Miliardarul rus Roman Troțenko (ce deține corporația AEON) ar negocia cu reprezentanții afaceristului Ilan Șor preluarea Aeroportului Internațional Chișinău, scrie cotidianul rusesc Kommersant.
Potrivit Kommersant, reprezentanții lui Troțenko s-au întâlnit cu cei ai lui Ilan Șor la sfârșitul lui iunie – începutul lui iulie, iar prețul cerut pentru controlul asupra Aeroportului Internațional Chișinău este de 200 de milioane de dolari, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.
O sumă exagerată
Cumpărătorul potențial consideră această sumă exagerată. Mai ales în noile condiții politice și riscurilor mari pentru Avia Invest de a pierde controlul asupra aeroportului.
De exemplu, președintele Igor Dodon susține că a avertizat potențiali cumpărători din Rusia să nu riște și să cumpere aeroportul de la persoane apropiate fostei conduceri, în condițiile în care acesta aparține statului, iar contractul de concesiune ar putea fi reziliat.
Roman Troțenko a refuzat să comenteze pentru Kommersant subiectul legat de Aeroportul Internațional Chișinău.
Publicația menționează însă că Troțenko s-ar fi interesat de aeroport încă în 2013 și 2015–2016.
De notat că corporația AEON este un holding specializat în investiții, administrarea aeroporturilor și transportului maritim. În prezent AEON ar administra 13 aeroporturi din Rusia.
La începutul lunii iunie 2019, Roman Troțenko anunța într-un interviu pentru Izvestia despre planurile sale de a investi în mici aeroporturi cu capacitatea de un milion de pasageri pe an.
El mai deține și un combinat de chimicale și un șantier naval, iar averea sa este estimată de Forbes la 1,6 miliarde de dolari, ocupând locul 59 în clasamentul miliardarilor ruși.
Investițiile în aeroport
Cât despre Avia Invest SRL (cu asociați în Cipru și Rusia), apoi firma a fost creată în august 2013 cu câteva zile înainte de concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău pentru 49 de ani.
Conform condițiilor contractului, compania este obligată să investească în dezvoltarea aeroportului 244,2 milionare de euro și să aloce 1% din veniturile sale în bugetul Republicii Moldova.
Până la sfârșitul anului 2018, concesionarul ar fi investit în Aeroportul Internațional Chișinău 87 de milioane de euro.
În același timp potrivit APP până la începutul anului 2018, concesionarea a dat în exploatare lucrări în sumă de doar 48,3 milioane de euro, cu aproape 40 milioane de euro mai puțin decât valoarea investiţiilor raportate.
De notat că fluxul de pasageri a constituit în 2018 circa 2,9 milioane de oameni și este generat în special de migranții moldoveni care pleacă la lucru în Europa și Rusia, dar de asemenea și de locuitorii Ucrainei care vor să ajungă în Rusia.
Miliardarul rus Roman Troțenko (ce deține corporația AEON) ar negocia cu reprezentanții afaceristului Ilan Șor preluarea Aeroportului Internațional Chișinău, scrie cotidianul rusesc Kommersant.
Potrivit Kommersant, reprezentanții lui Troțenko s-au întâlnit cu cei ai lui Ilan Șor la sfârșitul lui iunie – începutul lui iulie, iar prețul cerut pentru controlul asupra Aeroportului Internațional Chișinău este de 200 de milioane de dolari, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.
O sumă exagerată
Cumpărătorul potențial consideră această sumă exagerată. Mai ales în noile condiții politice și riscurilor mari pentru Avia Invest de a pierde controlul asupra aeroportului.
De exemplu, președintele Igor Dodon susține că a avertizat potențiali cumpărători din Rusia să nu riște și să cumpere aeroportul de la persoane apropiate fostei conduceri, în condițiile în care acesta aparține statului, iar contractul de concesiune ar putea fi reziliat.
Roman Troțenko a refuzat să comenteze pentru Kommersant subiectul legat de Aeroportul Internațional Chișinău.
Publicația menționează însă că Troțenko s-ar fi interesat de aeroport încă în 2013 și 2015–2016.
De notat că corporația AEON este un holding specializat în investiții, administrarea aeroporturilor și transportului maritim. În prezent AEON ar administra 13 aeroporturi din Rusia.
La începutul lunii iunie 2019, Roman Troțenko anunța într-un interviu pentru Izvestia despre planurile sale de a investi în mici aeroporturi cu capacitatea de un milion de pasageri pe an.
El mai deține și un combinat de chimicale și un șantier naval, iar averea sa este estimată de Forbes la 1,6 miliarde de dolari, ocupând locul 59 în clasamentul miliardarilor ruși.
Investițiile în aeroport
Cât despre Avia Invest SRL (cu asociați în Cipru și Rusia), apoi firma a fost creată în august 2013 cu câteva zile înainte de concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău pentru 49 de ani.
Conform condițiilor contractului, compania este obligată să investească în dezvoltarea aeroportului 244,2 milionare de euro și să aloce 1% din veniturile sale în bugetul Republicii Moldova.
Până la sfârșitul anului 2018, concesionarul ar fi investit în Aeroportul Internațional Chișinău 87 de milioane de euro.
În același timp potrivit APP până la începutul anului 2018, concesionarea a dat în exploatare lucrări în sumă de doar 48,3 milioane de euro, cu aproape 40 milioane de euro mai puțin decât valoarea investiţiilor raportate.
De notat că fluxul de pasageri a constituit în 2018 circa 2,9 milioane de oameni și este generat în special de migranții moldoveni care pleacă la lucru în Europa și Rusia, dar de asemenea și de locuitorii Ucrainei care vor să ajungă în Rusia.