BNM: Sistemul bancar asigură continuitatea prestării serviciilor

  • 17 mar. 2020, 12:35
  • 360

Banca Națională a Moldovei introduce o serie de măsuri pentru a preveni răspîndirea virusului COVID-19 și pentru a asigura continuitatea funcționării sistemului financiar-bancar al țării. 

Potrivit mesajului BNM, aceste măsuri sînt necesare pentru a proteja sănătatea angajaților băncilor și a clienților lor pentru ca aceștia să beneficieze fără întrerupere de serviciile solicitate. 

În acest sens, BNM îndeamnă cetățenii să respecte strict regulile de comportament și de igienă, iar dacă prezența fizică nu este obligatorie, se recomandă utilizarea sistemelor de deservire la distanță, a instrumentelor și serviciilor de plată fără numerar, cum ar fi aplicațiile internet-payments, mobile payments, cardurile de plată, transferul de credit (ordinul de plată), care permit efectuarea plăţilor de la orice calculator sau dispozitiv mobil. 

La fel, în scopul prevenirii răspîndirii COVID-19, Banca Națională a luat măsuri sporite de protecție, în conformitate cu recomandările Organizației Mondiale a Sănătății și a Comisiei Naţionale Extraordinare de Sănătate Publică. 

Procesele operaționale critice și continuitatea activității instituției vor fi asigurate pe tot parcursul acestei perioade. În același timp, a fost lansat procesul de activitate la distanță pentru mai multe categorii de angajați. Se menționează faptul că Banca Națională, băncile licențiate și prestatorii de servicii de plată nebancari își continuă activitatea asigurând toate serviciile financiare prestate. 

Totodată, mai multe bănci au anunțat program de lucru prescurtat sau modificat pentru deservirea fizică a clienților. 

Informații suplimentare pot fi solicitate la telefon sau adresa electronică ale băncilor licențiate.