Licenţa pentru activitatea de intermediere în asigurări în calitate de broker de asigurare şi/sau reasigurare se eliberează în cazul în care solicitantul corespunde cerințelor prevăzute în art. 49 din Legea cu privire la asigurări, precum şi de Regulamentul privind licenţierea pe piața asigurărilor, elaborat de Comisia Națională a Pieței Financiare.
Pentru obținerea licenței de activitate, brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare va prezenta, următoarele documente:
- copia deciziei de înregistrare de stat a brokerului de asigurare și/sau reasigurare;
- copia statutului solicitantului de licență, cu toate modificările şi completările înregistrate la data prezentării documentelor;
- copia actului de proprietate sau contractul de locaţiune a imobilului în care se va desfăşura activitatea licenţiată;
- copia dispoziției de plată privind achitarea taxei pentru eliberarea/reperfectarea licenței;
- contractul de asigurare de răspundere civilă profesională;
- certificatul bancar ce confirmă depunerea integrală a capitalului social;
- documentele ce confirmă corespunderea persoanelor cu funcţie de răspundere cerinţelor stabilite prin actele normative ale autorităţii de supraveghere.
Spațiul destinat desfășurării activității licențiate va corespunde cerinţelor din Legea cu privire la asigurări şi din Legea cu privire la asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru pagube produse de autovehicule. Documentele pentru obținerea licenței se depun la autoritatea de supraveghere de către organul executiv al brokerului de asigurare și/sau reasigurare sau persoana împuternicită de către acesta.
În cel mult 15 zile lucrătoare de la data primirii declaraţiei şi a documentelor anexate, autoritatea de supraveghere va decide asupra eliberării licenţei.
Licenţa pentru activitatea de intermediere în asigurări în calitate de broker de asigurare şi/sau reasigurare se acordă pe un termen nelimitat.
Prevederile aferente modului de eliberare și reperfectare a licenţelor, de eliberare a copiilor autorizate şi duplicatelor, de ţinere a Registrul participanților profesioniști pe piața asigurărilor, precum și modului de consemnare a înscrisurilor respective prevăzut de Regulament pentru desfășurarea activității asigurătorului (reasigurătorului), se aplică corespunzător pentru brokerul de asigurare și/sau reasigurare.
Licenţa pentru activitatea de intermediere în asigurări în calitate de broker de asigurare şi/sau reasigurare se eliberează în cazul în care solicitantul corespunde cerințelor prevăzute în art. 49 din Legea cu privire la asigurări, precum şi de Regulamentul privind licenţierea pe piața asigurărilor, elaborat de Comisia Națională a Pieței Financiare.
Pentru obținerea licenței de activitate, brokerul de asigurare şi/sau de reasigurare va prezenta, următoarele documente:
Spațiul destinat desfășurării activității licențiate va corespunde cerinţelor din Legea cu privire la asigurări şi din Legea cu privire la asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru pagube produse de autovehicule. Documentele pentru obținerea licenței se depun la autoritatea de supraveghere de către organul executiv al brokerului de asigurare și/sau reasigurare sau persoana împuternicită de către acesta.
În cel mult 15 zile lucrătoare de la data primirii declaraţiei şi a documentelor anexate, autoritatea de supraveghere va decide asupra eliberării licenţei.
Licenţa pentru activitatea de intermediere în asigurări în calitate de broker de asigurare şi/sau reasigurare se acordă pe un termen nelimitat.
Prevederile aferente modului de eliberare și reperfectare a licenţelor, de eliberare a copiilor autorizate şi duplicatelor, de ţinere a Registrul participanților profesioniști pe piața asigurărilor, precum și modului de consemnare a înscrisurilor respective prevăzut de Regulament pentru desfășurarea activității asigurătorului (reasigurătorului), se aplică corespunzător pentru brokerul de asigurare și/sau reasigurare.