Culorile si semnificatiile lor in marketing

  • 12 dec. 2016, 13:11
  • 1 255

Culorile ocupa un rol deosebit de important in viata noastra si ele merita o atentie speciala. Marile companii cheltuie milioane pentru cercetarea de piata privind culorile. Psihologii ne spun ca impresia pe care o lasa culorile contribuie cu peste 60% la acceptare sau respingerea produsului sau a serviciului pe care il ofera compania noastra.

Cromatica este importanta in marketing. Iata in linii mari influenta pe care o au culorile in procesele decizionale ale consumatorilor:

ROSU
  • Naste puternice emotii;
  • Stimuleaza pofta de mancare;
  • Intensifica sentimentele.

Semnificatii in marketing:

  • Mareste pulsul;
  • Folosit in restaurante pentru
  • intensificarea apetitului;
  • Creeaza nevoia de a cumpara
  • in campaniile de reduceri;
  • Ii stimuleaza pe cumparatorii impulsivi
GALBEN
  • Intensifica bucuria, caldura afectiva;
  • Provoaca tensiune si oboseala ochilor;
  • Ii face pe copiii mici sa planga;
  • Stimuleaza procesele mentale si istemul nervos;
  • Incurajeaza comunicarea.

Semnificatii in marketing: 

  • Semnifica optimismul, spiritul tanar;
  • Folosita pentru a atrage atentia la marfurile din vitrine;
  • Transmite senzatia de claritate.
ALBASTRU
  • Asociata cu apa, linistea, seninatatea;
  • Preferata mai ales de barbati;
  • Infraneaza apetitul alimentar;
  • Este cunoscuta drept o culoare rece;
  • Este perceputa ca o constanta in viata umana din cauza cerului, marii, oceanului;
  • Cea mai utilizata culoare din birouri.

Semnificatii in marketing:

  • Utilizata frecvent in afacerile corporative intrucat este productiv si nu bate la ochi;
  • Creeaza senzatie de siguranta si incredere intr-o marca sau un brand.
PORTOCALIU
  • Reflecta excitarea simturilor, entuziasmul;
  • Transmite caldura;
  • Avertizeaza sau trage un semnal de alarma.

Semnificatii in marketing:

  • Este o culoare recunoscuta drept agresiva;
  • Indeamna la actiune: cumpara, vinde, inscrie-te!;
  • Culoare caracteristica cumparatorilor impulsivi;
  • Reprezinta adeseori un brand prietenos, demn de incredere si care insufla optimism.
VERDE
  • Inspira sanatate, armonie, liniste;
  • Sugereaza natura;
  • Amelioreaza depresiile;
  • Reprezinta cresterea, renasterea.

Semnificatii in marketing:

  • Folosita pentru a da nastere unei stari de relaxare in magazine;
  • Simbol subconstient al fertilitatii.
VIOLET
  • Sugereaza regalitate, bogatie, succes, intelepciune

Semnificatii in marketing:

  • Culoare folosita frecvent pentru produsele anti-imbatranire;
  • Folosita pentru a induce o senzatie de calm, liniste;
  • Sugereaza un brand creativ, imaginativ si inteligent.

Totodata, nonculorile sunt foarte expresive:

Albul – reflectare a luminii, exprima neutralitate si puritate, curatenie si siguranta. Este folosit pentru noi inceputuri si este asociata cu ideea de bunatate. In design este folosit adesea ca sursa a balansarii culorilor.

Negrul – are efect coplesitor pentru ca nu reflecta lumina. Inspira putere mentala si autoritate, da senzatia de mister. Negrul nu se sparge de nicio culoare, dar poate sparge/intrerule orice culoare.

Griul – senzatie de constanta si monotonie, stabilitate, conservatorism. Se combina foarte bine cu orice culoare si da echilibru.