4 ideologii de adoptat dacă nu vrei să stagnezi în carieră

  • 11 mai 2017, 14:35
  • 693

Fiecare zi, luna sau an aduce dupa sine o schimbare mai mica sau  mai mare. Fiecare domeniu, fie ca vorbim de fashion sau business, se loveste de trenduri si de nevoi noi de la an la an.

Indiferent ca vorbim de nevoia de a schimba metoda de promovare prin a gasi noi filosofii ce captiveaza publicul sau rezoneaza cu acesta. Fie ca aducem in prim-plan studi ale socilogilor si psihologilor ce vorbesc despre dezvoltare si moduri de a ne imbunatatii si a fi performanti.

In definitiv, absolut orice business de succes are la baza lideri si manageri care cauta sa se dezvolte constat. Oameni care cauta mereu metode de a fi in trend cu piata si cererile acesteia. Ori, de minimum doi ani, cea mai mare cerinta a pietei este inovatia. Insa nu doar atat. O afacere de succes inseamna pe deoparte inovatie, negociere si creativitate, pe de alta parte inseamna relatii foarte bine inchegate cu clientii.

O ecuatie simpla. Cu toate acestea, totul este strans legat de modul in care cel care vorbeste cu clientii si se ocupa de management cauta sa fie in plina dezvoltare, constant.

Indiferent de domeniul in care lucrezi, de la marketing la constructii, sunt intrebari pe care trebuie sa ti le pui si moduri de a aborda o situatie absolut universale pentru a reusi sa aduci in prim-plan inovatia.

Fie ca ai un client ce isi doreste sa construiasca o cladire demna de un Pritzker sau un client care vrea sa adopte cele mai traznite idei pentru a se promova, trebuie sa poti sa te angrenezi, cu mintea deschisa, in astfel de proiecte.

Asadar, pentru anul 2017 care sunt cele 4 ideologii de adoptat daca nu vrei sa stagnezi in cariera?

1. INTREABA-TE „DE CE NU?”

Cel mai mare impediment al multor antreprenori este teama. Si pe bune dreptate, avand in vedere ca uneori ne putem intalni cu situatia ca un client sa isi doreasca sa promoveze experiente vesele cu picturile lui Goya. Cu toate acestea, inainte de a te gandi ca este imposibil sa functioneze, ca nu exista nici o posibilitate de a face o conexiune intre picturile sumbre, cumva sadice, ale lui Goya sa se pupe cu o experienta fericita ar trebui sa te intrebi de ce nu.

De ce nu ai face asta. De ce nu ai folosi picturile pe post de exemplu de experienta negativa din care publicul ar putea iesi prin serviciile clientului tau? Sunt multe moduri de a aborda o idee atat de ciudata, nonconformista cu tendinte usor macabre pentru a promova ceva.

Desigur, tu esti la final expertul si intelegi mai bine probabilitatea de reusita a unui astfel de experiment. Insa nu arunca ideea in categoria „nu” din prima.

2. STAI CONCENTRAT PE ECHIPA TA

Cei mai mari lideri nu s-au concentrenat niciodata pe reusita si pozitia personala. In schimb s-au axat pe nevoia si reusita intregii echipe. Daca echipa lor reusea, automat reuseau si ei.

3. INVESTESTE PASIUNE IN CLIENTII TAI

Cele mai bune idei si strategii vin atunci cand lucrezi cu ceva ce iti place si cunosti. Incearca sa fii entuziasmat de afacerile clientilor tai, sa le intelegi afacerile si sa te conectezi cu ele. Spre exemplu, daca au magazine fizice incearca sa mergi macar o data pe luna la ei in magazin si sa ii iei pulsul, ba chiar sa cumperi ceva.

Acest gen de comportament nu doar ca te pune intr-o stare de sprit buna, dar incheaga relatia dintre tine si client. Acesta o sa observe ca tie chiar iti pasa de reusita lui si iti dai silinta pentru el.

4. FII AUTENTIC!

O greseala predominanta in randul antreprenorilor si managerilor este sa nu discute sau sa nu analizeze deloc greselile personale. O greseala si mai mare este sa pozeze in oamenii perfecti in fata clientilor. Insa orice om simte incercarea de disimulare si se vor simti inselati, daca nu chiar jigniti de impostura. Acelasi lucru se aplica si in interiorul echipei. Angajatii si cei din echipa ta nu te vor respecta mai mult daca pari perfect, din contra.

Liderii cu cel mai mult succes sunt cei autentici. Cei care invata din greselile personale, cei care nu incearca sa se ascunda sub o masca a perfectiunii atat in actiuni, cat si in utilizarea celor mai bune strategii de pe piata.

Cel mai bine este sa iti imbratisezi stilul de a cordona si de a aborda situatia sau clientii sau proiectele. Mai bine le oferi senzatia de incredere si real, decat de „facem totul ca la carte”. Oamenii apreciaza, respecta si se lasa inspirati de o astfel de atitudine.