3 modalitati de vanzare – 3. Vanzarea unui produs online

  • 31 aug. 2018, 13:03
  • 4 434

Exista 3 lucruri elementare de care ai nevoie pentru a vinde online: produsele pe care le vinzi, o cale prin care cumparatorii sa le gaseasca si sa le achizitioneze si un proces pentru a verifica produsele si a le expedia. Acest mini-ghid iti va explica cum sa vinzi online pas cu pas si cum sa combini aceste elemente eficient si profitabil.

Chiar daca sunt trei lucruri elementare, nu trebuie sa le iei neaparat in ordine. Gestionarea unei operatiuni in e-commerce este un proces, deci poti lucra la orice parte, inainte de a le finaliza pe celelalte. De exemplu, daca nu esti pregatit sa vinzi inca, poti invata despre mecanisme si metode de vanzare online. Astfel, intelegand aceste metode, te poate ajuta sa gasesti cele mai eficiente si profitabile cai in a-ti vinde produsele. Nu uita: totul este conectat.

1. Hotaraste ce vinzi online

O parte importanta a procesului de vanzare online este intelegerea optiunilor pe care ti le ofera produsul. Majoritatea vanzatorilor online cumpara produse de la toti producatorii. Dar foarte multi isi creeaza propriile produse sau contacteaza companii specializate pentru personalizarea produselor. In plus, poti vinde produse conform cererilor clientilor sau produse livrate direct din depozitele furnizorilor.

Iata cateva metode diferite prin care sa iti procuri produsele:

  • Proiecteaza si creeaza un produs unic. Daca deja creezi produse pe cont propriu, ai acest aspect acoperit. Trebuie doar sa urmaresti un cost de impachetare si livrare pentru comenzile online.
  • Ai deja un furnizor de produse pe care tu le proiectezi. Poti lucra cu un furnizor pentru a crea noi produse conform unei schite sau sa modifici unele produse deja existente, insa personalizate pe baza cererii tale.
  • Achizitionezi produse gata pentru revanzare. Piata en gros ofera o gama larga de bunuri pe care le poti cumpara si revinde. Vanzarea produselor ,,la cheie” tinde sa fie mai putin profitabila decat vanzarea de bunuri unice, create de tine, dar investitia in avans poate fi mult mai mica, plus ca poti usor sa rotesti produsele pentru a te mentine pe piata.
  • Achizitionezi articole pentru a le vinde sub marca proprie. Acest tip de producatori iti pregatesc produsele si iti permit sa le vinzi sub propriul brand. Acesta este cel mai ieftin mod de a-ti construi propria marca si este deosebit de popular printre produsele de ingrijire a frumusetii, sanatatii, cosmeticelor și alimentelor gourmet.
  • Vinzi produse pe care furnizorii le livreaza direct cumparatorilor. Aceasta poarta numele de comanda de expediere si este una dintre cele mai ieftine modalitati de a lansa o afacere online. Nu este nevoie sa achizitionezi sau sa stochezi un produs. Cand efectuezi o vanzare, furnizorul se ocupa de transport in locul tau si numai atunci platesti pretul de fabricatie pentru produs. Dar profiturile tale sunt in general mai mici.
  • Vinzi produse create la cerere. Aceasta este o alta versiune de comanda cu expediere. Furnizorul produce articolul cand este comandat, apoi il livreaza cumparatorului pentru tine. Cu imprimare la cerere, poti vinde camasi de in, cani, bijuterii, perne si multe altele, toate personalizate cu modelul creat de tine. Profitul tau pe articol este mai mic decat in cazul in care faci aceste articole singur, insa infiintarea unei unitati de productie este costisitoare.
  • Vinzi produse digitale prin descarcare. Produsele digitale includ fotografii si lucrari de arta, teme website, muzica, podcasturi de instruire sau divertisment, carti sau fisiere video. Aceste produse digitale pot fi create si incarcate pe un blog sau o platforma de comert electronic, apoi descarcate la achizitionare.

Este evident ca ai multe optiuni cand vine vorba de modalitatile de vanzare a produselor. Cum faci acest lucru depinde de dorintele si bugetul tau. Cauti sa cercetezi posibilitatile tale cu investitii mici? Incearca sa expediezi sau sa vinzi produse la cerere. Vrei sa comercializezi produse sub propriul brand? Uita-te la optiunile pentru etichita privata. Verifica piata, inainte de toate: cea en gros si cea privata.

