Profesorii au nevoie de o lege care să-i protejeze. O astfel de lege ar opri plecarea din sistem a cadrelor didactice.
Totodată, ar oferi o siguranță tânărului specialist. Opinii în acest sens au fost exprimate în cadrul unei întâlniri a profesorilor cu reprezentanții Parlamentului și Guvernului, transmite IPN.
Ioana Postolachi, învățătoare la Liceul din Costești, raionul Ialoveni, consideră că, pe lângă o lege de protecție a cadrelor didactice, e nevoie și de politici care să elimine oamenii întâmplători din sistem.
De asemenea, sistemul trebuie debirocratizat, deoarece pe tinerii specialiști îi sperie frica de volumul de lucru care îi așteaptă după terminarea orelor.
Mariana Pîrțac, profesoară la Liceul „Da Vinci”, spune că „școala este privită ca un cumul de neliniști continue”. Ea și-a îndemnat colegii să renunțe să se victimizeze, deoarece dau un exemplu negativ tinerelor sau potențialelor cadre didactice.
Alina Buga, profesoară la Liceul Teoretic „Ion Creangă” din Ungheni, spune că ar fi binevenit să se renunțe la direcțiile de educație, după exemplul altor țări, iar banii pentru întreținerea lor să meargă în școală, pentru dotări. Actualmente profesorii din banii proprii, puținii pe care îi au, procură materiale didactice. Profesoara susține că și curriculumului ar trebui revizuit.
Diana Bucșan, educatoare la Instituția preșcolară nr. 4 „Licurici” din orașul Strășeni, a spus că din cauza grupelor prea numeroase educatorii nu reușesc să se centreze pe individualitatea și nevoile fiecărui copil. „Cu 45 de copii, educatorul nu mai arată ca un educator, se transformă în dădacă”, a spus o altă educatoare, Marcela Gâlcă.
Diana Bucșan, educatoare la Instituția preșcolară nr. 4 „Licurici” din orașul Strășeni, a spus că din cauza grupelor prea numeroase educatorii nu reușesc să se centreze pe individualitatea și nevoile fiecărui copil. „Cu 45 de copii, educatorul nu mai arată ca un educator, se transformă în dădacă”, a spus o altă educatoare, Marcela Gâlcă.
Maria Leșcu, profesoare din Soroca, s-a referit la educația incluzivă, opinând că sistemul nu este pregătit pentru aceasta. „Calitatea procesului educativ în aceste condiții are de suferit”, afirmă cadrul didactic.
Diana Bucșan, educatoare la Instituția preșcolară nr. 4 „Licurici” din orașul Strășeni, a spus că din cauza grupelor prea numeroase educatorii nu reușesc să se centreze pe individualitatea și nevoile fiecărui copil. „Cu 45 de copii, educatorul nu mai arată ca un educator, se transformă în dădacă”, a spus o altă educatoare, Marcela Gâlcă.
Adrian Lebedinschi, președintele Comisiei cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media a Parlamentului, a remarcat că va fi formată o echipă de lucru din profesori care va definitiva propunerile. Peste circa trei săptămâni, va fi creat un grup de lucru mai restrâns pentru a lucra la un proiect de lege care va fi pus dezbaterilor publice.
Valentina Chicu, secretar de stat în domeniul educației la Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, a remarcat că problemele enunțate sunt cunoscute și că sunt „dureroase”.
Este nevoie de identificarea, împreună cu profesorii, a soluțiilor care se impun. Secretarul de stat a dat asigurări că Ministerul va lucra la înlăturarea problemelor, pentru ca profesorii să simtă confortul necesar la locul de muncă.
Profesorii au nevoie de o lege care să-i protejeze. O astfel de lege ar opri plecarea din sistem a cadrelor didactice.
Totodată, ar oferi o siguranță tânărului specialist. Opinii în acest sens au fost exprimate în cadrul unei întâlniri a profesorilor cu reprezentanții Parlamentului și Guvernului, transmite IPN.
Ioana Postolachi, învățătoare la Liceul din Costești, raionul Ialoveni, consideră că, pe lângă o lege de protecție a cadrelor didactice, e nevoie și de politici care să elimine oamenii întâmplători din sistem.
De asemenea, sistemul trebuie debirocratizat, deoarece pe tinerii specialiști îi sperie frica de volumul de lucru care îi așteaptă după terminarea orelor.
Mariana Pîrțac, profesoară la Liceul „Da Vinci”, spune că „școala este privită ca un cumul de neliniști continue”. Ea și-a îndemnat colegii să renunțe să se victimizeze, deoarece dau un exemplu negativ tinerelor sau potențialelor cadre didactice.
Alina Buga, profesoară la Liceul Teoretic „Ion Creangă” din Ungheni, spune că ar fi binevenit să se renunțe la direcțiile de educație, după exemplul altor țări, iar banii pentru întreținerea lor să meargă în școală, pentru dotări. Actualmente profesorii din banii proprii, puținii pe care îi au, procură materiale didactice. Profesoara susține că și curriculumului ar trebui revizuit.
Diana Bucșan, educatoare la Instituția preșcolară nr. 4 „Licurici” din orașul Strășeni, a spus că din cauza grupelor prea numeroase educatorii nu reușesc să se centreze pe individualitatea și nevoile fiecărui copil. „Cu 45 de copii, educatorul nu mai arată ca un educator, se transformă în dădacă”, a spus o altă educatoare, Marcela Gâlcă.
Diana Bucșan, educatoare la Instituția preșcolară nr. 4 „Licurici” din orașul Strășeni, a spus că din cauza grupelor prea numeroase educatorii nu reușesc să se centreze pe individualitatea și nevoile fiecărui copil. „Cu 45 de copii, educatorul nu mai arată ca un educator, se transformă în dădacă”, a spus o altă educatoare, Marcela Gâlcă.
Maria Leșcu, profesoare din Soroca, s-a referit la educația incluzivă, opinând că sistemul nu este pregătit pentru aceasta. „Calitatea procesului educativ în aceste condiții are de suferit”, afirmă cadrul didactic.
Diana Bucșan, educatoare la Instituția preșcolară nr. 4 „Licurici” din orașul Strășeni, a spus că din cauza grupelor prea numeroase educatorii nu reușesc să se centreze pe individualitatea și nevoile fiecărui copil. „Cu 45 de copii, educatorul nu mai arată ca un educator, se transformă în dădacă”, a spus o altă educatoare, Marcela Gâlcă.
Adrian Lebedinschi, președintele Comisiei cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media a Parlamentului, a remarcat că va fi formată o echipă de lucru din profesori care va definitiva propunerile. Peste circa trei săptămâni, va fi creat un grup de lucru mai restrâns pentru a lucra la un proiect de lege care va fi pus dezbaterilor publice.
Valentina Chicu, secretar de stat în domeniul educației la Ministerul Educației, Culturii și Cercetării, a remarcat că problemele enunțate sunt cunoscute și că sunt „dureroase”.
Este nevoie de identificarea, împreună cu profesorii, a soluțiilor care se impun. Secretarul de stat a dat asigurări că Ministerul va lucra la înlăturarea problemelor, pentru ca profesorii să simtă confortul necesar la locul de muncă.