5 atitudini care-ți pot pune în pericol cariera

  • 28 feb. 2018, 13:52
  • 1 671

E ușor să ajungi blazat la locul de muncă, în special dacă ai avut parte de manageri indiferenți la schimbări pozitive sau alte obstacole care au stat în calea progresului tău, al echipei și al companiei în general. Trebuie să te ferești însă, într-un astfel de caz, de atitudinile negative pe care le poți adopta chiar și fără să îți dai seama.

Mi s-a întâmplat să lucrez într-o companie în care auzeam cuvântul „nu” foarte des, pe de o parte din cauza managementului extrem de reticent la proiecte mai neobișnuite, iar pe de altă parte din cauza tuturor proceselor din companie care deja funcționau bine. Motivul era simplu: „De ce să schimbăm ceva dacă ceea ce facem deja e OK?” Argumentul că am putea avea rezultate și mai bune cu ajutorul unor proiecte alternative nu a convins pe nimeni, din păcate, iar la un moment dat echipa în care lucram s-a lăsat de idei noi și a ajuns să producă pe bandă rulantă aceleași proiecte.

Ulterior, când am schimbat locul de muncă, am ajuns într-o echipă poziționată la cealaltă extremă. Pentru ei totul era posibil, iar managementul îmi recomanda să gândesc orice idee până la capăt și să nu-mi pun problema dacă e fezabilă sau nu. La început mi-a plăcut această abordare foarte mult. Cred că așa poți inova cu adevărat, când îți permiți să depășești limitele impuse de timp, buget și posibilități tehnologice. Din păcate, și în acest caz am ajuns să fiu demoralizată pentru că foarte puține proiecte propuse chiar au ajuns să fie implementate din cauza fezabilității reduse, iar sentimentul de „muncă în gol” devenea din ce în ce mai pregnant. 

Nu știu dacă una dintre extreme e mai bună decât cealaltă sau dacă o cale de mijloc ar putea fi mai productivă. Cert este că, în oricare situație te-ai afla, e foarte ușor să te demoralizezi și să intri într-un ritm negativ care îți poate afecta cariera. De aceea e important să îți dai seama cât mai repede dacă pe parcursul traseului tău profesional ai adoptat una dintre aceste 5 atitudini negative:

1. Întotdeauna cauți probleme și nu soluții

Nu ezita să punctezi defectele unui plan , dar fă-o într-un mod constructiv. Contribuie la găsirea unor soluții și la optimizarea strategiei.

2. Promiți multe, dar oferi prea puțin

E perfect OK să îți dorești să îți depășești limitele și să le arăți superiorilor și echipei că ești capabil de mai mult. Dar mai bine faci promisiuni realiste și îi surprinzi pe toți cu rezultate excepționale la final decât să promiți mai mult decât poți duce, în special dacă promisiunile tale depind și de munca altora!  Aviz managerilor la început de drum.

3. Cauți tot timpul susținerea superiorilor și nu a echipei

E normal să îți dorești încrederea șefilor, dar asigură-te înainte de toate că și coechipierii tăi te susțin. Sigur vei avea nevoie și de ajutorul lor la un moment dat.

4. Crezi că ideile tale sunt cele mai bune

Se prea poate să fi avut o propunere bună cu care nu au fost de acord ceilalți, dar asta nu înseamnă neapărat că propunerile celorlalți sunt automat mai proaste. Lucrează cot la cot cu echipa ta ca să duceți la bun sfârșit planul ales și rafinează-ți propria idee între timp. Te asigurăm că va veni și momentul ei!

5. Ești nesigur când trebuie să iei o decizie

Dacă ai avut parte de superiori care voiau să te controleze la fiecare pas, evident că ai ajuns să ai dubii cu fiecare decizie pe care trebuie să o iei, oricât de mică. Nu lăsa atitudinea lor de micro-manageri să-ți influențeze încrederea în cunoștințele tale! Nevoia persistentă de confirmare îți poate reduce șansele la o promovare.

Așadar, dacă vrei să avansezi la job, să ai colegi și superiori care au încredere în tine și să vii cu drag la muncă în fiecare zi, revizuiește-ți atitudinea! Dacă problema de atitudine e însă a altcuiva, nu uita că pe www.ejobs.ro te așteaptă sute de joburi perfect croite pentru tine!