5 lucruri mărunte care te pot ajuta să te faci remarcat la job

  • 8 aug. 2017, 12:30
  • 542

Validarea şi aprecierea la locul de muncă sunt importante pentru fiecare angajat şi pot fi obţinute ţinând seama de câteva aspecte, aparent minore, dar esenţiale.

Autovalorizarea rezultatelor profesionale

În multe situaţii, aşteptarea angajaţilor este să fie apreciaţi de cei din jur pentru rezultatele pe care le obţin. Însă unul dintre paşii importanţi în construirea unui statut socio-profesional solid este reprezentat de conştientizarea propriilor merite.

O persoană care este conştientă de realizările sale transmite siguranţă de sine şi credibilitate; în acest fel se face cu uşurinţă remarcată.

Îmbunătăţirea permanentă a propriei activităţi

Pentru a evolua din punct de vedere profesional şi a deveni în timp un angajat cheie în cadrul unei organizaţii este necesară asimilarea continuă de noi informaţii, achiziţionarea de noi competenţe, respectiv formarea şi dezvoltarea aptitudinilor.

Pe de altă parte, abordând în acest fel propria activitate, angajatul va fi în mod sigur apreciat de persoanele cu care colaborează fie că este vorba despre colegi, manageri sau parteneri de afaceri.

Ascultarea activă

Atunci când două sau mai multe persoane comunica, fiecare dintre acestea este responsabilă pentru calitatea şi exactitatea mesajelor care se transmit şi se primesc.

Există situaţii în care atenţia este concentrată pe formularea unui răspuns avantajos şi în acest fel se produce o fisură în comunicare.

Este esenţial că la locul de muncă fiecare angajat să asculte informaţiile care i se transmit cu scopul de a le înţelege într-o manieră autentică.

Acceptarea şi oferirea de feedback

Feedback-ul este un instrument fundamental în evoluţia profesională a angajaţilor dacă este construit şi folosit corect.

Pentru a beneficia de efectele pozitive ale acestuia este necesar că angajaţii să fie deschişi şi să abordeze o atitudine matură atunci când li se comunica ce au de îmbunătăţit, dar să-şi asume şi să se bucure în egală măsură, de aprecierile care li se transmit.

Totodată, este important că fiecare membru al companiei să-şi exprime deschis părerile şi aşteptările.

Competiţia autentică – cea cu propria persoană

Tendinţa multora dintre angajaţi este să se compare şi să între în competiţie cu ceilalţi colegi. Însă, în timp această abordare conduce la acumularea de tensiune şi frustrare.

Singură competiţie sănătoasă şi care are rezultate pe termen lung este cea cu propria persoană.

Este recomandat că fiecare angajat să-şi facă periodic o autoevaluare din perspectiva profesională şi să identifice ce l-ar ajută să evolueze şi să-şi atingă obiectivele profesionale. Dincolo de toate aceste aspecte, este important atât la locul de muncă, dar şi în general, că raportarea la ceilalţi să fie una autentică, cu alte cuvinte fiecare persoană poate evolua şi se poate face remarcată fiind ea însăşi.