Cum să te redresezi în caz că afacerea ta dă faliment

  • 14 mar. 2017, 16:47
  • 2 034
  • 1

Cosmarul oricarui antreprenor este sa se trezeasca intr-o dimineata ca treaba nu mai merge. Chiar daca anticipam ceea ce este mai rau inca de la inceput nu inseamna ca sunt mai putin feriti de dezamagire. Insa stim cu totii vorba aceea „cu cat esti mai sus cu atat cazi mai rau”, dar merge si invers. Pe cat de dura este cazatura, pe atat este mai mare motivatia sa te ridici si ambitia sa reusesti.

Tu stii cum sa te redresezi in caz ca afacerea intra in colaps?

Ei bine, antreprenori de succes si membri ai „The Oracle” au facut o lista cu cateva lucruri pe care le poti face ca sa te redresezi in caz ca afacerea intra in colaps. Acestia vorbesc atat din punct de vedere uman –  despre cum sa iti ridici  moralul, cum sa nu te inconjori cu sentimentul neplacut de singuratate si despre cum sa nu pui totul in seama ghinionului. Dar si din punct de vedere al spirtiului si ambitiei antreprenoriale.

1. Afacerea a intrat in faliment, ti se pare ca trebuie sa inchizi portiile? Nu asa te redresezi in caz ca afacerea intra in colaps.

Prima regula este sa nu inchizi totul. Cea mai buna metoda de a mai salva ceva este sa iti platesti chiria si sa te intrebi „la ce sunt eu cel mai bun?”. Incearca sa pornesti de acolo. Incepe o noua afacere de la zero axatata pe ceea ce cunosti tu cel mai bine. Esti bun in domeniul vanzarilor? Cauta sa vinzi – orice. Esti bun in afacerile sau serviciile B2B? Deschide o firma de consiliere in B2B.

Nu are rost sa o iei cu totul de la zero. In definitiv, daca ti-a iesit prima oara, chiar daca nu a avut un final prea fericit, o sa iti iasa si a doua oara – poate chiar mai bine. Cu toate acestea, lucreaza – sau incearca sa lucrezi intr-un ritm normal. Nu are sens si nici nu te va duce undeva sa te epuizezi atat emotional, cat si fizic.

2. Analiza, capital, intrebari si lista cu tinta pe care vrei sa o atingi.

Jim Mather, CEO North American Energy Advisory si John Hanna, scriitor ” Way of the Walthy” si CEO FairChild Group au dat gres la inceput, Hanna chiar de 3 ori la rand. Precum multi alti antreprenori au cazut si si-au revenit.  Fiecare si-a analizat „capitalul” (monetar, relatii si tot ceea ce detineau si ii ajutau in a isi reveni), au mediat la ceea ce este de facut si au setat tinta. Au vazut practic o oportunitate din esec.

Amandoi povestesc despre cum si-au creat un plan si au expus noua viziune pe care o au din secunda doi. Au creat o lista cu ceea ce isi doresc sa obtina si au inceput sa adune o echipa. Cu toate acestea nu au omis sa isi puna intrebarea „de ce” si „unde am gresit”. Odata intelese aceste probleme au inceput sa isi puna planul in miscare.

3. Nu te lasa prins de disperare!

Impactul dezamagirilor puternice este mereu la fel – devastator! Cu cat te simti mai singur  cu atat este mai greu sa te redresezi in caz ca afacerea intra in colaps sau sa incepi de la zero. Inainte sa te arunci in mrejele disperarii, fa un lucru bun pentru tine. Iesi in oras, stai in jurul apropiatilor si incearca sa te bucuri putin de viata sociala. Cum spune si Aristotel in „Politica” –   ca ne place sau nu stim cu totii ideea de”zoon politikon”. Omul este un animal social, dependent de cei din jurul lui – genetic vorbind, de la nivel biologic.

Pe langa asta trebuie ne gandim si la faptul ca tindem sa fim subiectivi si sa vedem situatia distorsionata. Citeste putina istorie, citeste din vietile marilor antreprenori si oameni care au lucrat in domeniul tau doar pentru a iti da seama ca nu esti singur. Ca au mai trecut si altii prin astfel de pierderi si au reusit sa isi revina. Au reusit sa isi gaseasca propria reteta la intrebarea „si acum ce fac?” ” Cum sa te redresezi in caz ca afacerea intra in colaps?”