De ce nu ar mai trebui să trimitem cadouri business de Crăciun?

  • 14 dec. 2016, 14:01
  • 728

Odată cu sezonul vacanței, s-ar putea să te gândești că este perioada propice pentru a dărui cadouri clienților tăi pentru a-ți construi o imagine favorabilă ca firmă. Un moment foarte prost pentru a face asta, spun specialiștii! De ce nu ar mai trebui să trimitem cadouri business de Crăciun? John Ruhlin, specialist în… cadouri, autor al cărții The Art and Science of Using Gifts to Cut Through the Noise, Increase Referrals, and Strengthen Retention, ne avertizează că moda trimiterii cadourilor de Crăciun ar trebui să înceteze. Care îi sunt argumentele?

Acesta spune că, dacă nu am apucat să le trimitem partenerilor și clienților, să nu o mai facem. Iată de ce cadourile business de Crăciun ar trebui să dispară din gândirea corporatistă:  

  • Nu faci cadouri atunci când lumea se așteaptă la ele  

 Adevărul este că toată lumea face asta în perioada sărbătorilor. Chiar vrei să oferi unul dintre cele 50 de cadouri pe care le-au primit clienții tăi? Îndrăznește să fii diferit. Trimite cadouri în perioade neașteptate ale anului. Așa, poți să fii sigur că gestul tău va fi mai apreciat.   

  • Cadoul trebuie trebuie să fie despre destinatar, nu despre tine!   

Este una dintre greșelile majore pe care o fac mai toate companiile: cadourile sunt personalizate cu logo-ul lor. Cine ar folosi un asemenea cadou? Tu ai folosi? Eu unul nu, decât dacă poate scrie NASA pe el.   De ce să nu trimiți mai bine un cadou personalizat pentru destinatar? Cu siguranță acesta nu va uita de unde l-a primit!   

  • “Ai grijă”de apropiații destinatarului   

Uneori, a trimite un cadou unui Director General, care le are aproape pe toate, este greșit, sau insuficient. Executivii sunt greu de impresionat. Gândește-te la ceva ce ar putea să le surprindă apropiații. Îi vor “convinge”aceștia, ulterior, de importanța cadoului.   

  • Oferă lucruri care contează   

A trimite un cadou partenerilor și clienților nu trebuie să fie un task de pe to-do-list-ul zilei. Oferă ceva care contează pentru ei (sau apropiați), scrie-le felicitarea de mână, oferă-le ceva într-un moment important al vieții lor personale sau profesionale.   

  • Oferă fără să aștepți ceva în schimb!  

Chiar mai există oameni care așteaptă ceva în schimb atunci când dăruiesc? Se pare că da… Nu mai face asta. Riști nu doar ca tu să fii dezamăgit, ci și destinatarul, dacă simte intențiile tale.   Sper că au fost suficiente aceste sfaturi pentru a demonstra că trebuie să oferim cu înțelepciune și că nu trebuie să așteptăm o zi anume pentru asta.   Personal, aș trimite cadouri partenerilor de afaceri în prima zi de lucru a noului an, după Sărbători. Le-aș face astfel prima zi de lucru, în care sunt încă cu gândul la vacanță, mai bună.