De asemenea, retine ca achizitionarea bunurilor prin intermediul cererilor este un proces continuu. Cercetarea pietei te ajuta sa intelegi ce produse sunt cautare si te ajuta sa creezi un plan profitabil de vanzari pentru tot parcursul anului. 

2. Alege si stabileste canalul online prin care vinzi produsele

Canalele de vanzare online sunt cele prin care cumparatorii gasesc si achizitioneaza produsele tale. Majoritatea afacerilor se gandesc automat la lansarea unui site pentru a vinde online, dar asta este doar una dintre numeroasele optiuni. Vanzatorii online de azi au o gama larga de optiuni de vanzare din care sa aleaga.

  • Platformele e-commerce asigura orice metoda ca tu sa vinzi online. Listare de produse, proces de plata securizat, administrarea comenzilor, administrarea inventarului si caracteristici de marketing ale clientilor, toate sunt incluse in aceste platforme care pleaca de la 8 euro/ luna.
  • Un blog de continut, care include capacitati de vanzare. Un blog pe WordPress iti ofera control complet, teme si design nelimitat, dar si optiuni de construire a continutului. Poti adauga functii de comert electronic cu un plugin de cos de cumparaturi.
  • Vanzarea prin postarile pe retelele sociale. Fiecare postare poate deveni o oportunitate de vanzare prin intermediul magazinului Facebook sau a posturilor cumparate de la Instagram.
  • Vanzarea prin aplicatii pe mobil. Lansarea unei aplicatii mobile nu este dificila si multi vanzatori mici o folosesc pentru a obtine loialitatea clientilor.
  • Vanzarea prin e-mail. Practic, fiecare platforma de comert electronic are o functie de cumparare care iti permite sa plasezi un buton de cumparare in e-mailurile de marketing. Poti include articolele de cumparate directa in continutul e-mailului.

3. Stocheaza-ti produsele, proceseaza comenzile si expediaza produsele

Cand vinzi online, stocarea, procesarea si impachetarea sau livrarea produselor, toate sunt incluse in termenul „onorarea comenzilor”. Cand te gandesti cum sa vinzi online, aceasta parte merita atentie completa. Onorarea comenzilor este o investitie primara in vanzarile online si poate depasi consturile reale ale produselor tale. Dar este important sa nu te zgarcesti prin limitarea unor costuri. Greseli de ambalare, livrari lente si lipsa stocurilor din cauza unui depozit defectuos, toate sunt greseli ale onorarii comenzilor.

Intelegand optiunile de onorare a comenzilor si cele legate de costuri, poti crea un plan care iti mentine afacerea la nivel inalt.

  • Onorarea comenzilor pe cont propriu. Depozitarea bunurilor si a produselor pentru livrari poate dura mult. Dar pentru micile companii, aceasta reprezinta solutia cea mai eficienta din punct de vedere al costurilor, plus o intelegere profunda a procesului, astfel incat sa identifici cu usurinta problemele si cum poti imbunatati anumite aspecte.
  • Externalizarea livrarii comenzilor. Curieratul este optiunea la care multi vanzatori online apeleaza. Acest lucru iti permite sa te concentrezi pe business si cum il poti dezvolta. Poate fi mai putin costisitor in comparatie cu gestionarea unui depozit personal.
  • Mutarea marfurilor de la producator direct la distribuitor fara a trece prin canalele de distributie obisnuite, adica prin mana ta. Furnizorii de transport pot inventaria bunuri si se ocupe de tot ceea ce ai nevoie. Insa, furnizorul itiva percepe taxa pentru bunul vandut. Aceasta metoda genereaza marje de profit mai scazute, dar compromisul nu este foarte mare.
  • Utilizeaza o solutie hibrid de onorare a comenzilor. Combinand cele 3 metode de onorare a comenzilor de mai sus, pare a fi solutia cea mai rentabila pentru o afacere online. Gestionand comenzile in acest fel, iti permite socarea si expedierea la costuri optime.

Tinand transportul comenzilor sub control, iti mentine afacerea la nivel inalt. Mentine un echilibru intre comenzi si cresterea business-ului pentru succes garantat.

Citeste prima parte aici.
Citeste partea doua aici.