Klaus Melchers, șeful Departamentului Psihologia Muncii și Organizației din cadrul Universității din Ulm, a acordat un interviu pentru Süddeutsche Zeitung în care arată cum ar trebui să se prezinte persoanele care trec printr-un interviu de angajare.
Sunt interviurile online evaluate diferit, deoarece devine mai greu să te privești în ochi? Psihologul specializat în psihologia muncii Klaus Melchers a investigat de ce intervievații nu reușesc să mențină un nivel ridicat de comunicare în conversațiile digitale.
O călătorie de o jumătate de zi, o oră de conversație și seara înapoi acasă. Oricine se prezintă la o companie care nu se află după colț are nevoie de timp. Având în vedere pandemia de coronavirus, din ce în ce mai multe interviuri se desfășoară acum în mediul online. O situație convenabilă, nu?
Klaus Melchers, șeful Departamentului Psihologia Muncii și Organizației din cadrul Universității din Ulm, are o viziune diferită. El și-a împărțit studenții în două grupuri pentru a afla ce distinge interviurile video de cele convenționale, scrie cotidianul german Süddeutsche Zeitung.
SZ: Domnule Melchers, pentru experiment ați simulat 114 interviuri de angajare. Jumătate dintre solicitanți au fost intervievați la fața locului, cealaltă jumătate în mediul online. Cine s-a descurcat mai bine?
Klaus Melchers: Persoanele intervievate digital au fost evaluate negativ în ceea ce privește felul în care s-au prezentat față de cele care au susținut un interviu de muncă convențional, la fața locului. Pentru a afla de ce, am înregistrat toate conversațiile și i-am întrebat atât pe intervievatori, cât și pe cei intervievați, ce părere au despre situație. În apelurile video, aceștia din urmă au ratat, în special, un anumit aspect: dificultatea „managementului impresiilor”.
SZ: Ce înseamnă aceasta?
KM: Managementul impresiilor înseamnă strategii sociale pe care le folosim pentru a face o impresie bună. Ne referim la detalii precum zâmbetul și căutarea unui contact vizual, dar și sublinierea propriilor puncte forte sau complimentarea cuiva. Cu alte cuvinte, întâlnirea online face mai grea utilizarea acestor strategii și construirea apropierii.
SZ: Nu ar trebui ca un interviu de angajare să fie în primul rând despre conținut?
KM: Ba da, desigur, dar și relațiile interumane joacă un rol important. Totul începe cu contactul vizual. Oricine a participat vreodată la o conferință video știe deja că nu poate privi în cameră și în ochii altcuiva în același timp. Conform rezultatelor noastre, acest lucru înseamnă, de asemenea, că aplicanții nu au încredere în faptul că printr-un interviu video își vor pune în valoare propriile puncte forte. Contactul vizual este extrem de important pentru a ști ce tactică funcționează cel mai bine în atragerea partenerului de discuție.
SZ: Deci nu credeți în interviurile video?
KM: Nu este atât de ușor de dat un verdict. Ceea ce vreau să spun este că atât solicitanții, cât și companiile ar trebui să fie conștienți de faptul că instrumentele tehnice modifică în esență situația. Prin urmare, recomandăm companiilor să aleagă ce tip de interviu vor să desfășoare atunci când doresc ocuparea unui post vacant și să mențină constantă opțiunea, în caz contrar s-ar putea întâmpla să fie dezavantajați cei care susțin interviurile video, precum am putut observa în studiu.
SZ: Cu alte cuvinte, ați sfătui fiecare solicitant să opteze pentru un interviu față în față?
KM: Dacă o companie oferă ambele opțiuni, atunci cu siguranță, da. Pe timpul pandemiei de coronavirus această opțiune nu este, bineînțeles, atât de ușor de îndeplinit. În acest moment, este de înțeles, un număr extrem de mare de întâlniri au loc prin videoconferință.
SZ: La ce ar trebui să fim atenți atunci când ne pregătim pentru un interviu de angajare digital?
