Cum faci angajații noi să se simtă bine primiți

  • 5 apr. 2017, 16:29
  • 858

Chiar si atunci cand ai gasit candidatul ideal pentru echipa ta, momentul introductiv, prima zi la birou poate fi putin ciudata sau neproductiva. Fie ca este vorbaa de emotiile de inceput sau perioada de acomodare care este diferita de la individ la individ, uneori lucrurile nu decurg exact asa cum ne-am dori.

Ce putem face pentru a ajuta membri noi de echipa sa se simta bine primiti si sa isi doreasca sa fie angrenati in proiecte inca din prima zi? Cum poti detensiona situatia de asa natura incat angajatii noi sa se simta bine primiti dar si productivi?

Metodele difera de la echipa la echipa. In primul rand trebuie sa ne intrebam ce vrem sa ii invatam pe membri noi? La ce evolutie speram din partea lor si ce fel de exemplu dorim sa le oferim pentru a ii ajuta sa colaboreze ?

Fie ca ne dorim sa le lasam timp de acomodare si incepem prin a le arata cum functioneaza lucrurile mici, dar foarte prezente in viata de zi cu zi a echipei (aparatura, cafetiera etc) sau imprejurimile (locul pentru fumat, bucataria etc) ori incercam sa ii introducem in munca inca din prima zi este important sa avem un obiectiv clar in minte legat de ceea ce ne dorim de la angajat.

1. PERECHI

Una dintre cele mai eficiente metode este sa creezi o echipa din care sa faca parte angajatii noi. Sa le gasesti un mentor.

Este mult mai simplu pentru  anagatii noi sa inteleaga cum functioneaza echipa si care este cultura firmei daca au pe cineva cu care poate crea o conexiune si care ii poate explica clar aceste lucruri. Cu toate acestea trebuie sa tii cont si de nivelul noului venit.  Intr-o echipa de acest fel nu este ideal sa existe un om cu mult mai sus decat noul venit, ar putea fi chiar indimidant. Cele mai bune echipe sunt facute de oameni care pot schimba informatii si cunostinte.

2. PAUZA DE PRANZ

Un alta metoda de a integra noul venit in cadrul echipei si al face sa se simta bine primit este sa il asezi la masa cu ceilalti colegi. Fie ca este vorba doar de un singur coleg de echipa sau mai multi este bine ca noul venit sa poata sa se angreneze in discutii despre firma sau doar sa cunoasca ceilalti coechipieri intr-un mediu cordial.

3. ARATA NU EXPLICA

Stim cu totii puterea exemplului personal, insa uneori nu este suficient. O strategie interesanta este sa faci un video mic in care sa punctezi cele mai importante aspecte ale firmei. De la clienti, cultura si asteptari.

Aceasta metoda are doua avantaje:  poti face un video foarte creativ si amuzant deci o sa deztinzi atmosfera, dar si faptul ca omul este o fiinta vizuala in mare parte o sa iti ofere garantia ca macar unele aspecte o sa ramana bine intiparite in memoria noului angajat!