Cateva idei de afaceri pe care le poti incepe cu pana la 5.000 de euro

  • 16 ian. 2018, 10:15
  • 2 763
  • 1

Daca nu mai vrei sa fii un simplu angajat si iti doresti mai mult, atunci e timpul sa te gandesti bine cum ai putea intra in lumea antreprenoriatului si cum sa incepi o afacere profitabila. Iata in continuare cateva idei de afaceri pe care le poti incepe cu bani putini si care te-ar putea incuraja sa gasesti alte idei de afaceri care nu necesita neaparat investitii initiale mari.

1. O afacere cu zmeura BIO

Buget - 1.500 euro
Timp necesar - 24 luni
Recuperare investitie - 36 luni

O afacere cu zmeura BIO poate fi considerata una simpla, cu buget redus, care poate genera cu putin efort un profit bun, potrivit platformei Raftul cu Afaceri. Bugetul pentru o afacere cu zmeura poate fi mai mic de 1.500 de euro daca ai deja cel putin 1.000 mp de pamant in proprietate, dar poate creste si peste aceasta suma, in functie de zona pe care o alegi pentru a deschide plantatia de zmeura. Noi am luat in calcul achizitia unui teren cu un cost de un euro/mp.

Ce ar trebui sa stii despre acest tip afacere este ca ai nevoie, in primul rand, de o suprafata de pamant de cel putin 1.000 mp, dar suprafata ideala este de 2.500 mp. Daca incepi cu 1.000 mp, in al doilea an poti ajunge deja la 3.000 mp intrucat plantele se inmultesc foarte repede. Pentru 1.000 mp sunt necesari in jur de 700 de butasi de zmeura, iar pretul acestora poate varia semnificativ in fuctie de soi, dar in general costa intre 2 si 6 lei/bucata.

Trebuie sa mai iei in calcul si costurile de transport ale productiei si de cele de recoltare. Totodata, pentru a comercializa zmeura BIO ai nevoie si de certificarea fermei ecologice. Taxele pentru acest lucru variaza intre 50 de euro si 200 de euro, in functie de numarul de hectare, dar pe parcurs se mai pot adauga si alte taxe.

Preturile de comercializare a zmeurei sunt cuprinse intre 15 si 20 de lei pe kilogram. Poti citi AICI un articol detaliat despre acest tip de afacere.

2. O cultura cu trufe

Buget - 1.900 euro
Timp necesar - 12 luni
Recuperare investitie - 36 luni

Suprafata minima cu care poate fi inceputa o cultura trufiera este de 1.000 mp, iar pentru a obtine un profit mai mare este recomandat un teren de 5.000-10.000 mp. Pentru dezvoltarea trufelor terenul trebuie sa fie alcalin, calcaros si cu un schelet elevat. In acest sens, este necesara efectuarea unei analize pedo-geografice asupra terenului pentru a stabili tipul de trufa si planta suport pentru infiintarea culturii.

Pe o suprafata de un hectar pot fi plantati 700 de puieti micorizati. Alunul produce alune din al 3-lea an, circa 2-3 kg pe planta, in anul 6-7 aproape 7-8 kg de alune pe planta, iar la maturitate produce chiar peste 15 kg pe planta. Culturile trufiere pot intra in productie incepand cu al 4 – lea sau al 5 - lea an.

Un soi foarte apreciat, cu incasari la hectar de pana la 20.000 de euro, este Tonda Gentile micorizat cu miceliu de trufa. Productia de trufe negre pe o plantatie de un hectar se situeaza intre 120-150 de kg. Pretul trufelor negre este cotat in bursa si a variat anul trecut intre 100-800 euro/kg in functie de tipul de trufa, iar pentru cele albe pretul a trecut de 2.500 euro/kg.

3. O afacere cu sandale din piele naturala

Buget - 3.500
Timp necesar - 6 luni
Recuperare investitie - 12 luni

O afacere in industria producatoare de incaltaminte poate descuraja la prima vedere antreprenorii, din cauza costurilor mari de creatie si productie. Insa, doi tineri romani au gasit o solutie pentru a incepe o idee de afaceri cu sandale cu un buget foarte mic. La fel cum marii producatori de imbracaminte din Occident apeleaza la sistemul de lohn, colaborand cu fabricile locale, la fel si un antreprenor care vrea sa-si creeze o gama proprie de sandale poate sa caute in tara sau in afara tarii producatori care sa lucreze pe designul propriu.

Prin acest sistem vei reduce mult investitia initiala, pentru ca externalizarea productiei iti va permite sa te concentrezi pe creatie si design, dar si pe testarea pietei si descoperirea trendurilor care prind in fiecare sezon. In general, prin acest sistem de externalizare a productiei vei investi la inceput doar in stocul de marfa, cercetarea de piata si testarea produselor si vei mai plati cheltuielile de deschidere si administrare a unei firme.

De asemenea, in era digitala, un site de comert online si promovare este un "must have", avand in vedere ca prezenta fizica ca vanzator de sandale este oricum mai costisitoare.

4. Un salon de frizerie pentru barbati

Buget - 5.000 euro
Timp necesar - 1 luna
Recuperare investitie - 6 luni

Un salon de frizerie dedicat exclusiv barbatilor este o afacere cu buget relativ redus, pe o nisa putin exploatata pana acum in Bucuresti. Totusi, pentru a te delimita de frizeriile de cartier va trebui sa implementezi standarde profesionale ridicate si sa investesti constant in pregatirea angajatilor.

Un salon de frizerie poate incepe cu o investitie redusa si cu 1-2 angajati, urmand ca pe masura ce afacerile cresc sa extinzi afacerea. Pe lista cu investitii ulterioare ar trebui adaugata promovarea prin reclame, care poate fi costisitoare, iar obtinerea autorizatiilor pentru promovare outdoor dureaza luni bune.

Dupa inchirierea spatiului pentru salonul de frizerie si depunerea actelor pentru constituirea firmei, ai putea avea nevoie de circa o luna pentru amenajarea atelierului de frizerie, dar durata va depinde si de complexitatea amenajarilor pe care ti le doresti si de suprafata salonului.

Investitia ar putea fi recuperata in aproximativ 6 luni de zile, dar acest lucru va depinde de zona in care va fi amplasata frizeria si de publicul tinta. 

5. Petreceri pentru copii

Buget - 5.000 euro
Timp necesar - 2 luni
Recuperare investitie - 12 luni

Cu 5.000 de euro iti poti deschide o afacere cu petreceri pentru copii, un serviciu tot mai cerut atat de companii, cat si de parinti.

Asadar, pentru acest tip de afacere ai nevoie de un sediu social si cativa angajati care sa se ocupe de clienti. Cum afacerea se incadreaza in categoria servicii, investitia majora pe care trebuie sa o faci este in promovarea business-ului tau.

Un business cu petreceri pentru copii poate fi o alegere inspirata, in conditiile in care piata este in crestere. Cererea este determinata atat cu ocazia evenimentelor personale, ca zile de nastere, cat si cu ocazia sarbatorilor comune, ca Ziua Copilului si sarbatorile de iarna, cand cei mai multi clienti sunt companiile. Astfel, poti lua in calcul si un business ocazional, nu neaparat permanent, care sa-ti genereze venituri cu ocazia sarbatorilor.