Cum să scrii un articol pe blogul companiei

  • 1 dec. 2016, 11:17
  • 821

Orice om de HR poate fi cel mai bun ambasador al companiei pentru care lucrează. Tot ceea ce trebuie să facă este să se apuce de scris.

Una dintre cele mai bune metode prin care specialiștii în resurse umane își pot construi renume de profesioniști, pot promova angajatorul și pot să-i facă pe candidați să aplice la joburile organizației este prin publicarea de articole pe blogul companiei. Primul pas pe care trebuie să-l faci înainte să te apuci să scrii un articol de impact pentru candidații interesați de compania ta este să te gândești de ce vrei publici anumite texte. Vrei să-ți împărtășești experiențele profesionale sau vrei să te concentrezi pe atmosfera de la mediul de lucru?

Mesajul este cel mai important

După ce ai terminat cu analiza demersului tău, poți să te concentrezi pe destinatarii mesajului. Vrei să scrii pentru toți candidații sau doar pentru o anumită nișă, cum ar fi programatorii? Dacă ai reușit să identifici clar audiența, este nevoie să alegi un mesaj precis pe care să-l transmiți audienței, de genul „cele mai bune sfaturi dacă lucrezi de acasă” sau „cum îmi place să-mi intervievez candidații”.

Start la scris

Cel mai bun lucru pe care îl poți face dacă ți-ai propus să scrii un articol este să începi. Așadar, asigură-te că, timp de o oră sau două, nu o să te deranjeze nimeni. Planifică-ți activitățile astfel  încât să nu lași pe nimeni să intervină între tine și articolul tău. Ca să nu te blochezi înainte să începi să scrii, fă un pic de „brainstorming” cu tine și gândește-te la lucruri precum „care este cea mai tare experiență pe care ai trăit-o” sau „cum arată prezentul în industria ta de activitate”. După ce te apuci de scris, nu te gândi la cum va arăta articolul final. Este posibil ca prima formă a lui să fie groaznică, dar nu te descuraja. După ce reușești să ajungi cu articolul la forma dorită, roagă pe cineva apropiat să-ți citească și să-ți evalueze obiectiv creația. Încearcă să scrii ceva care îi va ajuta pe oameni într-un fel anume și fă referire la experiențele tale, fără să apelezi la clișee.

Titlu și poza

Alege un titlu puternic si o poză pe măsură care, într-adevăr, să transmită mai mult decât o pot face 1.000 de cuvinte. Unii oameni petrec mai mult timp să găsească titlul și poza potrivite decât să scrie articolul în sine. Primul contact dintre un om și un articol este prin titlul și pozele care însoțesc respectivul text.

Titlul tău ar trebuie să funcționeze ca un cârlig pentru cititor, dar să fie concis. Două exemple de titluri potrivite ar fi: „Prima zi de lucru după concediu” și „3 sfaturi ca să fii mai productiv la job”. După ce ai terminat cu alegerea titlului, încearcă să te decizi asupra pozei potrivite. Pe Internet găsești mai multe site-uri cu poze gratuite, precum freeimages.com sau unsplash.com.

Finalul

Ai finalizat textul, ai găsit titlul potrivit și ai ales o poză pe măsură. Iar acum este timpul să finalizezi articolul. Încarcă-l pe blogul companiei tale și asigură-te că formatarea textului este corectă. Include hiperlinkuri, filmulețe și alte poze ori adaugă diverse puncte sau liniuțe pentru „aerisirea” textului.  Ai grijă ca hiperlinkurile pe care le introduci în articole să redirecționeze cititorii către site-uri corecte. De asemenea, nu uita de tag-uri (etichete) și nici să verifici gramatica înainte de a publica articolul.

Publică articolul

Dacă toate lucrurile sunt în ordine, tot ce mai rămâne de făcut este să publici articolul. După ce publici articolul, textul va deveni vizibil pe site-ul companiei. Iar candidații care sunt pe site, în momentul publicării articolului, este foarte probabil să vrea să-l citească. Ar fi recomandat să-ți popularizezi articolul și pe rețelele sociale pe care este prezentă organizația pentru care lucrezi. Mai mult, îți poți ruga colegii de lucru să-l distribuie mai departe.

Publicarea unor articole de calitate, care vor ajunge la oamenii potriviți, vor consolida brandul de angajator al companiei tale și vor certifica profesionalismul tău.