KM: În orice caz, încercați să îndreptați camera astfel încât să-l puteți oarecum privi pe celălalt în ochi. Acest detaliu nu trebuie subestimat. În prezent există companii care lucrează la sisteme care vor facilita stabilirea contactului vizual.
SZ: Și mai departe? De exemplu, nu toată lumea are o cameră de lucru unde se poate retrage pentru a efectua apeluri video în liniște.
KM: Aceasta este, de asemenea, o problemă, în special pentru solicitanții care au condiții de viață nefavorabile, acolo unde mai multe persoane trăiesc într-un spațiu restrâns. În unele cazuri nu se pot împiedica întotdeauna situațiile în care cineva bate la ușă sau trece prin cadru. O conexiune slabă la internet face conversația și mai dificilă. Multe persoane au probleme cu apelurile video.
SZ: Din cauza tehnologiei?
KM: Printre altele. Dar este vorba și de îngrijorarea cu privire la expunere. Pentru mulți, aceasta este o provocare. Nu vrei să stai în întuneric sau să fii complet supraexpus. În plus, ce se vede de fapt în fundal? Prin urmare, are sens să vă pregătiți pentru un apel video cel puțin la fel de conștiincios ca pentru o întâlnire normală, față în față.
SZ: Ați spus la un moment dat într-un interviu că ar fi, de asemenea, recomandat ca solicitanții să poarte încălțăminte adecvată.
KM: Din anumite motive este posibil să trebuiască să vă ridicați în timpul interviului. Canalul Youtube este plin de videoclipuri în care oamenii sunt îmbrăcați adecvat doar până la limita mesei. Este amuzant, dar, desigur, nu face o impresie bună. În plus, dacă sunt îmbrăcat corespunzător înseamnă că par, în ansamblu, mai profesionist. De aceea, este mai bine ca în timpul videoconferințelor să purtați pantofi de ocazie decât sandalele Birkenstock!
Klaus Melchers, șeful Departamentului Psihologia Muncii și Organizației din cadrul Universității din Ulm, a acordat un interviu pentru Süddeutsche Zeitung în care arată cum ar trebui să se prezinte persoanele care trec printr-un interviu de angajare.
Sunt interviurile online evaluate diferit, deoarece devine mai greu să te privești în ochi? Psihologul specializat în psihologia muncii Klaus Melchers a investigat de ce intervievații nu reușesc să mențină un nivel ridicat de comunicare în conversațiile digitale.
O călătorie de o jumătate de zi, o oră de conversație și seara înapoi acasă. Oricine se prezintă la o companie care nu se află după colț are nevoie de timp. Având în vedere pandemia de coronavirus, din ce în ce mai multe interviuri se desfășoară acum în mediul online. O situație convenabilă, nu?
Klaus Melchers, șeful Departamentului Psihologia Muncii și Organizației din cadrul Universității din Ulm, are o viziune diferită. El și-a împărțit studenții în două grupuri pentru a afla ce distinge interviurile video de cele convenționale, scrie cotidianul german Süddeutsche Zeitung.
SZ: Domnule Melchers, pentru experiment ați simulat 114 interviuri de angajare. Jumătate dintre solicitanți au fost intervievați la fața locului, cealaltă jumătate în mediul online. Cine s-a descurcat mai bine?
Klaus Melchers: Persoanele intervievate digital au fost evaluate negativ în ceea ce privește felul în care s-au prezentat față de cele care au susținut un interviu de muncă convențional, la fața locului. Pentru a afla de ce, am înregistrat toate conversațiile și i-am întrebat atât pe intervievatori, cât și pe cei intervievați, ce părere au despre situație. În apelurile video, aceștia din urmă au ratat, în special, un anumit aspect: dificultatea „managementului impresiilor”.
SZ: Ce înseamnă aceasta?
