In momentul in care oamenii se decid sa porneasca o afacere, se gandesc in primul rand la domeniile cele mai banoase, la activitatile cele mai profitabile si cautate. Omit din vedere, insa, un aspect esential si anume ca domeniul cel mai potrivit de activitate este acela in care TU te pricepi cel mai bine.
Oricat de profitabil ar fi un anumit domeniu, nu vei avea monopol, decat daca revolutionezi acel sector, decat data aduci ceva unic, ceva ce concurenta ta nu are. Or, in zilele noastre, e destul de dificil sa fii unic in ceva.
Prin urmare, trebuie sa iei in calcul ca lansarea unei afaceri inseamna intrarea pe o piata libera si concurentiala, in care trebuie sa te distingi de ceilalti jucatori, sa convingi cumva oamenii sa se indrepte catre tine, sa le oferi ceva mai bun, mai convenabil, mai, mai.
Ei bine, vei putea realiza acest lucru doar desfasurand o activitate la care te pricepi. Pe care o cunosti, in care ai experienta, pentru care ai inclinatii si fler.
Pentru ca aceste caracteristici fac diferenta intre companii, produse si serviciile puse pe piata de fiecare dintre ele.
Oricat de profitabil ar fi un anumit domeniu, poti sa dispui de toate resursele financiare din lume pentru a intra pe piata, dar te va mentine acolo doar priceperea ta.
Prin urmare, o lege universala de business, valabila invariabil in timp, tine de lansarea intr-un sector pe care il stapanesti, pentru a face fata schimbarilor, pentru a sti sa te adaptezi, reinventezi, pentru a oferi calitate, pentru a fi un bun profesionist.
Daca meseria ta si studiile pe care le ai nu au legatura cu business-ul pe care iti doresti sa il pui pe picioare, poti sa te aventurezi in lansarea lui, dar doar dupa ce te asiguri ca stii "cu ce se mananca".
Nu e nevoie sa fi stiut inca din studentie ce anume sa studiezi pentru afacerea pe care aveai sa o fi deschis peste 30 de ani, insa, in momentul in care ti-o doresti, incepi si antreneaza-te pentru ea. Invata totul despre acel domeniu si abia apoi porneste pe taramul necunoscut.
Nu cred in retete de succes batute in cuie, nici in idei de afaceri utile si eficiente pentru toata lumea, pentru ca nu toti putem face performanta in niste domenii in care altii au reusit. Pentru ca suntem diferiti. Insa cred cu tarie ca, oricare ar fi domeniul ales de tine, vei fi incununat de succes daca detii informatia. Daca stii ce faci, daca stii la ce sa te astepti, daca stii, daca simti, daca ai in tine flerul pentru activitatea si domeniul respectiv. Altfel, e o risipa de sperante, timp si bani.
In momentul in care oamenii se decid sa porneasca o afacere, se gandesc in primul rand la domeniile cele mai banoase, la activitatile cele mai profitabile si cautate. Omit din vedere, insa, un aspect esential si anume ca domeniul cel mai potrivit de activitate este acela in care TU te pricepi cel mai bine.
Oricat de profitabil ar fi un anumit domeniu, nu vei avea monopol, decat daca revolutionezi acel sector, decat data aduci ceva unic, ceva ce concurenta ta nu are. Or, in zilele noastre, e destul de dificil sa fii unic in ceva.
Prin urmare, trebuie sa iei in calcul ca lansarea unei afaceri inseamna intrarea pe o piata libera si concurentiala, in care trebuie sa te distingi de ceilalti jucatori, sa convingi cumva oamenii sa se indrepte catre tine, sa le oferi ceva mai bun, mai convenabil, mai, mai.
Ei bine, vei putea realiza acest lucru doar desfasurand o activitate la care te pricepi. Pe care o cunosti, in care ai experienta, pentru care ai inclinatii si fler.
Pentru ca aceste caracteristici fac diferenta intre companii, produse si serviciile puse pe piata de fiecare dintre ele.
Oricat de profitabil ar fi un anumit domeniu, poti sa dispui de toate resursele financiare din lume pentru a intra pe piata, dar te va mentine acolo doar priceperea ta.
Prin urmare, o lege universala de business, valabila invariabil in timp, tine de lansarea intr-un sector pe care il stapanesti, pentru a face fata schimbarilor, pentru a sti sa te adaptezi, reinventezi, pentru a oferi calitate, pentru a fi un bun profesionist.
Daca meseria ta si studiile pe care le ai nu au legatura cu business-ul pe care iti doresti sa il pui pe picioare, poti sa te aventurezi in lansarea lui, dar doar dupa ce te asiguri ca stii "cu ce se mananca".
Nu e nevoie sa fi stiut inca din studentie ce anume sa studiezi pentru afacerea pe care aveai sa o fi deschis peste 30 de ani, insa, in momentul in care ti-o doresti, incepi si antreneaza-te pentru ea. Invata totul despre acel domeniu si abia apoi porneste pe taramul necunoscut.
Nu cred in retete de succes batute in cuie, nici in idei de afaceri utile si eficiente pentru toata lumea, pentru ca nu toti putem face performanta in niste domenii in care altii au reusit. Pentru ca suntem diferiti. Insa cred cu tarie ca, oricare ar fi domeniul ales de tine, vei fi incununat de succes daca detii informatia. Daca stii ce faci, daca stii la ce sa te astepti, daca stii, daca simti, daca ai in tine flerul pentru activitatea si domeniul respectiv. Altfel, e o risipa de sperante, timp si bani.