3 reguli esentiale pentru dezvoltarea carierei in PR

  • 2 feb. 2017, 16:53
  • 597

Probabil ca stii deja cele mai comune tehnici de PR. Crearea unei imagini solide, acapararea pietei si castigarea fanilor pentru brand-ul sau produsul pe care il marketezi nu se rezuma la cat de agresiv esti in utilizarea retelelor de socializare online si blogurilor de specialitate. Absolut fiecare cale de propagare a informatiilor are un set strict de reguli pentru a da randament.

La fel ca domeniul Marketing-ului, si in PR si Comunicare nisa de dezvoltare este maleabila, volatila – ceea ce era ieri trecut la capitolul celor mai bune practici, astazi este posibil sa nu mai functioneze.

Este important sa retinem ca aceste doua domenii se folosesc foarte mult de psihologie. Marketingul si PR-ul se adreseaza oamenilor, iar acestia se schimba si impreuna cu ei referintele, preferintele si perspectivele societatii, chiar si cele asupra pietei de consum.

Aspectele batute in cuie pot fi transpuse in 3 reguli esentiale pentru dezvoltarea carierei in pr si a ta ca specialist.

REZULTATUL NU TINE NUMAI DE STRATEGIE. EXPERIENTA PRIMEAZA.

Poate ca regula aceasta pare inspaimantatoare pentru un om la inceput de cariera, insa contrar asteptarilor experienta nu se refera textual la cea in campul muncii. Munca in domeniul PR  necesita o doza de creativitate, dar, realmente, succesul in acest domeniu se datoreaza modului in care tu relationezi cu publicul.

Claude Hopkins afirma in cartea ” Viata mea in publicitate” ca succesul sau sta in baza modului in care a reusit sa isi foloseasca experientele personale pentru a fi pe aceeasi lungime de unda cu publicul lui, oamenii simpli .  Acesta subliniaza cat de important este sa rezonezi cu publicul tau, sa il intelegi si cum cel mai avantajos mod de a crea aceasta punte intre tine si public este  de a te axa pe ceea ce cunosti din relatile tale interpersonale. Acesta trage concluzia ca rezultatul este garantat daca aduci lectiile tale de viata  in campul muncii. Inspira-te din aceasta!

Chiar daca subiectul cu care lucrezi este deja pe piata abordat in foarte multe moduri, acesta nu devine automat un subiect plicticos caruia nu ii poti crea o campanie originala. Inspira-te din viata personala!

Spre exemplu, daca obiectul promovarii sunt biciclete si hobby-ul tau este ciclismul, nimic nu te opreste sa iti folosesti experientele personale pentru a crea o campanie extraordinara.

Un alt aspect vital pentru dezvoltarea ta in aceasta directie este sa intelegi ca orice domeniu se ramifica. Atunci cand promovezi un produs il promovezi pe toate caile media existente,  folosesti atat canalele online (retele de socializare, site-ul clientului), cat si canalele offline (afise publicitare, campanii etc.)  cel mai bine este sa inveti putin din domeniile respective.

Cheama la pranz colegii de la departamentul IT sau creatie si discuta despre ceea ce fac ei pentru a avea o intelegere mai buna asupra metodelor si instrumentelor pe care le folosesti in campanie – cum creezi impactul pe piata cu ajutorul acestor doua departamente.

Cel mai prolific mod de a iti imbogati experienta este sa imparti. Discuta cu colegii, cu ceilalti manageri si asculta povestile lor cu atentie. Poti extrage experiente valoroase doar impartasind si primind inapoi povesti incarcate cu lectii de viata.

MEREU LA ZI, MEREU CEVA NOU.

Ghidul de bune practici iti spune sa te axezi pe punctele tale forte, insa este important sa indentifici lacunele si sa le completezi.

Chiar daca pare infricosator sa te avanti in proiecte care necesita talente si cunostinte de care tu nu esti foarte sigur, nu inseamna ca trebuie sa le refuzi. De fapt poate fi chiar un bonus pentru tine. Cand te axezi pe a invata ceva nou, pe langa experienta si informatiile acumulate,  iti poti crea o noua perspectiva in cariera.

Cel mai bun mod de a evolua este sa te provoci. Provocarile si sarcinile grele, cele care te te scot din zona ta de confort, sunt cele care te ajuta sa ai o evolutie constanta.

TRENDURI

Este lesne de inteles ca vechile metode (presa scrisa, afisele) nu mai sunt suficiente. Unele dintre acestea sunt chiar scoase din uz. Tocmai de aceea trebuie sa te axezi pe noile metode de promovare si marketare.

Online-ul este guvernat de oameni, deci si regulile acestuia se schimba minimum o data pe an. Sunt cateva lucruri care raman constante totusi chiar si in zona de online.

Oamenii verifica totul despre ceea ce tu promovezi. Avand in vedere cat de usor este sa folosesti retele de socializare, nu e de mirare ca oamenii tind sa isi expuna opiniile constant si despre aproape orice subiect.

Atunci cand un produs sau un serviciu iese pe piata, acesta o sa fie verificat de posibilii consumatori, iar cei deja existenti o sa isi impartaseasca experienta. Parerea predominant negativa o sa fie de o mie de ori mai usor de luat in considerare decat orice tip de reclama la care ai apela.  Tocmai din aceasta cauza este bine sa iti verifici tu mai intai compania cu care vei lucra. Oamenii vor face la fel si daca reputatia este negativa si tu vei pierde credibilitate. Nu conteaza cat de violent si asiduu promovezi produsul, acesta nu o sa se vanda.  In definitiv, o regula neschimbata pana azi in marketing este ca un produs bun se vinde singur.

Pentru a aduce in atentia publica produsul cu care lucrezi, intr-un mod placut si vandabil, trebuie sa retii cateva aspecte ale online-ului. Nimanui nu ii place spam-ul (mesaje fara relevanta, bombardari cu oferte in e-mail etc). Agresivitatea este buna atunci cand este folosita cu limite.

Este important sa ai continut in cat mai multe locuri. La inceputul ramurii online a PR , marketing, presa si asa mai departe, era necesar ca site-ul sau reclama sa apara pe un site important, de profil si recunoscut publicului. Acum, cand au aparut tot mai multe cai de promovare online, tot mai multi oameni vorbesc despre experientele lor cu un produs, firma, serviciu.

Este important sa ne raportam la toate instrumentele care pot promova produsul, dar intr-un mod potrivit acestora. Continut mult, bun si relevant.

 Daca trebuie sa promovezi un serviciu al unei firme, spre exemplu, ai grija sa pui informatia relevanta in locurile dedicate respecivului tip de informatie. Pe un blog despre HR, PR este bine sa vorbesti exclusiv despre aceste departamente. Uneori site-urile nu ne ofera posibilitatea de a aduce neaparat in atentia publicului ceea ce vrem sa promovam.

Valabil ramane insa faptul ca este la fel de important sa marketezi si prestatorul de servicii nu doar ceea ce ofera acesta. Faptul  ca aduci imaginea companiei si serviciilor ei mai aproape de public, este un plus pentru campania ta per total.