Amendă de 230 milioane dolari pentru o companie aeriană care nu a protejat datele clienților

  • 10 iul. 2019, 9:53
  • 898

International Consolidated Airlines Group SA (IAG), proprietarul British Airways (BA), se confruntă cu o amendă record de 230 de milioane de dolari pentru furtul de anul trecut al datelor clienţilor BA de pe site-ul operatorului de transport aerian, scrie bursa.ro.

Amenda propusă de Oficiul de reglementare în domeniul informaţiilor din Marea Britanie reprezintă echivalentul a 1,5% din cifra de afaceri realizată de companie pe plan global, în 2017.

În septembrie, British Airways a avertizat că aproximativ 380.000 de clienţi ar putea fi afectaţi de furtul datelor de pe cardurile folosite pentru rezervări online sau cu ajutorul aplicaţiei mobile.

”Sunt surprins şi dezamăgit de concluziile preliminare ale ICO”, a afirmat, ieri, Alex Cruz, preşedintele-director general al companiei aeriene, adăugând: ”British Airways a avut un răspuns rapid la furtul datelor. Nu am găsit dovezi că ar fi fost furaţi bani din conturile clienţilor afectaţi”.

În schimb, Elizabeth Denham comisar britanic pentru Informaţii, a declarat: ”Datele personale sunt personale. Atunci când o organizaţie nu protejează persoanele de pierderi, daune sau furturi, apare mai mult decât o neplăcere. De aceea, legea este clară - când vi se încredinţează date cu caracter personal, trebuie să aveţi grijă de ele”.

British Airways a precizat că vrea să atace decizia privind amendarea sa, care se bazează pe normele de protecţie a datelor personale (GDPR), care a intrat în viogoare anul trecut, permiţându-le autorităţilor de reglementare să amendeze companiile cu până la 4% din cifra lor de afaceri globală.