Cum îi faci pe salariații din compania ta să aibă încredere în organizaţie

  • 25 nov. 2016, 15:00
  • 752

Specialiştii de resurse umane pot contribui activ la creşterea încrederii angajaților în organizaţiile în care lucrează.

Oamenii apreciază că dacă ar avea un nivel ridicat de încredere în compania pentru care lucrează s-ar simţi mai fericiţi la job, ar rămâne mai mult timp în organizaţie, ar munci mai eficient, ar fi mai implicaţi şi mai productivi şi şi-ar recomanda angajatorul altor candidaţi, arată un studiu global realizat de compania de audit şi consultanţă EY.

Mai puţin de jumătate (46%) dintre respondenţi au spus că au foarte mare încredere în angajatorii lor, în vreme ce 39% au precizat că au „o oarecare încredere”, iar 15% au arătat că au „foarte puţină” încredere sau că nu au „deloc” încredere, scrie Harvard Business Review. Prin urmare, companiile, în general, şi specialiştii în resurse umane, în particular, ar fi bine să acorde atenţie îmbunătăţirii încrederii salariaţiilor în organizaţiile pentru care lucrează.

Lipsa unui sistem de salarizare echitabil, neimplicarea angajatorilor în oferirea de oportunităţi egale de promovare şi de creştere a veniturilor, leadershipul insuficient, fluctuaţia ridicată de personal şi neîncurajarea unui mediu de lucru colaborativ reprezintă principalele motive de nemulţumire pentru respondenţii care au spus că au fost puţină sau nu au deloc încredere în angajatorii lor.

Lipsa de încredere nu vizează doar companiile, ci şi colegii de serviciu şi superiorii. Studiul citat a evidenţiat că doar 49% dintre participanţi au spus că au încredere deplină în cei cu care lucrează, indiferent că le sunt pe un nivel ierarhic similar sau mai avansat.

Membrii generației X au cel mai puțin încredere în angajatorii lor

Angajaţii care fac parte din generaţia X (cei născuți între 1960 și până în primii ani din perioada 1980 – 1985) au cel mai puţin încredere în angajatorii lor. Doar 41% dintre membrii generaţiei X chestionaţi au spus că au foarte mare încredere în compania pentru care lucrează. Principalul motiv de neîncredere al salariaţilor din generaţia X în organizaţiile pentru care lucrează este inechitatea între pachetele de compensaţii şi beneficii.

Analiza EY a mai arătat că femeile sunt mai afectate decât bărbaţii de nivelul scăzut de încredere în compania angajatoare. 44% dintre femei au spus că şi-ar căuta de muncă (comparativ cu 40% dintre bărbaţi), iar 26% dintre femei (faţă de 24%, în cazul bărbaţilor) au spus că nu şi-ar mai da silinţa la job dacă nu ar avea încredere în organizaţia pentru care lucrează. De asemenea, femeile respondente consideră că oportunităţile de promovare şi de creştere salarială şi o diversitate mai mare la mediul de lucru sunt elemente foarte importante când vine vorba de încrederea în angajatorii lor.

Studiul EY a fost realizat între 31 martie şi 3 mai 2016, pe un eşantion de 9.859 de adulţi (între 19 şi 68 de ani) din Brazilia, China, Germania, India, Japonia, Mexic, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii.

Harvard Business Review notează că un alt studiu, realizat de universitatea din Michigan (Statele Unite ale Americii) a evidenţiat că echipele care au încredere unele într-altele sunt mai productive, mai creative şi mai durabile, ceea ce contribuie la eficienţa unei organizaţii, per ansamblu.

Totodată, un alt studiu, efectuat de Harvard Business Review şi compania americană de consultanţă The Energy Project, a arătat că există o legătură între respectul pe care îl arată liderii din organizaţii angajaţilor lor şi nivelul de încredere şi de siguranţă pe care îl resimt salariaţii.

Angajaţii care au simţit că liderii lor îi tratează cu respect au declarat că sunt cu 63% mai satisfăcuţi cu locurile lor de muncă, cu 55% mai implicaţi și cu 58% mai concentraţi.

Prin urmare, dacă lucrezi într-un departament de resurse umane sau ai o poziţie executivă într-o companie, ascultă-i pe oamenii de organizaţie şi lucrează activ pentru creştere nivelului de încredere. Începe cu orice, de la structura pachetului de compensaţii şi beneficii şi atmosfera de la birou, până la fluctuaţia de personal.