1. Intelege cum oamenii iau decizia de cumparare a unui produs
O multime de cercetari arata ca oamenii iau decizii pe baza de emotii atunci cand achizitioneaza ceva. Asa ca hotaraste ce emotii poate sa starneasca produsul tau pentru a fi cumparat si include-le in campaniile tale de promovare.
- Fii convins ca oamenii interactioneaza si raspund la povesti despre alti oameni, nu doar la lucruri fara esenta. De exemplu, daca incluzi un testimonial al unei persoane care a folosit produsul tau, asta ii va face pe oameni sa reactioneze.
- Oamenii inca au nevoie de probe si dovezi pentru a realiza o comanda. Asa ca, include in continuare detalii specifice despre produs, cum ar fi componenta sau producatorul.
- Oamenii reactioneaza la testimoniale, deoarece multi dintre ei urmaresc turma.
2. Gaseste-ti USP-ul (unique selling proposition)
Stabileste cu ce se deosebeste produsul tau fata de restul. Poate este mai ieftin sau este de o calitate ridicata. Poate se comporta altfel in anumite conditii, fata de alte produse.
- Poti alinia toate campaniile pe acest factor unic care te separa de competitie.
- Oamenilor trebuie sa li se comunice cum produsul tau indeplineste o nevoie sau o dorinta. De ce beneficiu direct va avea parte consumatorul si cum este el diferit fata de alte produse?
3. Stabileste un pret
Trebuie sa fii foarte atent in momentul stabilirii pretului. Trebuie sa intelegi pretul pe care piata il suporta si accepta.
- Determina limitele profitului la care vrei sa ajungi. Asta inseamna ca vei scadea costul produsului din pretul de achizitie. Poti utiliza calculatoarele cu functii multiple pentru a determina pretul de achizitie bazat pe marja de profit brut pe care o doresti.
- Asta presupune cautari si informare. Trebuie sa stii pe ce se bazeaza vanzarile competitorilor, in asa fel incat sa stabilesti un pret putin mai scazut pentru produsul tau, insa sa ai, totusi, un profit. Daca vinzi un produs cunoscut, ai grija sa verifici siteul producatorului. Daca vinzi un produs online, cauta preturile pe care le-au stabilit alti vanzatori pentru produsele similare. Urmareste in continuu preturile competitorilor tai.
- Niciodata nu micsora sau mari excesiv pretul produsului tau. Mai degraba sau mai tarziu, acest lucru va fi dezastruos pentru afacerea ta. De exemplu, daca vinzi o masina la mana a doua la un pret mult prea mic, clientul poate avea indoileli in privinta calitatii masinii.
4. Stabileste-ti consumatorii
Este esential sa iti intelegi clientii potentiali. Nu incerca sa vinzi un produs intregii lumi. Construieste-ti audienta printr-un target bine stabilit. Asta te va ajuta sa iti conturezi limbajul publicitar.
- Sa vinzi ceva unei persoane tinere poate fi diferit fata de a vinde un produs unei persoane mai in varsta. Generatia tanara poate fi predispusa sa comande un produs online, iar limbajul de vanzare poate fi mult mai putin formal. De exemplu, o persoana in varsta poate nu navigheaza atat pe Facebook pentru a vedea reclamele tale.
- Cateva intrebari pe care trebuie sa ti le adresezi atunci cand iti stabilesti audienta sunt: ,,cine a cumparat deja de la tine?” si ,,problemele cui le va rezolva produsul tau?”, chiar daca ai facut cercetari exagerate in determinarea audientei.
- Odata inteles publicul tinta, vei dori sa conectezi beneficiile produsului la rezultatele pe care ei doresc sa le obtina.
- Fa-ti temele. Cunoaste-ti potentialii consumatori cat de bine poti: cercetare demografica, modele de cumparare si tot asa. Cunoaste-ti produsul cat de bine poti.
5. Finalizeaza afacerea
Asigura-te ca vei convinge clientul sa iti cumpere produsul. Asta se numeste ,,finalizare” si este o parte importanta din procesul de vanzare.
- Poti incheia afacerea prin a-i oferi clientului o asigurare. O presupusa vazare este atunci cand vanzatorul presupune ca potentialul client este pregatit sa ii cumpere produsul si ii transmite acestuia cum poate finaliza comanda.
- Fii rabdator. Cateodata nu vei incheia o achizitie intr-un timp scurt, pentru ca pui presiune pe acel client. Oamenii sunt suspiciosi cand sunt bombardati de tactici de vanzare.
- Intreaba si asculta cand oamenii din targetul tau vorbesc. Da-ti seama ce anume urmaresc si ce conteaza cu adevarat pentru ei.
- Dupa ce finalizezi comanda, trebuie sa te asiguri ca livrezi produsul asa cum ai promis.
Citeste partea doua aici.
Citeste partea treia aici.
1. Intelege cum oamenii iau decizia de cumparare a unui produs
O multime de cercetari arata ca oamenii iau decizii pe baza de emotii atunci cand achizitioneaza ceva. Asa ca hotaraste ce emotii poate sa starneasca produsul tau pentru a fi cumparat si include-le in campaniile tale de promovare.
2. Gaseste-ti USP-ul (unique selling proposition)
Stabileste cu ce se deosebeste produsul tau fata de restul. Poate este mai ieftin sau este de o calitate ridicata. Poate se comporta altfel in anumite conditii, fata de alte produse.
3. Stabileste un pret
Trebuie sa fii foarte atent in momentul stabilirii pretului. Trebuie sa intelegi pretul pe care piata il suporta si accepta.
4. Stabileste-ti consumatorii
Este esential sa iti intelegi clientii potentiali. Nu incerca sa vinzi un produs intregii lumi. Construieste-ti audienta printr-un target bine stabilit. Asta te va ajuta sa iti conturezi limbajul publicitar.
5. Finalizeaza afacerea
Asigura-te ca vei convinge clientul sa iti cumpere produsul. Asta se numeste ,,finalizare” si este o parte importanta din procesul de vanzare.
Citeste partea doua aici.
Citeste partea treia aici.