KM: Managementul impresiilor înseamnă strategii sociale pe care le folosim pentru a face o impresie bună. Ne referim la detalii precum zâmbetul și căutarea unui contact vizual, dar și sublinierea propriilor puncte forte sau complimentarea cuiva. Cu alte cuvinte, întâlnirea online face mai grea utilizarea acestor strategii și construirea apropierii.
SZ: Nu ar trebui ca un interviu de angajare să fie în primul rând despre conținut?
KM: Ba da, desigur, dar și relațiile interumane joacă un rol important. Totul începe cu contactul vizual. Oricine a participat vreodată la o conferință video știe deja că nu poate privi în cameră și în ochii altcuiva în același timp. Conform rezultatelor noastre, acest lucru înseamnă, de asemenea, că aplicanții nu au încredere în faptul că printr-un interviu video își vor pune în valoare propriile puncte forte. Contactul vizual este extrem de important pentru a ști ce tactică funcționează cel mai bine în atragerea partenerului de discuție.
SZ: Deci nu credeți în interviurile video?
KM: Nu este atât de ușor de dat un verdict. Ceea ce vreau să spun este că atât solicitanții, cât și companiile ar trebui să fie conștienți de faptul că instrumentele tehnice modifică în esență situația. Prin urmare, recomandăm companiilor să aleagă ce tip de interviu vor să desfășoare atunci când doresc ocuparea unui post vacant și să mențină constantă opțiunea, în caz contrar s-ar putea întâmpla să fie dezavantajați cei care susțin interviurile video, precum am putut observa în studiu.
SZ: Cu alte cuvinte, ați sfătui fiecare solicitant să opteze pentru un interviu față în față?
KM: Dacă o companie oferă ambele opțiuni, atunci cu siguranță, da. Pe timpul pandemiei de coronavirus această opțiune nu este, bineînțeles, atât de ușor de îndeplinit. În acest moment, este de înțeles, un număr extrem de mare de întâlniri au loc prin videoconferință.
SZ: La ce ar trebui să fim atenți atunci când ne pregătim pentru un interviu de angajare digital?
KM: În orice caz, încercați să îndreptați camera astfel încât să-l puteți oarecum privi pe celălalt în ochi. Acest detaliu nu trebuie subestimat. În prezent există companii care lucrează la sisteme care vor facilita stabilirea contactului vizual.
SZ: Și mai departe? De exemplu, nu toată lumea are o cameră de lucru unde se poate retrage pentru a efectua apeluri video în liniște.
KM: Aceasta este, de asemenea, o problemă, în special pentru solicitanții care au condiții de viață nefavorabile, acolo unde mai multe persoane trăiesc într-un spațiu restrâns. În unele cazuri nu se pot împiedica întotdeauna situațiile în care cineva bate la ușă sau trece prin cadru. O conexiune slabă la internet face conversația și mai dificilă. Multe persoane au probleme cu apelurile video.
SZ: Din cauza tehnologiei?
KM: Printre altele. Dar este vorba și de îngrijorarea cu privire la expunere. Pentru mulți, aceasta este o provocare. Nu vrei să stai în întuneric sau să fii complet supraexpus. În plus, ce se vede de fapt în fundal? Prin urmare, are sens să vă pregătiți pentru un apel video cel puțin la fel de conștiincios ca pentru o întâlnire normală, față în față.
SZ: Ați spus la un moment dat într-un interviu că ar fi, de asemenea, recomandat ca solicitanții să poarte încălțăminte adecvată.
KM: Din anumite motive este posibil să trebuiască să vă ridicați în timpul interviului. Canalul Youtube este plin de videoclipuri în care oamenii sunt îmbrăcați adecvat doar până la limita mesei. Este amuzant, dar, desigur, nu face o impresie bună. În plus, dacă sunt îmbrăcat corespunzător înseamnă că par, în ansamblu, mai profesionist. De aceea, este mai bine ca în timpul videoconferințelor să purtați pantofi de ocazie decât sandalele Birkenstock!