Mai mult, s-ar putea sa te obisnuiesti in acest stil.
3. Nu socializezi
Nu oricine este capabil sa intretina atmosfera intr-un birou intreg in fiecare zi. Unele persoane sunt introvertite si au nevoie de coltul lor de liniste, unde dau randamen excelent lucrand in stitlul lor propriu. O calitate esentiala pe care oricine ar trebui sa o aiba este abilitatea de a comunica si socializa cu cei din jur. Asta nu inseamna discutii interminabile despre ultima vacanta, ci capacitatea de a schimba informatii cu colegii tai si de a putea explica ce iti doresti de la un proiect la care lucrezi. Daca tu nu comunici, nici cei din jurul tau nu vor putea ghici ce iti doresti de la ei.
4. Nu te adaptezi schimbarilor
Putini sunt mari fani ai schimbarilor. Cel mai des, un angajat se va obisnui intr-un anumit ritm la munca, intr-un anumit stil de lucru si in jurul unui colectiv. Cum tehnologia a schimbat in aproape toate domeniile modul de lucru, adaptarea la noutati trebuie sa faca parte din setul tau de calitati, altfel exista riscul sa nu mai poti da randament.
5. Esti neatent cu ce postezi pe retelele de socializare
Traim in era retelelor de socializare, iar libertatea de exprimare este foarte importanta. Trebuie sa fii atent insa pentru ca sunt situatii in care activitatea ta pe internet poate afecta in mod direct compania pentru care lucrezi.
6. Ai fost prins cu minciuna
Minciuna nu prea se iarta la locul de munca. Nivelul de incredere va scadea enorm in cazul tau si sunt sanse minime sa mai prinzi proiecte importante. Daca esti in situatia de a raporta rezultate nesatisfacatoare in fata sefilor si a colegilor, mai bine esti sincer cu toata lumea si poate veti gasi o rezolvare, decat sa minti.
Succesul la locul de munca nu se construieste numai prin rezultate spectaculoase din cand in cand, ci si prin constanta, prin increderea pe care cei din jurul tau o au in tine si prin seriozitatea de care dai dovada atunci cand toti cei din jurul tau au nevoie de implicarea ta. Asa cum rezultatele bune atrag si aprecieri din partea angajatorului, greselile pot fi de multe ori catastrofale pentru cariera ta. Mai ales daca unele dintre ele se tot repeta.
6 greseli care iti pot afecta serios cariera:
1. Obisnuiesti sa intarzii mereu
Lipsa de organizare, insomniile, traficul ingreunat pana la munca, faptul ca trebuie sa-ti duci copilul la scoala inainte de a ajunge la birou, toate acestea pot fi cauze pentru faptul ca nu reusesti niciodata sa ajungi la timp la munca. Aceasta este una dintre cele mai frecvente greseli pe care multi angajati o fac, insa repetata poate duce la multe probleme la job. In primul rand, vei parea neserios si neimplicat, iar increderea este unul dintre cei mai importanti factori intr-un colectiv. Pentru cei care locuiesc in orasele aglomerate, problema deplasarii prin trafic la orele de varf a fost rezolvata de multi angajati care au ales sa foloseasca o trotineta electrica. Avand o autonomie indeajuns de mare cat sa te poti deplasa linistit prin oras, pana la munca si inapoi acasa, aceasta se poate plia, ca sa o poti transporta usor cu tine. Alaturi de un mijloc de transport in comun alternativ, e important sa-ti faci un plan zilnic, ca sa nu mai pierzi vremea in fiecare dimineata, si sa te trezesti putin mai devreme decat o faci de obicei, chiar daca asta va insemna sa sacrifici fie si jumatate de ora din somn.
2. Esti la birou, dar ultimul lucru pe care il faci este sa muncesti
O alta greseala care poate deveni o rutina la locul de munca este pierderea timpului la birou, fara sa lucrezi. Clipurile pe Youtube, discutiile pe Facebook, pauzele lungi si dese la o cafea, toate acestea par de multe ori ca trec neobservate, insa marele risc in acest caz este sa ramai in urma cu proiectele si sa nu mai dai randament. Mai mult, s-ar putea sa te obisnuiesti in acest stil.
3. Nu socializezi
Nu oricine este capabil sa intretina atmosfera intr-un birou intreg in fiecare zi. Unele persoane sunt introvertite si au nevoie de coltul lor de liniste, unde dau randamen excelent lucrand in stitlul lor propriu. O calitate esentiala pe care oricine ar trebui sa o aiba este abilitatea de a comunica si socializa cu cei din jur. Asta nu inseamna discutii interminabile despre ultima vacanta, ci capacitatea de a schimba informatii cu colegii tai si de a putea explica ce iti doresti de la un proiect la care lucrezi. Daca tu nu comunici, nici cei din jurul tau nu vor putea ghici ce iti doresti de la ei.
4. Nu te adaptezi schimbarilor
Putini sunt mari fani ai schimbarilor. Cel mai des, un angajat se va obisnui intr-un anumit ritm la munca, intr-un anumit stil de lucru si in jurul unui colectiv. Cum tehnologia a schimbat in aproape toate domeniile modul de lucru, adaptarea la noutati trebuie sa faca parte din setul tau de calitati, altfel exista riscul sa nu mai poti da randament.
5. Esti neatent cu ce postezi pe retelele de socializare
Traim in era retelelor de socializare, iar libertatea de exprimare este foarte importanta. Trebuie sa fii atent insa pentru ca sunt situatii in care activitatea ta pe internet poate afecta in mod direct compania pentru care lucrezi.
6. Ai fost prins cu minciuna
Minciuna nu prea se iarta la locul de munca. Nivelul de incredere va scadea enorm in cazul tau si sunt sanse minime sa mai prinzi proiecte importante. Daca esti in situatia de a raporta rezultate nesatisfacatoare in fata sefilor si a colegilor, mai bine esti sincer cu toata lumea si poate veti gasi o rezolvare, decat sa minti.