Forma IPC18 - Darea de seamă privind reţinerea impozitului pe venit, a primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală şi a contribuţiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate ar putea fi completată cu un nou tabel. Ministerul Finanțelor a prezentat pentru consultări publice un proiect prin care se propune modificarea și completarea documentului.
Mai exact, ar urma să fie inclus Formularul tipizat (Forma IRM 2019), care va reflecta informația privind stabilirea drepturilor sociale şi medicale aferente raporturilor de muncă.
Informația respectivă va fi prezentată în termen de până la 10 zile lucrătoare de la data angajării sau modificării/încetării raporturilor de muncă, emiterii ordinului de acordare a concediului de îngrijire a copilului sau concediului paternal.
Forma IRM 19 se completează în corespundere cu ordinele întocmite de către angajator pentru toate situațiile indicate, ce ține de raporturile de muncă (în cazul angajării sau modificării/încetării raporturilor de muncă, cu indicarea motivului eliberării din funcţie conform Clasificatorului cu privire la motivul eliberării din câmpul muncii), aflare a persoanei în perioada unui risc asigurat (îngrijire a copilului până la 3 ani, îngrijire a copilului de la 3 la 4 ani, concediul paternal, cu indicarea categoriei persoanei asigurate conform Clasificatorului categoriilor persoanelor asigurate), precum şi stabilire a unei funcții care acordă dreptul la pensie în condiții speciale (Clasificator …).
Informația indicată în corespundere cu ordinele întocmite de către angajator servește drept temei pentru stabilirea drepturilor sociale, atribuirea statutului de șomer și stabilirea ajutorului de șomaj, precum și acordarea/suspendarea statutului de persoană asigurată în sistemul asigurării obligatorii de asistență medicală.
Contribuabilii care utilizează metode automatizate de raportare electronică, potrivit art.187 din Codul fiscal, prezintă Serviciului Fiscal de Stat în mod electronic Informaţia privind stabilirea drepturilor sociale şi medicale aferente raporturilor de muncă (Forma IRM19).
În cazul în care entitatea nu dispune de semnătură electronică, aceasta prezintă Informația menționată subdiviziunii Serviciului Fiscal de Stat pe suport de hârtie.
Informația din formularul respectiv, prezentată pe parcursul lunii de gestiune, aferentă categoriei persoanei asigurate nu se include de către angajatori în Darea de seamă (Forma IPC18), în Tabelul nr.3, care se prezintă Serviciului Fiscal de Stat până la data de 25 a lunii imediat următoare lunii de gestiune.
Informația aferentă raporturilor de muncă, până la 1 aprilie 2019, se va prezenta Serviciului Fiscal de Stat în Tabelul nr. 2 din Darea de seamă (Forma IPC 18) şi în Informaţia (Forma DSA 19).
Forma IPC18 - Darea de seamă privind reţinerea impozitului pe venit, a primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală şi a contribuţiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate ar putea fi completată cu un nou tabel. Ministerul Finanțelor a prezentat pentru consultări publice un proiect prin care se propune modificarea și completarea documentului.
Mai exact, ar urma să fie inclus Formularul tipizat (Forma IRM 2019), care va reflecta informația privind stabilirea drepturilor sociale şi medicale aferente raporturilor de muncă.
Informația respectivă va fi prezentată în termen de până la 10 zile lucrătoare de la data angajării sau modificării/încetării raporturilor de muncă, emiterii ordinului de acordare a concediului de îngrijire a copilului sau concediului paternal.
Forma IRM 19 se completează în corespundere cu ordinele întocmite de către angajator pentru toate situațiile indicate, ce ține de raporturile de muncă (în cazul angajării sau modificării/încetării raporturilor de muncă, cu indicarea motivului eliberării din funcţie conform Clasificatorului cu privire la motivul eliberării din câmpul muncii), aflare a persoanei în perioada unui risc asigurat (îngrijire a copilului până la 3 ani, îngrijire a copilului de la 3 la 4 ani, concediul paternal, cu indicarea categoriei persoanei asigurate conform Clasificatorului categoriilor persoanelor asigurate), precum şi stabilire a unei funcții care acordă dreptul la pensie în condiții speciale (Clasificator …).
Informația indicată în corespundere cu ordinele întocmite de către angajator servește drept temei pentru stabilirea drepturilor sociale, atribuirea statutului de șomer și stabilirea ajutorului de șomaj, precum și acordarea/suspendarea statutului de persoană asigurată în sistemul asigurării obligatorii de asistență medicală.
Contribuabilii care utilizează metode automatizate de raportare electronică, potrivit art.187 din Codul fiscal, prezintă Serviciului Fiscal de Stat în mod electronic Informaţia privind stabilirea drepturilor sociale şi medicale aferente raporturilor de muncă (Forma IRM19).
În cazul în care entitatea nu dispune de semnătură electronică, aceasta prezintă Informația menționată subdiviziunii Serviciului Fiscal de Stat pe suport de hârtie.
Informația din formularul respectiv, prezentată pe parcursul lunii de gestiune, aferentă categoriei persoanei asigurate nu se include de către angajatori în Darea de seamă (Forma IPC18), în Tabelul nr.3, care se prezintă Serviciului Fiscal de Stat până la data de 25 a lunii imediat următoare lunii de gestiune.
Informația aferentă raporturilor de muncă, până la 1 aprilie 2019, se va prezenta Serviciului Fiscal de Stat în Tabelul nr. 2 din Darea de seamă (Forma IPC 18) şi în Informaţia (Forma DSA 19).