Vânzările totale de servicii de telefonie mobilă din Moldova au scăzut cu 3,4% în primul semestru al acestui an, față de aceași perioadă a anului trecut, până la circa 1,53 miliarde de lei (77,7 milioane de euro).
Potrivit Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a scăzut cu 0,4%, până la 4,36 milioane, transmite Știri.md cu referire la Mold-street.com.
Din numărul total de abonați, 3,47 milioane au fost abonați mobili activi și 893.900 au fost utilizatori pasivi.
Scăderea numărului total de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă a fost cauzată de diminuarea bazei de abonați a companiei Orange Moldova, cu 41.600, alcătuind circa 2,5 milioane.
În același timp abonații companiilor Moldcell și Moldtelecom s-au majorat cu 14.900, constituind 1,47 milioane și respectiv, cu 10.500, alcătuind 395.300.
Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor respective raportată la 100 de locuitori a scăzut cu1,4 puncte procentuale și a alcătuit 129%.
Moldtelecom a înregistrat cel mai mare venit mediu pe utilizator (ARPU), de 80,2 lei, urmat de Orange Moldova cu 76,4 lei și Moldcell cu 64,7 lei. Venitul mediu ARPU a scăzut de la an la an cu 0,4% la 72,5 lei.
Volumul traficului vocal a crescut cu 0,6% în aceeași perioadă la 3,83 miliarde de minute.
Conform datelor ANRCETI, Orange Moldova are cea mai mare cotă de piață în ceea ce privește cifra de afaceri - 63,6%, urmată de Moldcell cu 30,7% și Moldtelecom cu 5,7%.
Vânzările totale de servicii de telefonie mobilă din Moldova au scăzut cu 3,4% în primul semestru al acestui an, față de aceași perioadă a anului trecut, până la circa 1,53 miliarde de lei (77,7 milioane de euro).
Potrivit Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), numărul utilizatorilor de telefonie mobilă a scăzut cu 0,4%, până la 4,36 milioane, transmite Știri.md cu referire la Mold-street.com.
Din numărul total de abonați, 3,47 milioane au fost abonați mobili activi și 893.900 au fost utilizatori pasivi.
Scăderea numărului total de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă a fost cauzată de diminuarea bazei de abonați a companiei Orange Moldova, cu 41.600, alcătuind circa 2,5 milioane.
În același timp abonații companiilor Moldcell și Moldtelecom s-au majorat cu 14.900, constituind 1,47 milioane și respectiv, cu 10.500, alcătuind 395.300.
Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor respective raportată la 100 de locuitori a scăzut cu1,4 puncte procentuale și a alcătuit 129%.
Moldtelecom a înregistrat cel mai mare venit mediu pe utilizator (ARPU), de 80,2 lei, urmat de Orange Moldova cu 76,4 lei și Moldcell cu 64,7 lei. Venitul mediu ARPU a scăzut de la an la an cu 0,4% la 72,5 lei.
Volumul traficului vocal a crescut cu 0,6% în aceeași perioadă la 3,83 miliarde de minute.
Conform datelor ANRCETI, Orange Moldova are cea mai mare cotă de piață în ceea ce privește cifra de afaceri - 63,6%, urmată de Moldcell cu 30,7% și Moldtelecom cu 5,7%.